دسته‌بندی نشده

تجمع خون و لخته با جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه در بین عمل های جراحی پلاستیک و زیبایی نتیجه رضایت بخشی داشته است با این وجود خطرات و عوارضی برای آن وجود خواهد داشت .عوامل متعددی باعث بروز این عوارض خواهند شد .

جراحی زیبایی سینه با بیهوشی کامل انجام خواهد شد و افرادی که سیگاری هستند و یا اضافه وزن بالایی دارند خطر ترومبوز عروقی آن ها را تهدید می کند .این بدان معناست که در رگ های پا لخته خون تشکیل خواهد شد و به ریه ها منتقل می شود و باعث آمبولی ریه ها می شود .چنین عارضه ای در جراحی زیبایی سینه به ندرت بروز خواهد کرد .به همین دلیل قبل از اقدام به جراحی زیبایی سینه حتما وزن خود را پایین بیاورید .

برخی از بیماران مدت کمی بعد از جراحی زیبایی سینه دچار هماتوم می شوند .هماتوم به تجمع خون و لخته در زخم گفته می شود که برای برداشتن لخته باید جراحی مجدد روی بیمار صورت پذیرد .زمانی که لخته در سینه ایجاد می شود در واقع بخش کوچکی از بافت چربی در سینه ممکن است دچار بافت مردگی شود که در این حالت باید تخلیه صورت گیرد .نکروز چربی در عرض چند ماه ممکن است توده هایی را در سینه بیمار ایجاد کند که با ماموگرافی می توان این توده ها را با توده های سرطانی تشخیص داد .

خطر دیگری که بیمار را بعد از جراحی زیبایی سینه تهدید می کند قرمز شدن زخم ها و برآمده شدن آن ها بعد از التیام می باشد که برای بهیود آن می توانند از ژل سیلیکونی یا نوار جراحی استفاده کنند . در برخی از موارد می توان از جراحی دوباره برای برداشتن پوست اضافه زخم استفاده کرد .

مورد دیگر که می توان به آن اشاره کرد نوک سینه می باشد که ممکن است تحت تاثیر جراحی زیبایی سینه قرار بگیرد .عمل جراحی زیبایی سینه در بیشتر مواقع موجب کاهش حساسیت نوک سینه خواهد شد که این امر موجب اختلال جریان خون در نوک سینه می شود .به همین دلیل برای بانوانی که در اینده قصد بچه دار شدن و شیردهی را دارند باید این نکته را مد نظر قرار دهند که جراحی زیبایی سینه شانس شیردهی را کاهش می دهد .

با تمام خطرات و مشکلات جراحی زیبایی سینه بسیاری از زنان از جراحی سینه راضی هستند و در مقابل بسیلری از مشکلات آنان حل شده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا