دسته‌بندی نشده

خلاصه داستان و معرفی بازیگران فیلم سینمایی تگزاس ۲

معرفی فیلم سینمایی تگزاس 2

  • نام فیلم : تگزاس 2
  • کارگردان : مسعود اطیابی
  • فیلمنامه : حمزه صالحی
  • تهیه کننده : ابراهیم عامریان
  • مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی
  • ژانر: کمدی

خلاصه داستان فیلم سینمایی تگزاس 2

تگزاس فیلمی به کارگردانی مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان محصول سال ۱۳۹۶ بود. این فیلم در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شد و دنباله این فیلم با نام تگزاس ۲ در سال ۱۳۹۸ روی پرده سینما رفت.

فیلم تگزاس ۲ بعد از حواشی که برای فیلم رحمان ۱۴۰۰ اتفاق افتاد و پخش آن از سینماها متوقف شد، روی پرده اکران رفته است. تگزاس با هنرمندی پژمان جمشیدی، حمید فرخ نژاد و سام درخشانی در سینما مورد توجه مخاطبین قرار گرفت تا تهیه کنندگان این فیلم به فکر ساخت قسمت دوم این فیلم با نام «تگزاس ۲» بیفتند.

قصه این فیلم در ادامه «تگزاس ۱» و البته با رنگ و لعاب بیشتری روایت می‌شود. این فیلم درباره دو دوست است که یکی از آنها در برزیل زندگی می‌کند و دیگری نیز خواستار این است که او هم مقیم کشور برزیل شود. این دو دوست بهرام و ساسان نام دارند (پژمان جمشیدی و سام درخشانی در این شخصیت‌ها به ایفای نقش میپردازند).

ساسان در کشور برزیل در حال زندگی است و بهرام نیز می‌خواهد هر چه زودتر به برزیل برود. برای همین تصمیم به سرپرستی یک کودک برزیلی میگیرد. نامزد ساسان که آلیس نام دارد به یکی از گنگسترهای بزرگ به نام کارلوس بدهکار است و در ازای پول می‌خواهد آلیس با آن ازدواج کند.

ساسان هم در پی جور کردن پول این گنگستر است. بهرام نیز پولی ندارد تا اینکه او در یک قرعه کشی پوشک بچه مبلغ زیادی برنده می‌شود ولی چون به صورت اتفاقی پله ستاره فوتبال جهانی را می‌زند و فرار می‌کند تحت تعقیب پلیس برزیل و همین طور افراد کارلوس قرار می‌گیرد. بهرام و ساساسان برای نجات آلیس که توسط افراد کارلوس دستگیر شده‌ است از دایی هوشنگ کمک می‌خواهند و در نهایت به جزیره تگزاس می‌روند تا آلیس را نجات دهند.

مسعود اطیابی تهیه کننده و کارگردان ایرانی که مجموعه آثارش در یک دهه اخیر تقریباً رنگ سینما را به خود ندید و برخی از آنها مانند « ماه گرفتگی » کماکان وضعیت نامعلومی برای اکران دارد. با اینحال او طی دو سال گذشته کمدی پرفروش « تگزاس » را کارگردانی کرد و به نظر می رسد که موفقیت این اثر باعث شود در این مسیر باقی بماند.

فیلم تگزاس

بازیگران فیلم سینمایی تگزاس 2

  1. سام درخشانی در نقش ساسان
  2. پژمان جمشیدی در نقش بهرام
  3. حمید فرخ‌نژاد در نقش دایی هوشنگ
  4. گابریلا پتری در نقش آلیس
  5. توگان تی شی را در نقش هانیکو
  6. آدریانو تولوزا در نقش کارلوس
  7. تی آگو متوس در نقش نوچه کارلوس
  8. فرانسین لیما در نقش گنده بک
  9. لی بوم بوم در نقش لارا
  10. موحد شادرو در نقش دوست بهرام

نقد فیلم سینمایی تگزاس 2

قسمت اول « تگزاس » درست یک سال پیش در زمانی مشابه به اکران درآمد. اثری که دنباله روی سبک کمدی های ” خارج کشوری ” سینمای ایران بود که فرمول شکل گیری آن بسیار ساده و شامل چند کمدین می شود که می بایست در لوکیشنی خارج از کشور به این سو و آن بروند و رقص و آواز بخوانند تا فیلمی سینمایی براساس آن ساخته شود!

با اینحال اما « تگزاس » با فروش بسیار خوبی در گیشه مواجه شد و مخاطبان سینمای ایران واکنش بسیار خوبی به آن نشان دادند. حالا پس از گذشت یکسال و در شرایطی که یک فیلم کمدی دیگر از پرده سینما پائین کشیده شده، قسمت دوم « تگزاس » با کمترین تبلیغ ممکن به یکباره جایگزین « رحمان 1400 » شد تا معادلات عجیب سینمای ایران کماکان مجهول باقی بماند.

« تگزاس 2 » از جنس کمدی هایی است که در آن موقعیت کمیک براساس شعور حداقلی شخصیت های داستان ساخته می شود. در این جنس از کمدی، مخاطب ابداً نمی تواند یک انسان طبیعی را در فیلم مشاهده نماید که گرفتار موقعیت های منطقی می شود بلکه می بایست هر چند دقیقه یکبار منتظر خلق موقعیتی باشد که ارتباط چندانی به یکدیگر ندارند و بیشتر شبیه مجموعه ای از کلیپ های کوتاه هستند که بصورت مداوم در حال تکرار می باشند.

در این کلیپ های کوتاه آدمهایی حضور دارند که هر لحظه خود را درگیر حماقت های بی حد و حصر می نمایند و مخاطب نیز وظیفه دارد که به این انسان ها با شعور حداقلی ، لبخند بزند.

قسمت دوم « تگزاس » سرشار از موقعیت های کمیکی است که برگرفته از شوخی های فضای مجازی می باشد که به نازل ترین شکل ممکن به تصویر مبدل شده اند. شوخی هایی که پیوستگی مشخصی ندارند و اجرای آنها نیز به حدی ضعیف است که شرایط فیلم را متناسب برای عرضه در شبکه نمایش خانگی کرده است.

شوخی های قدیمی و نخ نما شده ای نظیر حضور در مراسم تدفین یک دختر جوان و شوخی های مربوط به آن، احتمالاً یکی از قدیمی ترین و کلاسیک ترین شوخی هایی است که هر مخاطب ایرانی آن را بارها شنیده و حالا سازندگان « تگزاس 2 » شوخی هایی از این دست را در قسمت دوم بکار گرفته اند.

در قسمت دوم « تگزاس » خبری از یکپارچگی فیلمنامه و روایت نیست و مجموعه موقعیت هایی که در قصه شکل می گیرد بی آنکه منطق مشخصی را شامل شود، یکی پس از دیگری در داستان روایت می شوند. از رسم چهارشنبه سوری گرفته تا فروشندگان مواد مخدر و یک باند خلافکار عجیب و غریب و به شدت مضحک در قلب تهران که فلسفه حضور آن در فیلم مشخص نیست.

به نظر می رسد که اطیابی خیالش از بابت گریز زدن به هرچیز و هر موقعیتی راحت بوده و می دانسته که فیلمنامه سرگردان اثرش می تواند میزبان هر اتفاقی باشد و ابداً هم مهم نیست که آیا در اثرش نشانی از سینما یافت خواهد شد یا خیر! شخصیت هایی که در داستان مشاهده می کنیم نه منطقی متوجه حال و روزشان است و نه کوچکترین ویژگی شخصیتی که باعث درک مخاطب از آنها شود. آنها هرکاری که مخاطب را بخنداند انجام می دهند.

شاید تنها نکته مثبتی که بتوان در « تگزاس 2 » یافت این باشد که غلظت شوخی های جنسی اثر به نسبت آثار این روزهای سینمای ایران کمتر است و ترجیح بر این بوده که از این فضا تا جایی که امکان داشته دوری شود، هرچند که این موضوع باعث نشده شوخی های پرمغزی در فیلم یافت شود.

« تگزاس 2 » کمدی ضعیف و آشفته ای است که در بهترین حالت ممکن می بایست بصورت ویدئویی تولید شده و منتشر می شد اما بهرحال سر از سینما درآورده و به اکران رسیده است. استقبال از این اثر مهر تاییدی بر ساخته شدن قسمت سوم آن خواهد بود که به نظر کاملاً محتمل می رسد.

فیلم تگزاس

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم سینمایی آشفتگی + خلاصه داستان و بازیگران

معرفی فیلم سینمایی کلمبوس + خلاصه داستان و بازیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا