دسته‌بندی نشده

مزایای جراحی چاقی چیست؟

آیا می دانید که مزایای جراحی چاقی چیست؟ همراه ما باشید تااین موضوع را بررسی نماییم.

مقدمه

در این مقاله سعی می کنیم جواب این سوال که چرا ممکن است فردی با اضافه ­وزن بالا بخواهد جراحی شود را با هم بررسی کرده و پاسخ دهیم.

ما را در طول این مقاله دنبال کنید، تا با ویژگی های مثبت جراحی چاقی آشنا شویم.

با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

آیا شما نیاز به عمل جراحی چاقی دارید؟

کاهش وزن به سرعت

از بین رفتن خطر ابتلا به بیماری های چاقی

بهتر شدن وضعیت زندگی

انجام عمل کاهش وزن یعنی صرفه جویی در هزینه ها

از بین رفتن دلسردی و حس شادابی

تسکین درد مفاصل

انتخاب بهترین روش جراحی چاقی برای هر فرد

سخن آخر

######

آیا شما نیاز به عمل جراحی چاقی دارید؟

افرادی که دچار اضافه وزن هستند، معمولا باید از نظر شاخص توده بدنی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند و در صورتی که این افراد طی محاسبات انجام شده، عددی بین 35-40 و یا بالاتر از 40 برای آن ها نمایش داده شود، دچار افزایش وزن شدید هستند و عمل کاهش وزن برای آن ها توصیه می شود. اعداد پایین تر از 35 نیز چاق هستند، اما با رژیم غذایی درست و ورزش می توانند وزن خود را کاهش دهند.

در ادامه نیز بااین سوال که مزایای جراحی چاقی چیست؟ آشنا می شویم.

کاهش وزن به سرعت

فردی که دارای اضافه وزن است، به یکباره و به سرعت وزنش کاهش نمی یابد. در واقع به تدریج و با گذشت مدت زمانی معمولا به صورت همیشگی و به طور مفید و تاثیر گذار کاهش می یابد.

معمولا کسانی که دچار اضافه وزن هستند، سعی کردند که وزن خود را کاهش دهند و راهکارهای مختلفی را برای پایین آوردن وزن خودشان انجام دادند که احتمالا حاصل سعی و کوشش آن ها نتیجه ای در بر نداشته، و یا کاهش وزن مطلوب و دلخواه را نداشتند.

آیا شما نیاز به عمل جراحی چاقی دارید؟

از بین رفتن خطر ابتلا به بیماری های چاقی

وقتی فردی عمل کاهش وزن را انجام دهد، بیشتر مشکلات و بیماری های فرد درمان می شوند. افزون بر این، از به وجود آمدن مشکلات و بیماری های جدیدتری که افزایش وزن و چاقی باعث به وجود آمدن آن ها می شود، می توان جلوگیری کرد. همچنین با انجام این عمل می توانید خطر مبتلا شدن به بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی را پایین بیاورید.

بهتر شدن وضعیت زندگی

بعد از انجام این عمل، فرد زندگی بهتر و مطلوب تری خواهد داشت. بعد از این عمل، فرد چگونگی تغییر شیوه غذا خوردن و کاهش آن را یاد می گیرد. در واقع تازه لذت زندگی بهتر و مطلوب تر را می چشد و حتی سعی می کند تا این راه و روشی را که مورد استفاده قرار داده است، به دیگران نیز معرفی کند تا بیشتر با آن آشنا شوند. پیش از همه، توجه خانواده و نزدیکان به شماست که از شما تعریف و تمجید می کنند و سعی دارند که  شبیه به شما رفتار کنند و برنامه غذایی و ورزشی شما را در پیش بگیرند.

بهتر شدن وضعیت زندگی

انجام عمل کاهش وزن یعنی صرفه جویی در هزینه ها

از پراهمیت ترین فواید عمل کاهش وزن که معمولا کمتر به آن پرداخته شده است، مقرون به صرفه بودن این عمل است. به این صورت که کسانی که دچار اضافه وزن هستند، گرفتاری هایی از قبیل دیابت و مشکلات قلبی و …  دارند و این ها فقط مقدار کمی از این گرفتاری و دشواری هایی هستند که هزینه های مالی بسیار بالایی برای این افراد دارد. اگر این افراد تحت درمان درستی قرار نگیرند، هزینه های به مراتب سنگین تری را طی سالیان متعدد پرداخت خواهند کرد. برای همین منظور، انجام عمل جراحی کاهش وزن به طور دائمی، اکثر این هزینه ها را پایین می آورد و یا متوقف می سازد.

هر چند ممکن است فرد مورد نظر بگوید که هزینه عمل کاهش وزن بالاست که هست، اما هزینه های مالی که بعدا فرد دارای اضافه وزن برای بیماری های مختلفی که دچار می شود باید بپردازد، قطع به یقین بیشتر است. صرف نظر از دردها و سختی هایی که با گرفتن این بیماری ها دچار می شود.

آیا شما فکر نمی کنید که انجام این عمل از هزینه های آینده جلوگیری می کند؟

از بین رفتن دلسردی و حس شادابی

طبق تحقیقاتی که انجام شده، معمولا افراد دارای اضافه وزن، از ورود به اجتماع و شرکت کردن در مجالس مختلف اجتناب می کنند. حتی افرادی که سن پایین تری دارند و دچار اضافه وزن هستند نیز معمولا امکان شرکت کردن در فعالیت های مختلف و لذت بردن از آن را ندارند. به همین دلیل دچار دلسردی وافسردگی می شوند. به همین سبب، جراحی چاقی می تواند باعث شود که این گونه افراد، روحیه­ خود را به دست آورند و در اجتماع بدون هیچ نگرانی و استرسی حضور پیدا کنند.

تسکین درد مفاصل

بدیهی است که مفاصل هر فرد، اندازه تحمل محدودی دارد و تحمل افزایش وزن بیش از اندازه را نداشته و باعث بیماری و رنج فرد مورد نظر می شود. بدین ترتیب، جراحی علاوه بر پایین آوردن مقدار زیادی از وزن فرد و از بین بردن دردها و رنج های مفاصلی، باعث می شود که با تحرک بیشتر، فرد دچار بیماری های دیگری نشود و همچنین بیماری های قبلی آن بهبود یابد.

تسکین درد مفاصل

انتخاب بهترین روش جراحی چاقی برای هر فرد

این که کدام روش جراحی چاقی بهتر است را خود پزشک مربوطه انتخاب می کند و فرد دارای اضافه وزن نمی تواند به اختیار خودش تصمیم بگیرد. در واقع پزشک مورد نظر با استفاده از اطلاعاتی که از بیمار خود دریافت می کند و روش های تغذیه بیمار و بیماری هایی که فرد در آن سابقه دارد و عوامل دیگر، تصمیم می گیرد. در واقع باید گفت که این تصمیم دو طرفه است و حتما باید تحت نظر پزشک مربوطه انجام شود. در آخر نیز پزشک با ارائه چند نمونه جراحی و توضیح دادن روش و مزایای آن ها به بیمار، بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

حالا که مزایای جراحی چاقی را تا حدودی با هم خواندیم، توصیه هایی را قبل از این گونه جراحی ها با هم مرور کنیم.

هر فردی که دچار اضافه وزن است، بهتر است حتما قبل از اقدام به این گونه عمل ها به این چند نکته توجه کند.

1: سعی کنید تا اطلاعات جامع و دقیقی از انواع عمل ها قبل از مراجعه به پزشک مربوطه جمع آوری کنید که دچار سردرگمی نشوید.

2: از راهکارهای قدیمی که در گذشته باب بوده، استفاده نکنید و سعی کنید تا از راهکارها و عمل های امروزی استفاده کنید که نتیجه مطلوب تری دارند.

3: حتما قبل از مراجعه به پزشک مربوطه، در انتخاب پزشک خودتان توجه کافی را داشته باشید و از قبل در مورد آن ها مطالعه کرده و فرد مناسب عمل خود را پیدا کنید.

4: همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، افرادی که دارای دیابت نوع دوم هستند، با انجام این عمل و کاهش وزن خودشان از زحمت این بیماری و مصرف داروها خلاص می شوند.

سخن آخر

در پایان این مقاله توصیه می کنیم که اگر دچار اضافه وزن بالایی هستید، در مورد جراحی چاقی فکر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا