دسته‌بندی نشده

مراقبتهای روزهای اول نوزاد،راهنمای پدر و مادر در روزهای اول نوزاد در خانه

مراقبتهای روزهای اول نوزاد و روزهای اول نوزاد در خانه:هفته های نخست تولد نوزاد ، روزهای پر هرج و مرجی برای والدین محسوب می شود و هماهنگی و انجام کارها ، بسته به کودکی دارد که ساعت خواب و بیداری و غذا خوردنش هنوز روتین نشده است و همین مساله موجب بی نظمی زندگی خانواده می گردد.

مراقبتهای روزهای اول نوزاد و روزهای اول نوزاد در خانه

مراقبتهای روزهای اول نوزاد و روزهای اول نوزاد در خانه

این مشکل ، تنها برای مادران ایرانی نیست بلکه مادر یک نوزاد متولد شده بودن، در هر جای دنیا تقریبا رنگ و بوی یکسانی دارد و همه مادران دنیا ، حداقل تا 3 ،4 ماه اول به دنیا آمدن کودک با مشکلات همسانی دست و پنجه نرم می کنند . در اینجا تجاربی از مادران سر تاسر دنیا را در این مورد می خوانیم تا شاید راهگشای کوچکی برای مادران باردار ایرانی باشد.

مراقبتهای روزهای اول نوزاد:سعی کنید یک ماه قبل از تولد کودک ، خانه را حسابی تمیز و مرتب کرده و خریدهای ضروری خانه را تا یکی دو ماه انجام دهید. خریدهایی از قبیل مواد شوینده ومواد غذایی که ماندگاری بیش از یک ماه دارند. سپس چند نوع غذا آماده کرده و در فریزر بگذارید زیرا آشپزی کردن در روزهای نخست ، تقریبا امری محال است . در ضمن اگر مجبور به سفارش غذا از رستوران شدید ، این کار را بدون عذاب وجدان انجام دهید زیرا این روزها ،شما مادری تمام وقت هستید بدون حتی یک دقیقه وقت اضافی. (لزلی کانون )

مراقبتهای روزهای اول نوزاد و روزهای اول نوزاد در خانه

مراقبتهای روزهای اول نوزاد:یکی از چیزهایی که فرشته نجات ما در روزهای اولیه تولد نوزاد بود، وجود پیغام گیر تلفن بود. این روزها همه دوستان و آشنایان برای تبریک و احوالپرسی به شما زنگ می زنند و یک وقت می بینید تمام روز زنگ تلفن شما به صدا در می آید. ما زنگ تلفن را خاموش کردیم و و برحسب اتفاقات روزانه ،پیام تلفن را تغییر می دادیم. این کار هم باعث شد کسی از دستمون دلخور نشه و هم حسابی باعث تفریح دوستانون می شد. مثلا در پیغام گیر تلفن، وزن و قد نی نی را اعلام می کردیم و سپس جملاتی از قبیل ” بابائی امروز برای اولین بار پوشک نی نی رو عوض کرد.” ، ” اولین حموم تجربه عجیب ولی خوشایندی بود البته سر تاپای مامان و بابا خیس شد ” را می گفتیم. شبها هم چند دقیقه ای به پیام های دوستان گوش می دادیم و انرژی می گرفتیم.( جانت سالیسبری)

مراقبتهای روزهای اول نوزاد و روزهای اول نوزاد در خانه

مراقبتهای روزهای اول نوزاد:در اوایل شش هفتگی دخترم بود که فهمیدم نصایح دوستان و آشنایان مبنی بر استراحت کردن وقتی که نوزاد خوابیده ، چقدر درست است. اوایل وقتی که دخترم چرت می زد ، به سراغ کارهای خونه می رفتم و تا وقتی که او بیدار می شد ، کار می کردم اما حدود ساعت 7 بعد از ظهر روی زمین ولو می شدم و از زور خستگی خوابم می برد. خسته بودن شما به ضرر نوزاد است . برای کمک به خودتون و او هم که شده در زمانهایی که نوزاد خوابیده ، استراحت کنید.(میستی لورنس)

مراقبتهای روزهای اول نوزاد و روزهای اول نوزاد در خانه

مراقبتهای روزهای اول نوزاد:وقتی نوزاد بی وقفه گریه می کنه و شما مطمئنید که نه گرسنشه ،نه سردشه، نه جاشو خیس کرده و در ضمن مریض هم نیست ،عصبانی نشوید. در این جور مواقع گاهی اوقات آدم دلش می خواد ، خودش و نوزاد رو بزنه ! او را در جای امنی ( مثلا در تخت خواب بگذارید ) و اتاق را برای 5 ، 6 دقیقه ترک کنید ، یک نوشیدنی بخورید و وقتی کمی آروم تر شدید ، به سراغ او بروید. (مارتی کلی)

مراقبتهای روزهای اول نوزاد و روزهای اول نوزاد در خانه

مراقبتهای روزهای اول نوزاد:در روزهای نخست بچه داری ، فقط به زمان حال توجه کن. مشکلات هفته دیگه رو همون موقع حل می کنی! یادت باشه بچه ها دست از گریه کردن بر نمی دارند و این تو رو آشفته می کنه. همه چی حل می شه. همون قدر که همه چی برای تو جدید است برای نی نی هم جدیده! ( آلیسون تارت)

مراقبتهای روزهای اول نوزاد و روزهای اول نوزاد در خانه

مراقبتهای روزهای اول نوزاد:شما و همسرتون باید ، در مورد دوستان و آشنایانی که می خواهند به ملاقات شما و کودک بیایند به یک خط فکری مشترک برسید( البته قبل از به دنیا آمدن نوزاد). بعضی ها فکر می کنند که وظیفه دارند بیست و چهار ساعته کنار شما و کودک باشند. درسته که اون اوایل شما به کمک احتیاج دارید ولی دو تا چیز یادتون باشه. اول اینکه این اتفاق نباید حریم خصوصی زندگی شما را از بین ببره . دوم اینکه هر ملاقات کننده ای لزوما کمک خوبی نیست! . (پلی زوبیریا)

مراقبتهای روزهای اول نوزاد و روزهای اول نوزاد در خانه

مراقبتهای روزهای اول نوزاد:قبل از تولد نوزاد، در مورد پزشک اطفال خوب و متبحری که ترجیحا مطبش ،نزدیک منزل شما است، تحقیق کنید.یک پزشک خوب هم باعث آرامش خیال پدر و مادر می شه و هم می تونه خیلی از مشکلات شما رو در مورد غذا خوردن و گریه کردن نوزاد کاهش بده. بعضی از دکتر ها فقط برای رفع تکلیف کار می کنند . به نظر من این دکترها به درد یک مادر نگران نمی خوره!( لارا کانت)

مراقبتهای روزهای اول نوزاد و روزهای اول نوزاد در خانه

مراقبتهای روزهای اول نوزاد:هیچ کسی از همون اول مادر کاملی نبوده. همه مادرها با آزمون و خطاهایی هر چند جزئی ، نحوه بزرگ کردن کودک را یاد می گیرند.از اشتباهات نترسید و دست و پای خودتون رو گم نکنید. برای انجام بهترین رسیدگی به نوزاد ، همه مادرها اشتباهاتی را مرتکب شده اند فقط گاهی اوقات ، بعضی از مادرها به خاطر افسردگی پس از زایمان حس می کنند که گناه کبیره انجام داده اند و عذاب وجدان می گیرند!( ماری کاسلان)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا