دسته‌بندی نشده

موزه مخوف مومیایی گوانخواتو + ویدیو

ویدیوی زیر که در دلگرم تولید شده را حتما ببینید و لذت ببرید.

آیا تا به حال چهره ترسناک یک مومیایی درحال فریاد زدن رو از نزدیک دیدین؟
در شهر گوانخواتو مکزیک موزه ای با اسم همین شهر وجود داره که 108 جسد مومیایی رو در خودش جا داده. اجسادی که با حالت وحشتناکی در حال فریاد زدن هستند و به عقیده ی بعضی دلیل این فریاد ها زنده به گور شدن آنهاست.
اما داستان پشت این مومیایی ها چیه؟ ایا واقعا زنده به گور شدن؟ به چه دلیلی؟

عوارض قبر

در سال 1833 بیماری وبا در مکزیک شیوع پیدا کرد. میزان همه گیری این بیماری آنقدر زیاد بود که افرادی که مبتلا به این بیماری میشدند رو برای جلوگیری از سرایت بیشتر قبل از مرگ، زنده به گور میکردن!!! تعداد کشته ها و افرادی که زنده به گور شدند انقدر زیاد شد که دیگه جایی برای دفن اجساد جدید وجود نداشت و دولت وقت قانون عجیبی با عنوان “عوارض قبر” رو تصویب کرد. با این توضیح که خانواده هایی که عزیزی رو از دست دادن باید هرساله عوارض قبر او رو به دولت پرداخت کنن.
متاسفانه در این میان خانواده هایی بودند که قدرت پرداخت عوارض قبر رو نداشتن به همین دلیل اجساد مردگان اونها از قبر بیرون کشیده میشد و با گذر زمان اجساد زیادی در سردخانه ای تاریک و ترسناک جمع شدند.

با وجود هوای گرم و خشک گوانخواتو و نگهداری اجساد در فضایی که اکسیژن کمی داشته، بعضی از اجساد در مدت زمان زیاد و به صورت طبیعی مومیایی شدند. این اتفاق آنقدر کند رخ داده که بیشتر اجساد سالم باقی موندن. تاجایی که بعضی از اونها همچنان مو، ناخن، ریش یا ابرو دارند…

وجود این مومیایی ها انقدر عجیب بود که سالانه مردم زیادی برای دیدن اونها به شهر گوانخواتو میرفتند و سرانجام در دهه 1950 موزه مومیایی گوانخواتو افتتاح شد و با وجود برداشتن عوارض قبر باز هم این مومیایی ها در موزه مخصوص خودشان باقی ماندند تا در معرض دید همه باشند.

مومیایی های عجیب موزه گوانخواتو

رمیژیو لروی اولین شخصی بود که از خاک بیرون کشیده شد. او یک پزشک فرانسوی بوده که به شهر گوانخواتو سفر کرده و در اونجا عمرش به پایان رسیده. لباس های تن این پزشک همان لباس های 200 سال پیش است!!!
از دیگر مومیایی های عجیب این موزه، زنی با نام ایگناسیا آگیلار هست. این زن مبتلا به نوع نادری از بیماری قلبی بوده که در یک لحظه دچار لیست موقت قلبی میشه و دیگران با تصور اینکه مرده او رو دفن میکنند!! اما بعد از مدتی او چشمانش را باز میکنه و خودش را در قبر می بینه!! زمانی که جسد این زن بیرون کشیده شد تصویر وحشتناکی از این زن در پایان عمرش باقی ماند. جسد او درحالی که دستش را با دهانی پر از خون خشک شده گاز گرفته است یافت شد درحالی که پیشانی اش پر از خراش و زخم بود!!
کوچکترین مومیایی این موزه مربوط به جنین 4 ماه ای است که مادرش در زمان بارداری در اثر ابتلا به وبا مرده بود و جنین در شکمش باقی مانده و او هم مومیایی شد.

موزه گوانخواتو اکنون یکی از بزرگترین و مخوف ترین موزه های جهان است که هر هفته بیشتر از 4000 بازدید کننده دارد.

آیا شما جرئت بازدید از این موزه مخوف رو دارید؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا