دسته‌بندی نشده

معرفی 10 شاهکار خلقت در آستارا

جاذبه های گردشگری آستارا

آستارا در قلب تالش، بین رشته‌کوه‌های سر به فلک‌کشیده و دریای خزر در شمال استان گیلان جای گرفته است. در کوچه پس کوچه‌های آستارا که قدم بزنید، متوجه سقف سفالی خانه‌های آن خواهید شد که جنبه تزئینی دارند و از نظر معماری نیز باعث می‌شوند که دمای خانه‌ها در فصل تابستان خنک‌تر از سقف‌های شیروانی شهرهای دیگر باشد.

آستارا دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و بکر نظیر کوه، جنگل، دریا و برکه است و همچنین دارای مراکز خرید و بازارهای معروفی است. در این مطلب ما به شما جاذبه‌های دیدنی این شهر بی‌نظیر را معرفی می‌کنیم تا هر زمان که خواستید، به آستارا سفر کنید، بتوانید به‌ راحتی از آن‌ها بازدید کنید.

جاذبه های گردشگری آستارا با عکس

در آستارا کجا بریم ؟

مکان های دیدنی شهر آستارا

1. دیدنی های آستارا: تالاب استیل

برخی از مکان های دیدنی آستارا وجود دارند که ممکن است نخستین بار اسم آن را شنیده باشید، جایی مانند تالاب استیل. با سفر به این تالاب زیبا می‌توانید طبیعت، کوه و جنگل را تماشا کنید. این منطقه ۱۳۸۰۰۰ هکتار است و در بخش شمال شرقی استان گیلان واقع شده است.

اینجا یکی از اولین مکان‌هایی است که پرندگان مهاجر از سیبری به اینجا می‌آیند، البته شکار در آن ممنوع است. یکی از ویژگی‌های شگفت انگیز تالاب استیل، درختان شناور و در حال حرکت بر روی آب است، وقتی باد شروع به وزیدن می‌کند.

مکان های گردشگری آستارا

جاذبه های طبیعی آستارا

2. روستای حیران جاذبه ی دیدنی آستارا

روستای حیران در ۳۰ کیلومتری غرب آستارا در استان گیلان واقع شده است. در واقع آنچه که منطقه حیران را بسیار مشهور کرده است، گردنه زیبای آن است. گردنه حیران یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی آستارا است که در جاده آستارا به اردبیل قرار دارد.

گردنه حیران با کوه‌هایی پوشیده شده از جنگل در یک طرف و دره‌ای در طرف دیگر که در آن رودخانه آقچای جریان دارد و مرز بین استان گیلان و جمهوری آذربایجان را تشکیل می‌دهد. نیمی از جنگل‌ها و مراتع این منطقه در سمت ایران و نیمی دیگر در جمهوری آذربایجان قرار دارد.

با اینکه ارتفاع آن بسیار زیاد نیست (بالاترین نقطه آن در حدود ۱۵۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا دارد)، ولی دلیل اصلی پوشش مه، رطوبت دایمی است که از دریای خزر به این ناحیه وارد می‌شود.

منطقه دارای امکانات تفریحی و گردشگری متعددی است، یکی از آنها تله کابین حیران است که در مسیر زیبای حیران در جاده اردبیل به آستارا و در مرز بین استان‌های اردبیل، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد. تله کابین فاصله‌ای در حدود ۱۵۰۰ متر را طی می‌کند و در جنگل فندوقلو متوقف می‌شود.

جاهای دیدنی آستارا

جاذبه های توریستی آستارا

3. آبشار لاتون آستارا

آبشار لاتون بلندترین آبشار ایران با ارتفاع ۱۰۵ متر است که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر آستارا و در ۶ کیلومتری روستای کوته کومه در لوندویل قرار دارد. در مسیر رسیدن به آبشار، می‌توان تپه‌های جنگلی و رودخانه‌ای را که منشا آن از لاتون است، مشاهده کرد. آبشار از دامنه‌های شرقی کوه اسپیناس ایجاد شده و به رودخانه لوندویل وارد می‌شود.

سپس آبشار به سمت روستای کوته کومه و شهر لوندویل حرکت می‌کند تا در نهایت به دریای خزر می‌ریزد. هم‌چنین، قلعه اسپیناس نیز در بالای آبشار لاتون قرار دارد.

جاذبه های آستارا

آبشارهای آستارا

4. ساحل صدف آستارا

یکی دیگر از مکان های دیدنی آستارا ساحل صدف است. همانطور که از نامش هویداست، ساحلی مملو از صدف‌های سفید رنگ است که باعث شده چشم‌اندازی بی‌نظیر در آن شکل گیرد.

این ساحل دارای تمام امکانات مورد نیاز اعم از: اقامتگاه، استراحتگاه، بوفه و مغازه، دوش آب و امکانات بهداشتی است. مسیر دسترسی به این ساحل زیبا با طی ۷ کیلومتری از جاده آستارا – تالش و در نزدیکی ناحیه حفاظت شده جنگل لوندویل واقع شده است.

جاهای تفریحی آستارا

چشم اندازهای دیدنی آستارا

5. چشمه آب گرم کوته کومه جاذبه دیدنی آستارا

در ۶ کیلومتری آبشار لاتون و در ۱۵ کیلومتر شهر آستارا و در جاده شهر لوندویل، چشمه آب گرم کوته کومه قرار دارد که از دیدنی‌ترین نواحی بکر آستارا است. این چشمه هم نام روستایی است که در آن قرار دارد و برای گردشگران محلی، مکانی عالی برای تن به آب زدن و کسب آرامش است.

آب گرم این چشمه از قدیم برای درمان مشکلات مفاصلی، رماتیسم و بسیاری امراض گوناگون مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه این مکان با امکاناتی نظیر: دوش، حوض، سرویس بهداشتی همچنین اقامتگاه های مجهز، باعث شده است بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جذب کند.

مناطق بکر آستارا

مکان های تفریحی آستارا

6. باغ پرندگان آستارا

باغ پرندگان از جاذبه های دیدنی شهر توریستی آستارا است. این باغ دارای مساحتی در حدود ۱۰۵۰ متر مربع است که از ۱۰۰ گونه مختلف از پرنده‌های نادر نگه داری می‌کند.

از پرندگان موجود این باغ می توان به: طاووس، قرقاول، طوطی، مرغ‌های تزئینی، سرسفید کاکلی، کبک، بلبل، بلدرچین، قناری، مینای سخنگو و مرغ عشق و غیره… اشاره کرد.

به طور کلی، در طول ۷ سال از نقاط مختلف ایران و دنیا، پرندگانی برای این باغ خریداری شده‌اند تا در کنار نگهداری مناسب از گونه‌های کمیاب، محلی نیز برای گردشگری داخلی و بین المللی ایجاد شود.

جاهای معروف آستارا

راهنمای سفر به آستارا

7. بهشت کاکتوس‌ های آستارا

این مجموعه در سال ۱۳۵۶ در خیابان فارابی تاسیس یافته که شامل ۲۲۰۰ نوع کاکتوس از کشورهای برزیل، مکزیک، پرو، بولیوی، آرژانتین و آمریکای جنوبی می‌باشد. پیرترین کاکتوس خاورمیانه در این مجموعه نگهداری می‌شود.

بهترین مکان های برای عکاسی در آستارا

جاذبه های بندر آستارا

8. چشمه‌های مسیر صعود آبشار در آستارا

فاصله از روستای کوته کومه تا آبشار لاتون حدود ۶ کیلومتر است که در مدت طی این مسافت ۳/۵ ساعتی در حدود ۷۵۰ متر ارتفاع زیاد می‌شود.

مسیر صعود آبشار تپه‌هایی جنگلی و بسیار زیباست که در طول مسیر چشمه‌های فراوانی با آبی خنک و نوشیدنی دیده می‌شود. انتهای مسیر نیز دارای پرتگاه‌هایی خطرناک و مرگبار است. آبشار از فاصلهٔ ۵۰۰ متری قابل رویت است.

در حاشیهٔ آبشار یکی از زیباترین جنگل‌های متراکم بکر و دست‌نخوردهٔ گیلان با انبوهی از درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی وجود دارد که در ۹ ماه از سال سرسبزی و زیبایی خود را حفظ می‌کند.

از تنوع جانوری اطراف ابشار نیز می‌توان به گرگ، گراز، خرس (نادر)، جوجه تیغی، اسب، گاو، و… اشاره کرد.

دیدنی های آستارا

طبیعت آستارا

9. پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا

پارک جنگلی بی بی یانلو دارای مساحتی در حدود ۱۶۲۱ هکتار است که از جنگل‌های هیرکانی و هلی میان بند محسوب می‌شود و یکی از مناطق برتر گردشگری استان گیلان شناخته می‌شود.

این پارک در واقع بهشت گمشده اقلیم آستارا است، زمینی بکر و پوشیده از جنگل با تنوع بی‌نظیر گیاهی، این منطقه را برای صرف ساعاتی لذت بخش به مکانی فراموش نشدنی تبدیل کرده است.

پارک های آستارا

پارک های جنگلی آستارا

10. جنگل‌ های لوندویل آستارا

یکی از دست نخورده‌ترین جنگل‌های استان گیلان، جنگل‌های لوندویل می‌باشد که بی‌نهایت زیبا و وصف ناشدنی است. نام این جنگل‌ها از شهر و رودخانه‌ای به همین نام گرفته شده است. مردم بومی این منطقه برای این اعتقاد استوارند که سربازهای آلمانی در طول جنگ جهانی دوم، نام لوندویل به معنای سرزمین خوش را بر آن گذاشته‌اند.

مناطق دست نخوره آستارا

مکان های باصفا در آستارا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا