دسته‌بندی نشده

لوازم الزامی برای سلامت ستون فقرات و دردهای ناحیه کمر

همچنین عوامل مهم تری در مبتلا شدن به کمر درد وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از کامپیوتر و نشستن طولانی مدت روی صندلی است.

علت ایجاد کمر درد

انجام فعالت های روزمره نادرست، بلند کردن اجسام سنگین و تصادف هایی که به کمر فشار وارد کند، تمامی از علت های کمر درد می باشد. همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود کمردرد تشدید شود نشستن های طولانی مدت در روز بدون توجه به نکاتی که مربوط به کمر است.

نشستن علت اصلی کمر درد

خیلی از افراد هستند که نمی دانند نشستن به مدت طولانی مدت روی صندلی یا زمین چه آسیب های زیادی را می تواند به شما بزند. فرض کنید شما دارای یک شغل پز نشینی هستید. در آن صورت مجبور خواهید بود روزی حداقل 8 ساعت را روی صندلی بگذرانید. در کنار آن شما برای انجام فعالیت های روزمره نیز مجبور هستید بنشینید. برای مثال رانندگی، خوردن وعده های غذایی و تماشای فیلم و تلویزیون نیز مواقعی هستند که شما جایی ساکن نشسته اید.

برخی اصلا به نکاتی که مربوط به سلامت کمر است توجهی ندارند و در طول روز به شیوه ای غلط روی صندلی می نشینند و همین باعث درد زیادی برای آن ها می شود. برای داشتن یک روش صحیح برای نشستن بهتر است سر، شانه و پاها را در یک راستا قرار دهید و پاهای خود را زیاد از هم باز نکنید تا فشار زیادی به عضلات کمر وارد نشود.

دیده می شود افراد بسیاری هستند که موارد بالا را هنگام نشستن رعایت می کنند اما در مواقع بلند شدن از زمین و یا برخواستن از روی صندلی، فشار زیادی را به اشتباه به کمر وارد می کنند. همچنین کسانی هستند که موس را از فاصله طولانی از خود قرار می دهند و برای کار با آن، خیلی به جلو خم می شوند و همین باعث قوز درآوردن در پشت آن ها می شود و فشار زیاد به کمر باعث کمر دردهای شدیدی در آن ها می شود.

حال که علت کمردردهایی که برایمان پیش می آید را دانستیم، بهتر است به دنبال راه حل هایی برای بهبود و تسکین کمردرد خود باشیم.

روش هایی برای بهبود کمر درد هنگام نشستن

گرما وسرما

یکی از موسوم ترین روش هایی که برای کمر درد از زمان قدیم کاربرد داشته است، گرم کردن کمر است. این روش برای کسانی که بسیار درد حاد و شدیدی دارند می تواند مفید باشد. اگرچه روشی است که در بعضی از بیماران موجب شدید تر شدن کمر درد شود.

تغییر پوزیشن نشستن

می توانید با اصلاح روش نشستن خویش، باعث کم شدن کمر درد خود شوید.

لوازم الزامی برای سلامت ستون فقرات و دردهای ناحیه کمر

یخ درمانی را فراموش نکنید.

یکی از موادی که از زمان های دور برای کاهش التهاب مورد استفاده قرار می گرفته است، یخ و یخ درمانی است. برای بهبود سریع تر کمر دردهای مزمن و حاد می توانید کمپرسر یخ را به مدت 20 دقیقه روی کمر بگذارید و سپس آن را بردارید. اگر نیاز بود و درد شدید بود می توانید این کار را هر 1 ساعت یکبار انجام دهید.

استفاده از پشتی طبی

هنگامی که از عضلات کمر زیاد کار بکشید یا مفصل های شما در مرحله آسیب پذیری باشد، با کوچکترین تکان، کمر درد به سراغتان خواهد آمد. پشتی طبی برای نگه داشتن ستون فقرات ساخته شده اند. به این صورت که با نگه داری ستون فقرات شما در سرجای خویش از ایجاد کمر درد جلوگری می کنند.

پشتی طبی که به آن بریس نیز گفته می شود، از حرکت مفصل ها از جای خود محافظت می کنند و با حفظ حالت اصلی کمر و همچنین فشرده کردن مفصل گردن، از ایجاد درد کمر جلوگیری به عمل می آورند.

این بریس ها که به کمربند نیز شناخته می شود از جنس نایلون، کتان و پلاستیک ساخته می شود و مهم ترین ویژگی آن داشتن چندین لایه درون این کمربندها هست که از باعث جلوگری از آسیب رسیدن به کمر می شود.

در بین روش های خانگی و بدون جراحی، این روش یکی از بهترین روش هایی است که به صورت اصولی به بهبود کمردرد و جلوگیری از ایجاد آن کمک می کند.

از جمله فواید پشتی صندلی طبی می توان به جلوگیری از خستگی هنگام نشستن و درد کمر اشاره کرد و این وسیله برای ناهنجاری ها و بدشکلی های ستون فقرات نیز بسیار کاربردی و مفید است و کسانی که دیسک کمر ، فتق کمر ، مشکل سیاتیک و … دارند باید از پشتی صندلی طبی خودرو و پشتی صندلی اداری استفاده کنند و حتی استفاده از آن می تواند جلوی این بیمار ها هم بگیرد. اصولا بیشتر درد های کمر به علت رعایت نکردن درست نشستن هست که با استفاده از پشتی صندلی طبی می توانید تا حد بسیار زیادی جلو درد های کمر و ستون فقرات را بگیرید و طرز صحیح نشستن را رعایت کنید.

ورزش های مناسب برای جلوگیری از ایجاد کمر درد

یکی از توصیه هایی که به کسانی که کمر دارند می شود، این است که هر 10 دقیقه یکبار نشستن از روی صندلی بلند شوید، چند گام بردارید و سپس بنشینید. این کار به افراد عادی که تایم زیادی را مینشینند نیز توصیه می شود اما به آن ها می گویند بعد از 45 دقیقه حداکثر از سر جای خود بلند شوید و چند دقیقه راه بروید. در کنار تمام این توصیه ها انجام ورزش هایی مانند یوگا، شنا و حرکاتی مانند حرکت داگ برد، حرکت قوس کمر و حرکت پلانک بسیار برای بهبود کمر درد و جلوگیری از آن مفید است.حال با توضیحاتی که داده شد میتوانید از طریق سایت تجهیزات پزشکی بهداشتی و سلامتی سلامت کالا محصولاتی که برای اصلاح نوع نشستن و جلوگیری از درد کمر را مشاهده و تهیه کنید.

بهترین روش هایی که می توانید با کمک آن ها به بهبود کمر درد خود اقدام کنید را در بالا برایتان آوردیم. حال شما بفرمایید از کدام روش استفاده کرده اید و کدام روش نتیجه بهتری برای شما به همراه داشته است. در قسمت کامنت ها منتظر نظرات شما هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا