دسته‌بندی نشده

مشخصات شهرک توریستی نمک آبرود و معروف ترین تله کابین ایران

شهرک توریستی نمک آبرود

یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در شمال کشور شهرک توریستی نمک آبرود است که در استان مازندران قرار دارد و با مجموعه ای از امکانات مناسب ، از گردشگران به خوبی استقبال می کند و خاطره ای خوش برای شان می سازد.

این منطقه توریستی همه چیز را برای تان مهیا کرده است تا بتوانید خستگی های تان را از تن به در کنید و طعمی متفاوت به تعطیلات و فراغت خود ببخشید.

مشخصات شهرک توریستی نمک آبرود

نمک‌آبرود نام شهرکی توریستی و مسکونی است که در میانه های راه چالوس به تنکابن قرار دارد. این شهرک حدود 650 هکتار وسعت دارد و از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن از رشته کوه البرز، محدود شده است.

نوشته های مشابه

به طور کلی نمک آبرود به دو بخش تقسیم می شود:

بخش مسکونی: در ۸ محله ساخته شده و تا یکصد هزار نفر را می تواند پاسخگو باشد. معابر ورودی به آن از سایر نقاط شهرک جدا شده است.

بخش توریستی: مجموعه ای از امکانات تفریحی و رفاهی است که می تواند پاسخگوی نیاز مسافران از راه های دور و نزدیک باشد و هیجان و شادی را برای شان به ارمغان آورد.

درختان خودرو و انبوهى در این مجموعه وجود دارند و وجود شمشادهایی با عمر بیش از 700 سال و گونه‌هاى مختلف گیاهان توسکا، ملچ و افرا زیبایی آن را دوچندان کرده است.

این شهرک توریستی با وجود طبیعت بکر و وحشى و حفظ سیستم‌ هاى اکولوژیکى یکى از پارک‌ هاى جنگلى زیباى ایران را نیز در خود دارد و با داشتن امکانات مناسب یکی از مقاصد پرطرفدار توریستی در کشورمان محسوب می شود.

تله کابین نمک آبرود

یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین بخش های شهرک توریستی نمک آبرود، تله کابین آن است که در جنوب شرقی آن قرار دارد. این تله کابین امکان صعود به بالای قله زیبای مدوبن و دیوحمام را فراهم می‌کند تا از تماشای چشم اندازها و مناظر لذت ببرید.

شما می توانید سوار بر این تله کابین ها شوید و حسابی لذت ببرید. همان طور که به ارتفاعات بالاتری می روید، منظره زیبای پانورامای جنگل و دریای خزر پیش روی شما قرار می گیرد و می توانید همه چیز را از ارتفاع به تماشا بنشینید.

در حال حاضر دو خط تله کابین در نمک آبرود فعال است:

خط یک: این خط دارای ۴۲ کابین ۴ نفره است که مسیر ۲۱۰۰ متری را با سرعت ۳ متر بر ثانیه و در کمتر از 15 دقیقه طی می کند.

ارتفاع دکل تله کابین بین ۴ الی 50 متر است و متوسط جابه جایی مسافران در طول سال با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه و همچنین ایام تعطیل سال تغییر می کند.

خط دو: دومین خط تله کابین نمک آبرود 1700 متر طول دارد که با سرعت 6 متر بر ثانیه حرکت می کند و گردشگران را به قله بکر و دست نخورده دیوحمام می رساند. این خط دارای 35 کابین فایبرگلاس است که هر یک 6 نفر ظرفیت دارند.

تله کابین نمک آبرود

مشخصات تله کابین نمک آبرود

این تله کابین، مرتفع ترین تله کابین کشور است که در سال 1372 با تلاش کارشناسان ایرانی احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

تله کابین نمک آبرود به لحاظ نگهداری و سرویس دهی در بین شرکت های دیگرِ داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفته و بررسی ها مبنی بر این است که امنیت مسافران در این دستگاه در اولویت قرار دارد.

خطوط این تله کابین جهت امنیت بیشتر، هر روز بازبینی شده و کلیه تعمیرات و یا تعویض قطعات شامل تعویض چرخ های دکل، لاستیک های دکل، بلبرینگ ها و … به صورت روزانه و یا سالانه انجام می پذیرد.

یکی از ویژگی های این تله کابین این است که کلیه سیستم ها به طور اتوماتیک نواقص و اشکالات سیستم را ردیابی می کنند و آن را به اطلاع کارشناس مربوطه می رسانند تا امنیت کامل در آن برقرار شود.

در نتیجه همین مراقبت ها است که تا به حال هیچ گونه حادثه ای در تله کابین نمک آبرود اتفاق نیفتاده و حتا در صورت قطع برق، یک دستگاه ژنراتور و یک موتور اضطراری، برای عملیات تخلیه خط پیش بینی شده است.

ارتفاعات زیبا و چشم نواز تله کابین نمک آبرود

دو قله تماشایی به شهرک توریستی نمک آبرود مشرف هستند که با پوششی از انبوه درختان، منظره ای تماشایی ایجاد کرده اند. این پوشش گاه غرق در مه می شود و منظره ای رویایی را پیش روی تان می گذارد.

این قله ها به وسیله تله کابین، قابل دسترسی هستند و عبارتند از:

قله مدوبن: مکانی که با داشتن اختلاف دمای حدود ۱۰ درجه سانتی گراد نسبت به پای کوه در ماه های گرم سال، طرفداران زیادی دارد و امکانات پذیرایی موجود در آن فضای دلنشین و خاطره انگیزی را برای گردشگران فراهم کرده است.

قله دیوحمام: قله ای با غارهای طبیعی که در ارتفاع 700 متر از سطح دریا قرار گرفته است و با برخورداری از امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب در جوار چشم اندازی بی نظیر، خاطره ای به یادماندنی را برای مسافران خلق می کند.

سورتمه نمک آبرود ؛ لمس هیجان و تخلیه انرژی

اولین سورتمه احداث شده در ایران را می توانید در نمک آبرود بیابید که به شما هیجانی متفاوت را هدیه می دهد. سوار بر این سورتمه شوید و در حالی که با حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنید، در طول مسیر خود از لابه لای درختان زیبا و مناظر چشم نواز عبور کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

نکات مهم برای استفاده از سورتمه نمک آبرود:

  • کودکان کمتر از پنج سال نمی توانند از سورتمه استفاده کنند.
  • سوار شدن کودکان پنج تا ده سال تنها به همراه والدین و با بلیت دو نفره امکان پذیر است.
  • هیچ یک از افرادی که از سورتمه استفاده می کنند حق توقف یا پیاده‌شدن در میان راه را ندارند چرا که موجب خطر برای خودشان و سایرین می شوند.
  • افرادی که دارای نارسایی قلبی هستند، بهتر است از این دستگاه استفاده نکنند.

نحوه دسترسی: این تفریح در قسمت پایینی مجموعه قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.

separator line

بیشتر بخوانید:

معرفی مراکز خرید نمک آبرود + آدرس

هر آنچه که درباره بام لند چیتگر باید بدانیم ؟

کویر مصر در کجای ایران است ؟

اولین و بزرگترین تونل آکواریوم کشور در اصفهان

دریاچه فراخین در کجای ایران قرار دارد ؟

۱۰ شهر ارزان ایران مناسب گردشگری ایام نوروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا