دسته‌بندی نشده

مثبت اندیشی / افزایش طول عمر با مثبت‌اندیشی

با مجله دلگرم همراه باشید تا با مثبت‌اندیشی و ارتباطش با افزایش طول عمر بیشتر آشنا شوید

مثبت اندیشی فواید زیادی دارد و گاه باعث کاهش میزان اضطراب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

اما آیا می دانستید مثبت‌ اندیشی باعث افزایش طول عمرتان هم می شود؟ نتایج تحقیقات در زمینه ی مثبت اندیشی و افزایش سن و چگونگی دست یابی به تاثیرات مثبت این دو بر یکدیگر چنین نشان می دهند:

چند سال به عمرتان اضافه کنید

تحقیقات نشان می دهند نوع دیدگاه شما در مورد سالمندی بر طول عمرتان تاثیر می گذارد. در تحقیقی با جامعه ی آماری ۶۶۰ نفر، کسانی که دید بهتری نسبت به سال‌های پیری خود داشتند به طور میانگین هفت سال و نیم بیشتر عمر کردند. نتایج پس از کنترل عواملی مثل سن، جنسیت، درآمد، تنهایی و وضعیت سلامت تغییر نکردند.

آشنایی با فواید مثبت ‌اندیشی از دید روانشناسان

با دید مثبت در انتظار سالمندی باشید

تحقیقات در این مورد نشان می دهند افرادی که در جوانی به جای ترس از پیری خود در انتظار آن هستند، طول عمر بیشتری دارند چون داشتن چنین تعریفی از سالخوردگی طی دوران جوانی، دیدگاه مثبتتان نسبت به آینده را باعث می شود و تاثیر شگرفی بر «امید به زندگی» شما می گذارد.

مقاوم تر باشید

کسی دقیقا نمی داند چرا مثبت نگری بر طول عمر تاثیر می گذارد. محققان معتقدند داشتن دیدگاه مثبت نسبت به سالمندی میل به زندگی را در افراد، مقاومتشان برابر بیماری ها و تلاششان برای داشتن زندگی سالم تر را افزایش می دهد. توضیح دیگر این است که چنین افرادی اضطراب روانی کم تری در مورد افزایش سنشان دارند. مثبت اندیشی و کاهش اضطراب بر هم تاثیر می گذارند.

با افزایش سن به بینشی عمیق برسید

اما افزایش سن چه ویژگی مثبتی دارد؟ سوال خوبی است. جامعه، جوانی و زیبایی را می پسندد. پیام هایی که در مورد کهولت سن به ما می رسد، همگی بر ویژگی های منفی آن تاکید می کنند. ترکیب تجربیات و بلوغ فکری به سالمندان بینش عمیقی می بخشد. سالمندان بیشتر با معنویات در ارتباط هستند و پیدا کردن معنای زندگی را مهم تر می دانند. با زندگی کردن به سبکی ساده و سالم، می توانید انرژی و سلامتی خود را در تمام طول زندگی حفظ کنید.

فواید مثبت ‌اندیشی بر سلامت ذهن و جسم

دیگر عواملی که بر سالمندی تاثیر مثبت می گذارند

علاوه بر مثبت اندیشی فاکتور های دیگری نیز بر افزایش طول عمر تاثیر مثبت می گذارند:

  • فشار خون پایین: ۴ سال
  • کلسترول پایین: ۴ سال
  • وزن متعادل: ۱ تا ۳ سال
  • سیگار نکشیدن: ۱۴ سال
  • ورزش مداوم: ۱ تا ۳ سال

با وجود این که این اعداد تنها تعداد سال های زندگی را نشان می دهند و نشانگر کیفیت آن نیستند، به راحتی می توان ادعا کرد که داشتن زندگی سالم به طول عمرتان می افزاید.

ترجمه شده مجله دلگرم

مهتاب جهاندار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا