دسته‌بندی نشده

معرفی جاذبه های گردشگری دهکده زیبای زراس + آدرس

اهواز شهری در استان خوزستان که در جنوب کشور قرار دارد، این شهر یکی از شهرهایی است که تاریخی پر از فراز ونشیبی را پشت سر گذاشته است، این شهر با تمام سختی ها و مبارزاتی که در طی 8 سال دفاع مقدس داشت، توانست با مقاومت و ایستادگی خاکش را از دست تجاوزگران محافظت نماید. امروزه اهواز با داشتن و حفظ جاذبه های تاریخی و طبیعی اش یکی ازمقاصد گردشگری در ایران شناخته شده است، کمی از شهر اهواز که دورشویم در اطراف این شهر گرم و سوزان می توانید طبیعتی بی نظیر با آب و هوای معتدل و سرسبزی را بیابید، دهکده زراس یکی از بکرترین و دیدنی ترین جاذبه هایی که در فاصله 250 کیلومتری از شهراهواز قرار گرفته است، شاید شبیه به دهکده را بیشتر در سمت شمال کشور دیده باشید و برایتان جالب باشد همچین منظره ای در گرمترین قسمت کشور، در ادامه آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی ادهکده زیبای زراس بپردازد، آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر در مشهد می باشد.

معرفی جاذبه های گردشگری روستای زیبای زارس + آدرس

معرفی دهکده زراس

شاید برایتان جالب باشد که در جنوب کشور بخاطر اب و هوای گرم و خشکش  روستا و دهکده ای وجود داشته باشد که سرسبز ودیدنی و یکی از جاذبه ها باشد، در پشت کوه های زاگرس در ارتفاعات منظره ای زیبا و دل انگیزی در اهواز خودنمایی می کند که بی شک یکی از سرسبزترین و جذاب ترین مناظر طبیعی در اهواز می باشد، مساحت این دهکده 206 هکتار می باشد، که در ارتفاعات کوه گل و جاده ایذه به شهرکرد قرار گرفته است، دهکده زراس امروزه به یک دهکده گردشگری و توریستی تبدیل شده است، که باطبیعت بکرو هوای دل انگیزش گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود کشانده است.

تاریخچه دهکده زراس

در دهکده زراس کتیبه هایی کشف شد که نشان دهنده این بود که این دهکده توریستی که یکی از جاذبه های طبیعی در خوزستان باشد یک جاذبه تاریخی نیزبه شمار می آید زیرا با بررسی این کتیبه های کشف شده قدمت و تاریخچه طولانی این دهکده به قبل از دوران هخامنشیان یعنی دوره عیلامی برمی گردد، علاوه بر دهکده زراس منطقه ایذه و دهدز نیز آثار تاریخی زیادی همچون: کاروانسرای دهدز از دوره صفویه، گوردخمه گپی از دوره ساسانیان، گورستان شهسوار و کوشک نورآباد از دوره قاجار وجود دارد که به ثبت ملی نیز رسیده اند، که از مهمترین مناطق در نزدیکی دهکده تاریخی زراس می باشند.

جاهای دیدنی در دهکده زراس اهواز

دهکده دیدنی زراس جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری زیاد تاریخی و طبیعی مانند: کوه منگشت، آبشار شیوند، دریاچه سدکاورن3، پل بلوطک، پارک جنگلی بلوط بلند، شهر ایذه، دهکده گردشگری انشان، طاق طویله، آثار چندهزار ساله وجود دارد، که دیدن از آن ها شما را شگفت زده خواهد کرد، در ادامه به معرفی این جاذبه ها می پردازیم.

معرفی جاذبه های گردشگری روستای زیبای زارس + آدرس

شهر ایذه

شهری باستانی در نواحی بختیاری نشین استان خوزستان که به موزه روباز سنگ نبشته های ایران معروف می باشد، این شهر قدمت طولانی داردکه به دوران صفویه، ایلخانی و قاجار برمی گردد، در این شهر آثار و سنگ نبشته هایی با نقش های برجسته از خنگ اژدر، خنگ یار علیوند، هنگ کمالوند و… وجود دارد. در سفر به دهکده توریستی پیشنهاد می کنیم حتما از این شهرتاریخی دیدن فرمایید.

پل بلوطک

پلی با ارتفاع 160 متر وطولی حدود 420 متر در بین قارون و دهدز قرار دارد که این دو منطقه را به هم متصل می کند، این پل چندسالیست که ساخته شده و بنام بلوطک است، قبل از ساخت این پل مردم این منطقه توسط لندیگراف در این مسیر تردد می کردند، پل بلوطک امروزه یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه محسوب می شود که واقعا منظره ای دیدنی و جذابی را به وجود آورده است.

دریاچه سدکارون 3

سدکارون 3 یکی از مناطق گردشگری و معروف در زراس است، ارتفاع این سد 200 مترمی باشد، جالب است بدانید در این سد موزه و نمایشگاه نیز وجود دارد.

آبشار شیوند

آبشاری با ارتفاع 90متر یکی از بلندترین آبشارها در خوزستان می باشد، درنزدیکی این آبشار درختان میوه زیادی وجود دارد، این آبشار یکی از زیباترین جاذبه ها در زراس است که هوای دلپذیر و صدای سقوط آب بسیار دلپذیر و تماشایی ست.

کوه منگشت

کوه منگشت در کوهستانی زیبا در منطقه زراس واقع شده است، این کوه از رشته کوه های زاگرس می باشد، ودر منطقه ای حفاظت شده دارای پوشش گیاهی و چندین رودخانه می باشد، و دشتی سرسبز و پرازگل های زیبا و همچنین باغ های میوه می باشد. کوهستان منگشت یکی از محبوب ترین جاها برای کوهنوردان و صخره نوردان می باشد و بلندترین قله این کوهستان قله قارون است.

معرفی جاذبه های گردشگری روستای زیبای زارس + آدرس

آثار تاریخی زراس

یکی دیگر از جاهای دیدنی و تاریخی، باستانی در زراس نقش برجسته کول فرح، گوردخمه ها و قلعه کژدم که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، که در قسمت حنوب غربی شهرباستانی ایذه واقع شده است.

اقامت در دهکده زراس اهواز

به دلیل وجود پردشگر و مسافران زیاد در این منطقه و داشتن جاذبه های زیاد برای بازدید وتفریح باعث شده است، که اقامتگاه هایی برای استراحت و اقامت مسافران در این منطقه ساخته شود، در قسمت جنوبی دهکده زراس اقامتگاه بوم گردی بلوط با چندین اتاق پذیرای مسافران می باشد، همچنین حدود 20 سوئیت رو به دریاچه نیز در این دهکده وجود دارد و هتلی 4 ستاره نیز در اطراف دهکده زراس قرار دارد که بهترین امکانات را برای مسافرانش فراهم کرده است.

تفریحات در دهکده زراس

دهکده خوش آب و هوای زراس و طبعیت بکرش برای رسیدن به آرامش و فرار از سروصداهای شهری برای چند روز اقامت بسیار لذت بخش است، در این دهکده تفریحات زیادی از قبیل: پیاده روی در کنار دریاچه، کوهنوردی، ماهیگیری، دره نوردی، قایق سواری، صخره نوردی، اسب سواری و موتورسواری وجود دارد، که می توانید خاطره ای خوش از سفر به این دهکده توریستی برای خود بسازید. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین وقت بلیط هواپیما تهران اهواز خود را تهیه نمایید.

سوغات زراس

در لحظات آخر سفر همیشه به فکر خرید تحفه و یادگاری از آن شهر یا منطقه برای خود و عزیزانمان میفتیم، دهکده تورسیتی زراس نیز از این نعمت بی بهره نیست، شما می توانید در سفر به زراس از محصولات ارگانیک و محصولات کشاورزی آنها خریداری کنید، محصولاتی همچون، عسل طبیعی، برنج، روغن محلی حیوانی و گیاهی و لبنیات و… را می توانید تهیه نمایید.

بهترین زمان و فصل سفر به دهکده زراس

طبیعت بکر، دشت های مخملی سبز رنگ، جنگل های سرسبز با درختان تنومند بلوط، دریاچه سد کارون و دیگر جاذبه های اطراف این دهکده باعث شده که برای چند روزی هم که شده برای یک تفریح و آرامش گردشگران و مسافران را راهی خود کند، بهترین فصل سفر به دهکده زراس بخاطر گرمای خوزستان می توان گفت که فصل زمستان می باشد زیرا در این فصل هوا معتدل تر است دیدن برف در ارتفاعات، دریاچه آبی ومه که در آن منطقه است فضایی رویایی و دل انگیزی را به نمایش می گذارد. همچنین بهار نیز از بهترین فصول برای سفر به دهکده زراس است.

مسیر دسترسی به دهکده زراس

دهکده زراس در فاصله 250کیلومتری شمال شرقی اهواز و در 14 کیلومتری جنوب شهر دهدز و 39 کیلو متری سد کارون سه واقع شده است.

آدرس دهکده زارس: استات خوزستان، 14 کیلومتری جنوب دهدز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا