دسته‌بندی نشده

مرگبارترین ورزش‌های دنیا که تا کنون به آنها توجه نکرده‌اید!

موتور سواری و ماشین سواری

یکی از خطرناک‌ترین ورزش‌هایی که از محبوبیت بسیاری هم برخوردار است این دو ورزش است، مسابقات موتور سیکلت و ماشین سواری به صورت کلی جزو خطرناک‌ترین و مرگبارترین ورزش‌ها محسبوب می‎شود اما در عین حال علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است، بازیکنان این رشته ورزشی به دلیل اسپانسرهای قدرتمندی که در این ورزش حضور دارند درامد بسیاری از این ورزش کسب می‌کنند، برای افرادی که آشنایی کافی با این ورزش ندارند باید بگوییم اکثر کمپانی‌های بزرگ خودروسازی مانند بنز، بی ام دبلیو، فراری و … در این مسابقات حضور دارند و در قالب تیم‌های مشخص در مسابقات شرکت می‌کنند.

شما برای تماشای این مسابقات می‌توانید از طریق دانلود برنامه انتن استفاده کنید، این اپلیکیشن در نسخه‌ IOS و اندروید منتشر شده است که می‌توانید از استورهای سیب ایرانی و یا مایکت دانلود و نصب نمایید.

خطرات مسابقات موتور سواری و ماشین سواری

بوکس

یکی دیگر از ورزش‌هایی که بسیاری از بازیکنان در این رشته را به بیمارستان یا گوشه قبرستان فرستاده بوکس است، این ورزش نسبت به ورزش‌های رزمی دیگر از شدت خشونت بیشتری برخوردار است، اما همانطور که می‌دانید طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، این محبوبیت به قدری فراگیر بوده که در حال حاضر رشته‌های مختلف بسیاری در زمینه بوکس بوجود آمده‌‌اند، این ورزش‌ها هرکدام از قوانین خاصی پیروی می‌کنند که باعث تغییر جزئی در روند این مسابقات می‌شود.

خطرات مسابقات بوکس

کوهنوردی

بله درست خواندید، کوهنوردی یکی از مرگبارترین ورزش‌های حال حاضر جهان است، احتمالا شنیده باشید که طبیعت با هیچ کس شوخی ندارد، در ورزش کوهنوردی به این موضوع پی می‌بریم، در این ورزش موضوعات مختلفی وجود دارد که باعث خطرناک بودن این ورزش می‌شود، شرایط جوی و آب و هوایی، کمبود غذا، حیوانات وحشی در برخی مواقع همه و همه صحت این ادعا را ثابت می‌کند.

مسیر قله اورست که بلندترین قله فتح شده در جهان است پر شده از جسد افرادی که قصد فتح کردن این غول بزرگ را داشته‌اند، تمامی آنها سعی داشتند که قله اورست را فتح کنند اما با مشکلات مختلف این فاجعه رخ داده است.

طبق آمار منتشر شده حدود 6 و نیم درصد از صعودکنندگان به قله اورست به کام مرگ کشیده شده‌اند، این آمار یک فاجعه وحشتناک است.

کوهنوردی

موج سواری

این ورزش هم مانند ورزش قبل رابطه مستقیم با طبیعت دارد، این بار دریا وحشت خود را به ورزشکاران نمایش می‌دهد، در این ورزش ورزشکاران با تخته‌های مخصوص به جنگ موج‌های بلند و طوفانی دریا می‌روند، گاهی اوقات برنده این بازی و گاهی اوقات بازنده خواهند شد، این ورزش هم در بین جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

جالب است بدانید خطر این ورزش تنها از جانب دریا و موج‌های طوفانی نیست، گاهی اوقات این ورزشکاران باید با موجودات دریا مقابله کنند، این موجودات با طعمه خود اصلا شوخی ندارند.

گاوبازی

این ورزش یکی از ورزش‌های باستانی است که منشا آن از کشور اسپانیا بوده است، احتمالا با شنیدن نام اسپانیا یکی از سه کلمه‌ای که به ذهنمان بیاید گاوبازی باشد، هر ساله تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان در این ورزش آسیب‌های جدی دیده یا حتی جان خود را از دست می‌دهند.

مسابقات گاوبازی

چوگان

این ورزش هم جزو ورزش‌های خطرناک به حساب می‌آید، در این ورزش باستانی بازیکنان سوار بر اسب از فاصله دو متری با وسیله چکش مانند خود توپ روی زمین را به حرکت در می‌آورند، این ورزش در حال حاضر در ایران هم انجام می‌شود و علاقه‌مندان به خود را دارد.

غواصی

ورزش غواصی به همان اندازه که یکی از ورزش‌های سرگرم کننده و جذاب است ورزش خطرناکی هم به حساب می‌آید، غواصان باید توجه داشته باشند که این ورزش خطرات بسیاری دارد و موارد مختلفی را به خوبی رعایت کنند تا ریسک اتفاقات مختلف را پایین بیاورند.

برخورد با موجودات وحشی دریا مانند کوسه و نهنگ، بالا بودن فشار هوا، خفگی و احتمال آسیب دیدن کمبود اکسیژن تعدادی از مشکلاتی است که غواصان با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

مرگبارترین ورزش‌های دنیا که تا کنون به آنها توجه نکرده‌اید!

در این مقاله سعی کردیم به تعدادی از ورزش‌های خطرناک پرداخته و آن‌ها را به شما معرفی کنیم، توجه داشته باشید که تمامی این ورزش‌ها از مزایا و فواید بسیاری برخوردار هستند که گفتن آنها در این مقاله نمی‌گنجد، در این مقاله صرفا سعی کردیم به بررسی میزان خطرناک بودن این ورزش‌های محبوب هم بپردازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا