دسته‌بندی نشده

آشنایی با مناطق دیدنی و بی نظیر نمک آبرود

معرفی مناطق گردشگری نمک آبرود

نمک آبرود در استان مازندران و ۱۲ کیلومتری جاده‌ چالوس به سمت تنکابن قرار دارد. این شهرک به دلیل جاذبه‌ها و تفریح‌های زیادش مثل بلندترین تله کابین ایران جزو پرمسافرترین شهرک‌های شمال است.

اینطور معروف است که در نمک آبرود کمتر آدمی‌ست که حوصله‌اش سر برود. تماشای رشته کوه‌های سرسبز البرز یا سوار بلندترین تله کابین ایران شدن و از بین جنگل‌ها گذشتن یا گشت زدن در مرکز خریدها و بازارچه محلی، قدم زدن بین شمشادهای ۷۰۰ ساله و مهمتر از همه هوای تروتازه می‌تواند حال و هوایمان را خیلی عوض کند.

معروف‌ترین جاذبه‌ گردشگری این شهرک توریستی، تله کابین است. این شهرک تفریحی دارای دو تله کابین است که از سال ۱۳۷۲ شروع به کار کرده. هر کدام را هم که سوار شوید، چشم انداز دریای خزر و درختان تنومند دامنه‌ کوه، شما را سر ذوق می‌آورد.

با تله کابین نمک آبرود، ۱۲ دقیقه در دل جنگل هستید و بالای کوه که می‌رسید، هوا خیلی خنک‌تر شده است؛ پس همیشه یک دست لباس اضافه‌تر همراه داشته باشید، به‌ویژه در زمستان. خط یک تله کابین در ارتفاع حدود ۹۷۰ متری و خط ۲ آن در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا، به قله دیو حمام با غارهای طبیعی می‌رسد. امکاناتی مثل رستوران و کافه هم در بالای تله کابین هست تا کسی به سختی نیافتد. این تله کابین از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر کار می‌کند.

تله کابین

تاریخچه نمک آبرود

شهر توریستی نمک آبرود قسمتی از اراضی منطقه را با وسعت تقریبی 650 هکتار در بر می گیرد . حد شمالی این اراضی را دریای خزر و حد جنوبی آن را ارتفاعات مدوبن ( از ارتفاعات سلسله جبال البرز ) تشکیل داده است.

وجود پارک های جنگلی بنفشه و شمشاد در قسمت شمالی شهرک نمک آبرود با وسعت تقریبی 200 هکتار مناظر بدیعی را در این قسمت از اراضی به وجود آورده است . ضمن آنکه در جنوب این اراضی دامنه کوه مدوبن به صورت جنگلی فشرده و با جاذبه های بصری فوق العاده واقع شده است .

پوشش گیاهی نمک آبرود

جنگل‌های مازندران یکی از منابع مهم ثروت کشور به حساب می آیند، این جنگلها در اعتدال هوا و تنظیم رودها نقش داشته و از لحاظ صنعتی نیز بسیار حایز اهمیت اند. این جنگل‌ها غالباً از درختان پهن برگ تشکیل یافته و از سایر جنگلهای ایران کاملاً متمایز است.

عواملی چون دریای خزر و کوهستان البرز سبب شده اند که در دامنه شمالی این رشته کوه ها پوشش گیاهی انبوهی پدید آید، بطوریکه در بعضی از نواحی دست انسان بدان نرسیده است. این پوشش گیاهی در آب و هوای استان مازندران نقش بسیار مهمی دارد. در ارتفاعات بیش از 2500 متر از سطح دریا به علت سرمای زیاد جنگل وجود ندارد. جنگل‌های مرطوب دامنه های شمالی البرز در مشرق به جنگلهای مینودشت و گلستان متصل می شود.

در منطقه نمک آبرود به علت دوری از دریای خزر و کاهش رطوبت، نوع درختان و سیمای جنگلی تغییر می کند. از جنگلهای مازندران استفاده های زیادی می کنند که از جمله در صنایع کاغذسازی، درودگری، و نجاری، تهیه سوخت و ذغال و …است.

نمک آبرود

مسیر دسترسی به نمک آبرود

بر ای رسیدن به این منطقه کافی است که از طریق جاده چالوس به ۱۲ کیلومتری غرب این جاده برسید. جاده‌ی تهران-چالوس یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که تماشای زیبایی‌های مسیرش می‌تواند به‌تنهایی روحتان را از چنگ خستگی‌های آخر سال رها کند

جاذبه های گردشگری و تفریحی نمک آبرود

سورتمه سواری

سورتمه‌‌ نمک‌آبرود، اولین سورتمه ایران است و از بین جنگل می‌گذرد. سورتمه‌ای که بیشترین سرعتش ۲۵ کیلومتر در ساعت است. پس زیاد نترسید. اگر تفریح پرهیجان دوست دارید،‌ می‌توانید بلیتش را ۲۵ هزار تومان بخرید.

کارتینگ

رانندگی‌ برای خیلی‌ها تجربه‌ای‌ست پر از هیجان. ماشین چهار چرخ یکی از امکانات نمک‌آبرود است. پیست کارتینگ ههم برای نوجوان‌هاست و هم بزرگسالان. بلیت کارتینگ هم برای ۶ دقیقه رانندگی ۲۵ هزار تومان تمام می‌شود.

زیپ لاین

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات نمک‌آبرود، زیپ لاین است. از یک کابل آویزان می‌شوید و در حالی که زیرپایتان خالی‌ست از این طرف به آنطرف می‌روید و جدا از ترسش، تجربه‌ای نیست که به‌ این زودی‌ها از ذهن پاک شود.

پینت بال

خوب است بدانید پینت بال نمک‌آبرود بزرگ‌ترین پینت‌بال جنگلی در ایران است. اگر بازی‌های گروهی دوست دارید، می‌توانید برایش ۳۰ هزار تومان هزینه کنید.

پل معلق نمک آبرود

ما بیشتر در فیلم‌ها و کارتون‌ها گذر آدم‌ها را از پل‌های معلق چوبی دیده‌ایم، اما لازم نیست راه دوری برویم. می‌شود به نمک آبرود رفت، سورا تله کابین شد و از روی پل معلق چوبی‌اش گذشت.

پیست دوچرخه‌سواری

تجربه‌ دوچرخه‌سواری در جایی که پر از درختان سربه فلک کشیده است و کنار ساحل، حتما تجربه متفاوتی‌ست، ضمن اینکه خانم‌ها هم می‌توانند دوچرخ سواری کنند. هزینه‌ استفاده از پیست در این شهرک برای هر نیم ساعت ۱۰ هزار تومان است.

ساحل نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود

سفر شمال بدون ساحل دریا کامل نمی‌شود. در تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود امکان استفاده‌ خانوادگی از ساحل هم هست، ضمن این‌که امکاناتی مثل پارکینگ، مهد کودک،‌ جت اسکی، قایق، پییست اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری هم فراهم است.

در شهربازی نمک آبرود هم با وجود وسایل بازی مختلف، گلایدر، پاراگلایدر، کایت، پل معلق، سینمای ۶ بعدی، برکه فلامینگو،‌ کافه آکواریوم، نمایش شیر دریایی و باشگاه تیراندازی، به کسی بد نمی‌گذرد.

از دیگر تفریحات این منطقه می توان به دریاچه مصنوعی با پدالو، زمین تنیس، پیست دوچرخه سواری خانمها و آقایان، زمین اسکیت، پاور هنگ گلایدر و اسکای واکر، پرواز با هواپیمای دو نفره، مراکز خرید، رستوران‌ها، غرفه‌های بوتیک لباس و صنایع دستی، فرش، لباس‌های چرم، عکاسی، آرایشگاه و سرانجام مرکز تفریحی ساحل دریا را می توان اشاره کرد که شما می‌توانید در آن لحظات شادی را تجربه کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

مناطق دیدنی و تفریحی تهران

آشنایی با مناطق دیدنی یاسوج

آشنایی با لواسان و مناطق دیدنی آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا