دسته‌بندی نشده

معرفی ۱۰ مکان طبیعی برای سیزده بدر در کرمان

جاذبه های طبیعی کرمان برای سیزده بدر

مکان های طبیعی برای سیزده بدر در کرمان موضوع مورد بحث ماست. کرمان استانی است پهناور که به دلیل شرایط اقلیمی و ویژگی های اکوتوریسم و ژئو توریسم خاص خود، جاذبه‌ های گردشگری و طبیعت گردی هیجان انگیزی را در خود جای داده است.

در دل شهرهای تاریخی کرمان آثاری از هزاران سال زندگی نهفته است. از شهر بم و ارگ تاریخی ویران شده اش، که هنوز دلربا و روح افزاست گرفته تا جیرفت و باغ های بی کرانش که کنتراست کویر و سرسبزی را به رخ می کشد.

بهترین مکان های تفریحی کرمان

بهترین جا برای سیزده بدر در کرمان

1. دره سختی مکانی بکر برای سیزده بدر در کرمان

در این دره دلربا به واسطه جریان آب رودخانه نزدیک به ۴۵ آبشار بلند و کوتاه با ارتفاعی بین ۳ تا ۴۵ متر وجود دارند. بی شک این دره شگفت انگیز به واسطه طول مسیر، وجود آبریز های خروشان، بیشه زارها، نیزارها، دیواره های جادویی که دارد، می تواند جزء منحصر به فرد ترین دره های کشور باشد.

مکان های دیدنی کرمان

2. آبشارهای سیمک مکان تفریحی عالی برای سیزده بدر در کرمان

دره سیمک هم جمعیت جالبی از آبشارها را در دل خود جای داده است. عرض این تنگه بسیار کم و بین سه تا پنج متر است و دیواره های بسیار بلند دو طرف آن را احاطه کرده است. در لابه لای صخره های این تنگه آشیان پرندگان جلوه خاصی دارند و آبشارها در هر موقعیت دلربایی می کنند.

مناطق خوش آب و هوای کرمان

3. دره شنگستان مکان طبیعی برای سیزده بدر در کرمان

دشت، دامنه، رودخانه، آبشارها و آبادی های کوهپایه، زیبایی جالبی را خلق کرده است. منطقه ای که علاوه بر زیبایی های پایین دست، در مسیرهای بالا دست، بخصوص مسیرهای صعود به قله سیمک یا کوه گهر که یکی از زیباترین مسیرهای کوهپایه ای استان کرمان است، میزبان جلوه های دلپذیر طبیعت می باشد.

انبوه درختان بید و زرشک و… در دو سوی رودخانه بهشتی آرام و زیبا را ساخته که پناهگاه پرندگان زیبا شده است و بهترین مکان برای سیزده بدر در کرمان می باشد.

جاذبه های طبیعت گردی کرمان

4. منطقه حفاظت شده سعدی کرمان مکانی دلچسب برای سیزده به در

این دشت جذاب یکی از خاص ترین منابع طبیعی کرمان است. طبیعت دست نخورده و جذابش تصاویر بی نظیری به بیننده می دهد. پوشش گیاهی منطقه از نوع بوته ای، درختچه، و درختی است. این محل یکی از مکان های مناسب برای مشاهده پرواز پرندگان بومی این منطقه است.

سیزده بدر در کرمان کجا بریم

5. روستای دلفارد جیرفت طبیعتی عالی برای سیزده بدر در کرمان

یکی از شگفت انگیزترین روستاهای استان کرمان و شهرستان جیرفت، روستایی است ییلاقی که می‌ توان جاذبه ‌های دیدنی با چشم‌اندازهایی زیبا و بکر را به واسطه‌ حضور رودخانه‌ها، آبشارها، باغ‌ ها و نیز کوه ‌ها و ارتفاعات زیبا و چشم‌ نواز مشاهده کرد. آبشاری هم در این نقطه زندگی می کند که بسیار منحصر به فرد است.

بهترین مکان برای سیزده بدر در کرمان

6. دریاچه مخرگه کرمان فوق العاده برای سیزده بدر

در دشت وسیع ریگ سفید قرار گرفته و بسیار وسیع است. از نکات جالب دریاچه مخرگه این است که می‌ توان در هر نقطه آن از انعکاس حیرت‌ انگیز و زیبای تصاویر آسمان و محیط اطراف لذت برد. از این لحاظ می‌ شودآن را با شوره‌ زار «سالار اویونی» در کشور بولیوی، ملقب به بزرگ ‌ترین آینه زمین، مقایسه کرد.

بهترین جا برای سیزده بدر در کرمان

7. آبشار راین مناسب برای سیزده بدر در کرمان

یکی دیگر از نقاط دیدنی و تفریحی استان کرمان برای سیزده بدر آبشار راین است. که در حدود ۱6 کیلومتری غرب شهر راین و در دامنه شرقی کوه هزار قرار دارد.

این آبشار در تابستان ها پذیرای مهمانان عزیز و هموطنان گرامی می باشد. آبشار راین با حدود 400 متر ارتفاع در دل کوه هزار، مرتفع ترین قله جنوب کشور واقع شده است. این آبشار به نام “زر رود” هم شناخته می شود.

مکان های تفریحی کرمان برای سیزده بدر

8. آبشار کشیت طبیعتی عالی برای سیزده بدر در کرمان

کشیت نام یکی از دهستان های بخش گلباف شهرستان کرمان است. وجود قلعه مشهور کشیت که اقتباسی از ارگ بم و ارگ راین است نیز نشان از تاریخ کهن این منطقه دارد و اینکه کشیت از جمله نخستین مکان های سکونت بشر بوده است.

این روستا از بافت تاریخی منحصر بفردی نیز برخوردار است و چشم انداز فوق العاده ای را مقابل چشمان گردشگران قرار می دهد. بعد از بافت تاریخی وارد مجموعه ای بسیار متراکم از درختان و پوشش گیاهی می شویم که حجم زیادی نخلستان را تشکیل داده اند و نکته جالب توجه رودخانه ای است که در این منطقه جاری است.

دره کشیت مملو از رودخانه و آبشارهای کوچک و بزرگی است که از دیواره دره به داخل آن جریان دارد و در نهایت رودخانه ای از آب شیرین را در انتهی این دره زیبا تشکیل می دهند که به رویایی در کویر بیشتر شباهت دارد.

جاهای دیدنی کرمان برای سیزده بدر

9. گیشیگان روستایی سرسبز برای سیزده بدر در کرمان

روستای زیبا و ییلاقی گیشیگان در 30 کیلومتری راین و در محدوده‌ای قرار دارد که روستاهای حسین آباد، گروه و عنبرونک، بخشی از دیدنی‌های آن محسوب می‌گردند. رودخانه گیشیگان که از ارتفاعات قله سرمشک سرچشمه می‌گیرد.

در مسیرهای بالادست رودخانه در نقطه‌ای که اختلاف ارتفاع، ریزش عمومی 7 متری آب را شکل می‌دهد. صدای خروش آبشار، طراوت دل‌چسبی به این بخش از گیشیگان می‌بخشد و این بهانه‌ای برای دلپذیر نمودن این ییلاق زیبا است.

دسترسی به این روستا از طریق جاده کرمان، راین به درب بهشت، سه راهی عنبرونک و سپس روستای گیشیگان امکانپذیر است.

جاهای سرسبز کرمان برای سیزده بدر

10. روستای لاله زار کرمان بهشتی برای سیزده بدر

لاله‌ زار یکی از مناطق خوش آب و هوای گردشگری استان کرمان به شمار می‌رود که در 75 کیلومتری جنوب‌ شرقی شهرستان بردسیر واقع شده است. با وجود خشکی هوا در شهرستان بردسیر، در ارتفاع 2700 متری منطقه لاله‌ زار گل محمدی به دست می‌آید.

همچنین ارتفاع بالا در لاله‌ زار سبب می‌شود که آب در 85 درجه به جوش آید و به همین دلیل گلاب، اسانس و عطری که از گل‌های محمدی این منطقه به دست می‌آید 25 درصد بیشتر از سایر نقاط است.

عطر گل محمدی یا عیار آن نیز از سایر کشورها 50 درصد بیشتر است و هر ساله گلاب این منطقه توسط کشورهایی چون انگلستان، آلمان، روسیه و کانادا خریداری می‌شود.

این روستا در محدوده دشتی پایکوهی استقرار یافته و بیشتر خانه‌های آن در یک طبقه با حیاط‌های وسیع ساخته شده‌اند. مصالح به کار رفته در ساخت خانه‌ها شامل سنگ، آجر، خشت، گل و شاخ و برگ درختان است.

مکان های طبیعی برای سیزده بدر در کرمان

با پارک های کرمان بیشتر آشنا شویم + آدرس و تصاویر

فلسفه سیزده به در : آشنایی با آداب و رسوم سیزده به در

معرفی مکان های طبیعی فوق العاده برای سیزده بدر در یاسوج

سیزده بدر در اصفهان کجا بریم ؟

سیزده به در سال 99

ماجرای نحسی ۱۳ بدر : علت نحسی سیزده بدرچیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا