دسته‌بندی نشده

معرفی 5 تا از رایج ترین عمل های زیبایی

اگر در آیینه به خود نگاه می کنید و حس خوبی به بدنتان ندارید، نگران نباشید؛ زیرا شما تنها فرد ناراضی در این مورد روی این کره ی خاکی نیستید. با توجه به انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، در سال 2005 بیش از 1.8 میلیون جراحی زیبایی و 8.4 میلیون اقدامات زیبایی کم تهاجمی تر(مثل تزریقات بوتاکس و لیزر موهای زائد) در ایالات متحده ی آمریکا انجام شده است. در این بخش می خواهیم 20 عمل زیبایی محبوب تر و رایج تر را در بین مردم برای شما توضیح دهیم.

1- لیپوساکشن

لیپوساکشن عملی است که برای از بین بردن رسوبات چربی با استفاده از یک لوله انجام می شود که در پوست فرو برده می شود. پس از آن چربی با استفاده از یک دستگاه وکیوم مانند(خالی از هوا) به بیرون مکیده می شود. این جراحی اغلب اوقات توسط متخصص زیبایی روی شکم، باسن، کفل، ران و بالای بازوها انجام می شود. از 323 هزار و 605 عمل لیپوساکشنی که در سال 2005 انجام شده است، 89 درصد از مراجعه کنندگان خانم بودند. ریکاوری از عمل لیپوساکشن از یک تا چهار هفته طول می کشد، اما گاهی اوقات ممکن است 6 ماه طول بکشد تا تورم به طور کامل کاهش پیدا کند. قیمت این جراحی زیبایی در آمریکا حدود 2 هزار و 300 دلار از بودجه ی شما را به خود اختصاص می دهد؛ در حالی که در ایران ما با قیمت های متفاوتی رو به رو هستیم و نمی توان به صورت دقیق بیان کرد هر عمل چقدر هزینه بر خواهد بود.

رینوپلاستی

2- رینوپلاستی

شاید نام رینوپلاستی کم تر به گوش شما خورده باشد ولی یکی از رایج ترین عمل هایی است که در طول زندگی خود قطعا با آن مواجه شده اید. رینوپلاستی همان جراحی بینی است. با استفاده از رینوپلاستی می توانید بینی خود را کوچک تر یا بزرگ تر کنید، دهانه ی سوراخ های بینی را باریک تر کنید یا زاویه ی بین بینی و لب بالایی را تغییر دهید. رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی هم در بین آقایان و هم بین خانم ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. از 298 هزار و 413 عمل زیبایی بینی که در سال 2005 انجام شده است، 67 درصد از بیماران، خانم بودند. افراد معمولا به 1 تا 3 هفته زمان نیاز خواهند داشت که همه چیز به روال عادی برگردد، اما معمولا به آن ها گفته می شود تا 8 هفته به بینی خود دست نزنند و به آن آسیبی وارد نکنند یا آن را در معرض تابش مداوم آفتاب قرار ندهند. رینوپلاستی حدود 3 هزار و 500 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.


3- پروتز سینه یا ایمپلنت سینه

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه

پروتز سینه، ایمپلنت سینه یا تقویت ماماپلاستی، روشی است که برای بزرگ کردن سینه ی خانم ها با استفاده از ایمپلنت های سیلیکونی یا نمک دار انجام می شود. در سال 2005 تعداد این عمل زیبایی به 291 هزار و 350 رسید به طوری که پروتز سینه به محبوب ترین عمل زیبایی بین بانوان تبدیل شد. این جراحی زیبایی فقط به چند روز زمان نیاز دارد تا شما بتوانید به زندگی عادی خود برگردید. با این حال انجمن جراحان پلاستیک آمریکا پیشنهاد می کند برای 3 تا 4 هفته هیچ گونه تماسی با سینه ها نداشته باشید. قیمت این عمل زیبایی در آمریکا به طور متوسط 3 هزار و 400 دلار خواهد بود.

به نظر می رسد تا این جای کار لیپوساکشن و ایمپلنت سینه در صدر لیست ما قرار خواهند گرفت، اما اجازه دهید ادامه ی این بررسی را با یکدیگر مطالعه کنیم تا لیست ما کامل شود.


4- جراحی پلک

جراحی پلک

در جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، افتادگی پلک های بالایی و کیسه های زیر چشم با استفاده از حذف چربی، ماهیچه و پوست اضافه توسط متخصص زیبایی تصحیح می شود. خانم ها بیشتر از آقایان به زیبایی چشم های خود اهمیت می دهند. از 230 هزار و 697 عمل بلفاروپلاستی که در سال 2005 انجام شده است، 86 درصد از مراجعه کنندگان خانم بودند. بیماران باید یک هفته تا 10 روز صبر کنند تا به طور کامل دوره ی ریکاوری آن ها طی شود، اما افرادی که از لنز های تماسی استفاده می کنند به دو هفته یا بیشتر نیاز دارند تا بتوانند دوباره از لنز های خود استفاده کنند. با این که این جراحی زیبایی دید شما را تقویت نمی کند، اما در عوض چشم های شما خود را نشان خواهند داد و ارزش هزینه ی 2 هزار و 500 دلاری را خواهد داشت.


5- عمل زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم یا آبدومینوپلاستی

شاید اگر کمی به محیط اطراف توجه کرده باشید، متوجه شده باشید افرادی که شکم های بزرگی به خاطر مصرف آبجو دارند، بیشتر آقایان هستند، ولی در واقع این خانم ها هستند که بیشتر جراحی زیبایی شکم یا آبدومینوپلاستی را انجام می دهند. در حین انجام این جراحی وقتی که چربی و پوست اضافه از بین می رود و عضله های شکمی سفت می شوند، شکم تخت می شود. در سال 2005، تعداد این جراحی به 134 هزار و 746 رسید که 96 درصد از آن ها روی خانم ها انجام شده بود. بیماران به 2 تا 6 هفته زمان نیاز دارند تا از این عمل ریکاوری کنند. برای انجام این جراحی زیبایی به طور متوسط به 4 هزار و 400 دلار آمریکا نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

فواید و عوارض جراحی لابیاپلاستی (جراحی زیبایی واژن)

درمان کبودی دور چشم بعد از عمل بینی (رینوپلاستی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا