دسته‌بندی نشده

بافت گرد با میل گردباف

تعداد دانه های مورد نیاز را روی یکی از میلها سر بگیرید، سپس آنها را بطور یکسان اطراف میل پخش کنید. دقت کنید. که لبه دانه های سر گرفته به سمت داخل باشد و پیچ نخورد.

بافت گرد با میل گردباف

تعداد دانه های مورد نیاز را روی یکی از میلها سر بگیرید، سپس آنها را بطور یکسان اطراف میل پخش کنید. دقت کنید. که لبه دانه های سر گرفته به سمت داخل باشد و پیچ نخورد.

دانه ها باید نزدیک هم قرار بگیرند و زیاد کشیده نشوند و از هم جدا شوند و کش آیند.

دور شروع بافت را نشانه گذاری کنید، بین اولین و آخرین دانه سر گرفته با نخی مخالف یک علامت بزنید و هر رج این نخ را منتقل کنید. هر دو میل را نزدیک هم آورید و اولین دانه را ببافید، نخ را بکشید و از ایجاد شکاف جلوگیری کنید. روی تمام دانه های سر گرفته بافت را ادامه دهید تا به محل علامت برسید؛ در اینجا یک دور کامل شده است.

بافت گرد با میل گردباف

از میل گرد به جای میلهای کوتاه دو سره می توانید استفاده کنید این میل از یک سیم نایلونی قابل انعطاف بین 2 عدد میل کوتاه در طولهای مختلف در بازار در دسترس می باشد. از میل گردهای بلند برای بافت نمودارهای بزرگ و از میل گردهی کوتاه برای بافت نمودارهای کوچک مانند کلاه می توانید استفاده کنید.

نکته بافت
* برای از بین بردن حالت فنری میلها آنها را داخل آب داغ چند دقیقه قرار دهید و سپس بیرون آورید و آنها را صاف کنید.

* میل گردها اغلب برای یک بافت صاف از سمت پشت و از سمت جلو مناسب می باشند، و خیلی راحت می توانید تعداد زیادی دانه را روی آنها ببافید (مانند روانداز) و به خاطر اینکه سنگینی تمام بافت مقابل شما در جلو روی دامن می باشد بهتر از میلهای صاف تحمل نمودارهای بزرگ را دارند زیرا دانه ها ممکن است که از انتهای میلهای صاف خارج شوند.

بافت مربع اولیه
8 دانه سر بگیرید و روی 4 عدد میل مرتب کنید.

دور1 و تمام دورهای یک در میان را از زیر ببافید.

دور 2 : (دور اضافه کردن) در جلو و پشت هر دانه ببافید = 16 دانه

دور 4 : ( در جلو و پشت دانه بعدی ببافید، 2 دانه از زیر، در جلو و پشت دانه بعدی ببافید) 4 بار = 24 دانه

دور 6 : (در جلو و پشت دانه بعد ببافید، 4 دانه از زیر، در جلو و پشت دانه بعد ببافید) 4 بار = 32 دانه

به همین روش ادامه دهید و 2 دانه بیشتر بین اضافه ها در هر دور اضافه کردن ببافید.

بافت را مکرراً امتحان کنید و مطمئن شوید که مربع شما صاف باشد، اگر نبود دور دیگر بین دورهای اضافه کردن ببافید. زمانیکه مربع به اندازه مورد نیاز درآمد شل کور کنید. دو عدد مربع بزرگ برای کوسن یا کیف ببافید، چندین مربع کوچک برای یک روانداز یا روتختی ببافید و به هم وصل کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا