دسته‌بندی نشده

فواید مصرف قرص Addyi برای خانم ها

قرص Addyi و مزایای مصرف آن

قرص Addyi مشهور به ویاگرای زنانه یک قرص صورتی رنگ که در سال ۲۰۱۵ به‌وسیله سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد و می‌تواند میل، برانگیختگی، لغزنده‌سازی، ارگاسم، ارضا و درد جنسی را در زنان پس از سن یائسگی بهبود بخشد.

Addyi نام تجاری داروی داروی فلیبانسرین است که برای حل مشکلات جنسی زنان و بهبود روابط زناشویی آنها تجویز می شود.میل جنسی پایین می‌تواند برای زن مشکل‌آفرین باشد و بر عزت‌نفس و زندگی جنسی او تاثیر بگذارد، اما درمان‌های ایمن و موثری برای آن وجود دارد . برای اغلب زنان درمان پزشکی تنها یک جنبه بهبود مشکلشان است.

ترکیبی از مداخلات پزشکی و روان‌شناختی ممکن است به زن کمک کند سرزندگی جنسی‌اش را بازیابد، بنابراین مجبور نیست در سکوت رنج ببرد و زنان نباید از جستجوی درمان برای مشکلات جنسی‌شان شرمنده یا نگران باشند.

مکانیسم اثر قرص Addyi

میان مواد ناقل عصبی در مغز، دوپامین و نوراپی‌نفرین اثر تحریکی و سروتونین اثر مهاری بر پاسخ جنسی دارد. تعادل میان این سیستم‌ها برای پاسخ جنسی طبیعی مهم است. فلیبانسرین با تغییراتی که در فعالیت سروتونین و دوپامین در مناطق معین مغز ایجاد می‌کند،احتمال تعادل میان این سیستم‌های ناقل عصبی موثر در تنظیم پاسخ جنسی را بهبود می‌بخشد.

Addyi تنها زمانی موثر است که خانم ها از هیچ گونه مشکل جسمی خاص، روانی و عاطفی در زندگی زناشویی خود رنج نبرند و اختلال های جنسی آنها تنها محدود به خونرسانی به اندام های جنسی آنها، مخصوصا کلیتوریس شان شود.

Addyi گاهی می تواند با افزایش خونرسانی به کلیتوریس خانم ها، افزایش ترشحات واژن و شل کردن عضلات آن، تحریک آنها و رسیدن به ارگاسم شان را ساده تر کند.

این دارو روی 11 هزارنفر آزمایش شده است و تاثیر آن در بهبود کارکرد جنسی در زنانی که دچار مشکلات جنسی معینی بودند، نشان داده شده است. برای زنی که وارد دوران یائسگی شده است اگر رابطه‌ جنسی مکرر وجود نداشته باشد با بالا رفتن سن، دیواره‌های واژن ضعیف شده و وقتی مجددا رابطه‌ی جنسی برقرار شود، این فعالیت دردناک خواهد بود. بعد از ورود به یائسگی، رابطه‌ جنسی برای سلامت واژن مهم است. زنان سنین بالاتری که فعالیت جنسی ندارند بیشتر در معرض نازک و ضعیف شدن دیواره‌ی واژن و خشکی بافت آن هستند. حتما می‌دانید که “رابطه‌ جنسی” موجب افزایش جریان خون در اندام‌های جنسی می‌‌شود.

قرص ادی

روش مصرف قرص Addyi

Addyi به صورت خوراکی و هر شبانه‌روز یک بار موقع خواب مصرف می‌شود و برای زنان در دوران پیش از یائسگی، که به کمبود میل جنسی و اضطراب ناشی از آن دچار می‌شوند، تجویز می‌شود.

هشدارها هنگام مصرف قرص Addyi

همانطور که روی جلد قرص Addyi نوشته شده است این دارو نباید با الکل و دیگر داروها مصرف شود . علاوه بر این مصرف قرص Addyi در صورت ابتلا زنان به مشکلات کبدی ممنوع است.

موارد منع مصرف قرص Addyi

اگر به هر دلیلی در حال مصرف ویاگرای زنانه هستید و دچار علائم زیر شدید، بلافاصله استفاده از این دارو را قطع و سریعا به یک مرکز درمانی مراجعه کنید:

علائم سکته قلبی مانند فشار شدید قفسه سینه، تهوع، تعریق و درد شدید کتف و شانه و تغییرهای ناگهانی در بینایی یا از دست دادن ناگهانی قدرت دید

  • تحریک دردناک یا باقی ماندن بیش از ۴ ساعت در حالت تحریک
  • وزوز گوش
  • اختلال در ضربان قلب
  • درد دست، زانو و پاها
  • تنگی نفس
  • گُر گرفتگی
  • سردرد
  • دردهای عضلانی

حدود ۴۳ درصد از خانم‌ها از اختلال‌های جنسی ناشی از تحریک نشدن، برانگیخته نشدن و نرسیدن به ارگاسم رنج می‌برند. متخصصان سلامت جنسی بر این باورند که گروهی از مشکلات جسمانی و روانی، بیشترین تاثیر را بر ایجاد اختلال‌های جنسی در خانم‌ها می‌گذارند و اگر زن و شوهر‌ها نسبت به این مشکلات و راه‌های درمان آن‌ها آگاهی کافی داشته باشند، می‌توانند با رفع این مشکلات اولیه، درمان اختلال‌های جنسی زنانه را هم ساده‌تر کنند.

divider

بیشتر بخوانید:

تاثیر جادویی پودینگ آووکادو بر افزایش میل جنسی

حقایقی در مورد ارگاسم زنان که مردان باید بدانند

منظور از هوش جنسی در روابط زناشویی چیست ؟

خوراکی های مفید و مضر در کنترل میل جنسی

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا