دسته‌بندی نشده

فواید و عوارض مصرف اسید چرب امگا ۹

خواص و فواید اسید چرب امگا9 :

اسید چرب امگا 9 (Omega-9 fatty acid) می تواند در جلوگیری از بیماری ها، افزایش متابولیسم و کمک به حفظ سطح کلسترول سالم بدن بسیارموثر باشد. امگا 9 همچنین در افزایش سلامت مغز و نیز تسکین اعصاب مفید است.

1. تقویت انرژی :

اسید اولئیک موجود در امگا 9 به افزایش سطح انرژی در بدن شما کمک میکند و تغییرات خلقی و آشفتگی و عصبی بودن شما را کاهش میدهد.

2 . برای سلامت قلب و عروق مفید است :

دیابتی ها همچنین می توانند از این اسیدهای چرب سالم بهره مند شوند، زیرا امگا 9 به تنظیم قند خون کمک میکند.اسیدهای چرب باعث افزایش کلسترول خوب در بدن شما شده و می توانیم بگوییم برای قلب و عروق نیز مفید است.

تحقیقات حتی نشان می دهد امگا 9 با جلوگیری از تجمع پلاک در شریان ها به کاهش خطر سکته مغزی کمک میکنند.. یکی از دلایل این نتیجه گیری ممکن است این باشد که تحریک پذیری که شما به دلیل خستگی احساس می کنید با انرژی اسیدهای چرب امگا 9 کاهش می یابد

3. جلوگیری از آدرنولکودیستروفی :

اعتقاد بر این است که امگا 9 مانع پیشرفت آدرنولکودیستروفی می شود. این یک بیماری ژنتیکی است که از طریق از دست دادن میلین شناسایی می شود.
غلاف میلین یک ماده چربی مانند است که سلولهای مغز را پوشش می دهد و وقتی که اسیدهای چرب در اطراف آنها ایجاد می شوند، به میلین آسیب می زند. این اتفاق منجر به تشنج و فعالیت شدید میشود. همچنین باعث مشکلات گفتاری واختلالات شنوایی خواهد شد.

4.کمک به باروری :

قبل از اینکه باردار شوید، مهم است مقدار زیادی از اسیدهای چرب در بدن خود ذخیره داشته باشید. امگا 9 برای رشد مغز، چشم و قلب جنین حیاتی است حتی باعث گردش خون بهتردر اندام های تولید مثل مردان می شود.

5. کاهش سطح کلسترول :

سطح پایین امگا 9 منجر به بیماری هایی مانند سكته مغزي و حمله قلبی می شود وقتی بدن شما مقدار کافی امگا 9 داشته باشد، سطح کلسترول را کنترل می کند. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند مصرف یک رژیم غذایی پرطرفدار شامل آجیل، لوبیا و سبزیجات مصرف کنید تا باعث بهبود سلامت کلی بدن شما در برابر مشکلات کلسترول شود.

6. کنترل التهاب بدن :

شما باید امگا 9 را به صورت روزانه مصرف کنید زیرا به طور موثر با التهاب مبارزه می کنند.مطالعه اخیر نشان داده است که التهاب اگر به موقع درمان نشود.می تواند به شدت به اندام بدن شما صدمه بزند

امگا 9

7. حفظ سلامت شریان ها :

سخت شدن شریان ها منجر به سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی میشود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند غذاهای فرآوری شده را با مواد غذایی آلی جایگزین کنند تا از سخت شدن سرخرگ ها جلوگیری شود. با این حال، مصرف امگا 9 می تواند سلامت شریان های شما را تضمین کند.

8. سیستم ایمنی را بهبود می بخشد :

امگا 9 می تواند منبع موثر برای تقویت سیستم ایمنی باشد.ایمنی ضعیف بدن به عوامل مختلفی از قبیل سلول های سرطانی، رادیکال های آزاد و باکتری های عفونی می انجامد. علاوه بر این، افزایش ایمنی میزان متابولیسم را بهبود می بخشد

9. جلوگیری از دیابت :

اگر چه رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت مبتنی بر منابع غذایی طبیعی است، اما بهتر است مکمل های امگا 9 را به رژیم خود اضافه کنند.. این اسید چرب برای کاهش خطر ابتلا به مقاومت به انسولین لازم است.

در دیابت بدن شما انسولین را جذب نمی کند در حالی که به طور مداوم تولید می کند و در نهایت منجر به دیابت نوع II می شود. شما می توانید با کمک امگا 9 خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید.

با این حال، در شرایط جدی سلامت توصیه می شود با متخصص خود مشاوره کنید و از خوردن داروهایی که خودتان تجویز می کنید اجتناب کنید.

10. اشتها را افزایش می دهد :

خوردن بیش از حد می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی بدن باشد. اگر چه اسیدهای چرب امگا 9 توانایی کنترل اشتها را دارند اما نباید فقط به رژیم غذایی حاوی اسید چرب امگا 9 بسنده کرد. پیشنهاد شده است که با یک متخصص بهداشت مشورت کنید و مشکل را به صورت اساسی ریشه کن کنید.

11. باعث افزایش وزن می شود :

اسیدهای چرب امگا 9 ترکیبات متنوعی هستند. بسیاری از ورزشکاران نیز در رژیم غذایی خود امگا 9 مصرف می کنند. شما می توانید اسیدهای چرب امگا 9 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا وزن کمی داشته باشید.

divider

عوارض مصرف امگا 9:

مصرف بیش از حد امگا 9 ممکن است باعث مشکلات جدی سلامتی شود. ، فراموش نکنید که بدن شما می تواند اسید چرب را به تنهایی تولید کند.

اسید اوریک :

اسید اوریک همچنین یک اسید چرب امگا 9 است که به طور غیر اشباع شده و برای مبارزه با آلزایمر مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، اضافه شدن این اسید، که در غذاهای اسپانیایی رایج است، می تواند علائم کبودی را که می تواند سال ها ادامه یابد، ایجاد می کند. این علائم بیماری ترومبوسیتوپنی است که باعث خونریزی می شود. این اسید همچنین می تواند برای افراد مبتلا به شیمی درمانی نیز بد باشد.

اسید اولئیک :

این یک فرم بسیار رایج اسید چرب امگا 9 است. محبوب ترین منبع این اسید چرب روغن زیتون است. این اسید باعث ایجاد سرطان پستان در زنان میشود.. اگر چه این رابطه از نظر علمی اثبات نشده است اما هنوز معتقد است که زنان مبتلا به سرطان پستان باید از مصرف آن جلوگیری کنند.

اسید ماید :

این اسیدبیشتر در گریستل و غضروف وجود دارد. و همچنین در برخی از گوشت های ارزان یافت میشود.. اسیدماید یک اسید چرب امگا -9 غیرمستقیم است که می تواند باعث التهاب در مفاصل شود. التهاب عامل اصلی بسیاری از بیماری های مزمن است. از نظر شیمیایی، این اسید تقریبا شبیه اسید آراکیدونیک است که می تواند حساسیت به درد ایجاد کند، و باعث لخته شدن خون و مشکلات سیستم ایمنی بدن شود و فشار خون را بالا ببرد.

divider

بیشتر بخوانید :

مزایای شگفت انگیز شربت امگا 3

علائم و نشانه های کمبود امگا 3 و امگا 6 در بدن

آیا مصرف امگا 3 در دوران بارداری خطرناک است؟

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا