دسته‌بندی نشده

فواید عالی پودر کراتین پیور ۱۰۰% دوبیس

آشنایی با پودر کراتین پیور 100% دوبیس

پودر کراتین پیور 100% دوبیس یکی از مکمل های عالی برای افزایش حجم و قدرت عضلات است . در دو دهه گذشته همواره از کراتین به عنوان برترین مکمل بهبود عملکرد یاد شده است و دلایل خوبی‌ هم برای اثبات این ادعا وجود دارد.دریافت کراتین باعث افزایش ذخایر کراتین فسفات و در واقع افزایش سطح انرژی می شود.

این امر باعث می شود که شما در مدت زمان بیشتری و با انرژی بیشتر به تمرینات خود ادامه دهید.کراتین همچنین توانایی تمرینات انفجاری در شما را افزایش می دهد که این توانایی در لحظات خاصی‌ از تمرینات میتواند شما را بسیار کمک کند.همچنین قابل ذکر است که طی‌ تحقیقات بسیار مشخص شده است که مصرف کراتین باعث افزایش قدرت و افزایش حجم ماهیچه‌ها می شود.

ویژگیهای پودر کراتین پیور 100% دوبیس

  • 100 درصد کراتین تخلیص شده
  • افزایش حجم عضلات
  • افزایش قدرت عضلات
  • حاوی 60 سروینگ

مکمل

مزایای مصرف پودر کراتین پیور 100% دوبیس

کراتین بصورت طبیعی در کبد و کلیه از متابولیسم اسید آمینه ایجاد می شود و به عنوان منبع انرژی ماهیچه ای در خون انتقال می یابد.تقریبا ۹۵ درصد کراتین بدن انسان در عضلات اسکلتی وجود دارد. تقریبا نیمی از کراتین از غذا (بیشتر از گوشت) بدست می آید. سبزیجات کراتین ندارند بنابراین سطح پایین تری از کراتین ماهیچه ای در گیاهخواران دیده می شود. ورزشکاران ، بدنسازان و کسانی که به بزرگ شدن حجم عضله علاقه دارند مکمل کراتین را به میزان دو تا سه برابر یک رژیم غذایی پر پروتئین مصرف می کنند. در تحقیقی کراتین مسئول نشانه های آسمی شناخته شده است بنابراین در کسانی که علائم آلرژیک دارند با احتیاط باید مصرف شود.

در جای دیگر مکمل های کراتین به هیدراتاسیون و تولرانس گرمایی که منجر به کرامپ ماهیچه ای و اسهال می شود مربوط شده اند که تحقیقات اخیر این نتایج را رد کرده است. در حالیکه قبلا ترس از عوارض مکمل های کراتینی بیشتر از مکمل های دیگر بود.امروزه تحقیقات نشان داده است که فرد مصرف کننده فقط در صورت مشکل کبدی یا کلیه ای باید از کراتین اجتناب کند و در دیگر موارد عوارض ناخواسته در کبد و کلیه گزارش نشده اند.

کراتین ممکن است باعث فعال کردن انسولین شود ، بنابراین احتیاط در مصرف این مکمل در افراد دیابتی یا کسانی که دچار افت قند خون هستند توصیه می شود.مصرف طولانی مدت کراتین در بیشتر از حد معمول آن ( ۲۰-۵ گرم در روز ) میتواند باعث افزایش تولید فرمالدهید و عوارض نا خواسته شود.

کراتین همزمان باعث بهبود موثر پاسخ فیزیولوژیک در ورزشهای استقامتی ، افزایش تولید نیروی بیشتر ماهیچه ای در مردان و زنان می شود.کراتین یک محصول مایکرونایز شده هم دارد که ذراتش ریزتر هستند ، بنابراین پودر آسانتر حل می شود و مدت طولانی تری بصورت معلق باقی می ماند.

به بیان ساده کراتین ترکیبی‌ است که انرژی مورد نیاز عضلات را تامین می‌کند.کراتین در بدن انسان تولید میشود و در برخی‌ از مواد غذایی نظیر گوشت تازه نیز یافت میشود.کراتین در کبد، پانکرس و کلیه تولید میشود و توسط جریان خون به درون ماهیچه‌ها انتقال داده می شوند.هنگامی که کراتین به ماهیچه‌ها وارد میشود تبدیل به فسفوکراتین (کراتین فسفات) میشود.این ترکیب قدرتمند نیز در نهایت به سوخت اصلی‌ ماهیچه‌ها آدنوزین تری فسفات یا (ATP) تبدیل میشود.هنگام تمرین سطح (ATP) به سرعت کاهش می‌یابد.کراتین باعث می شود که سطح (ATP) دوباره به حالت اول خود بازگردد.

اگرچه کراتین به طور طبیعی در بدن انسان از آمینو اسید‌ها ساخته میشود اما نصف کراتین ذخیره شده درون بدن ما توسط مواد غذایی تامین می شود.کراتین در مواد غذایی نظیر گوشت گاو، ماهی سالمون و ماهی‌ تن یافت میشود.هر نیم کیلو از این گوشت‌ها حاوی ۲ گرم کراتین می‌باشد.کراتین نسبت به گرما بسیار حساس می‌باشد.در هنگام پخت و پز در واقع بخش اعظمی از کراتین موجود در مواد غذایی از بین می رود. تاثیرات آنابولیک کراتین عبارتند از:

۱) کراتین و عملکرد ورزشی

به خاطر اینکه کراتین باعث میشود که شما سخت تر و با مدت طولانی‌ تر تمرین کنید فشار تمرینات شما در کل افزایش خواهد یافت.افزایش فشار تمرینات باعث میشود که بدن خود را با آن وفق دهد و مجبور به رشد عضلات می شود.

۲) کراتین و افزایش حجم عضلات

افزایش حجم عضلات بدون شک یکی‌ از مهمترین تاثیرات آنابولیک کراتین می‌باشد که در مورد آن همیشه بحث و گفتگو وجود دارد.مصرف کراتین باعث میشود که سلول‌های ماهیچه ای‌ با جذب آب متورم شوند.این تورم همراه با دم عضلانی همراه می شود که حس خوبی‌ را به فرد میدهد.از طرفی‌ دیگر این تورم باعث تحریک بیشتر سلول‌ها به ساخت مواد حیاتی بیشتر و پروتئین‌های آنزیمی می شود.کراتین همچنین از روش‌های زیر می تواند در رشد و ترمیم ماهیچه‌ها کمک کند:

به عنوان یک آنتی اکسیدان کراتین می تواند باعث پاکسازی رادیکال‌های آزاد، بهبود غشای سلول‌های ماهیچه ای‌ و رشد و ترمیم سلول‌های ماهیچه ای‌ به طور کارامد تری شود.

کراتین می تواند از اسیدی شدن ماهیچه‌ها جلوگیری کند.هنگامی که (PH) بدن نا متعادل باشد خستگی‌ عضلات به سادگی‌ رخ خواهد داد. کراتین می تواند مقدار کلسیم موجود در سلول‌های ماهیچه ای‌ را تنظیم کند و به سطح مطلوب برساند که این امر باعث انقباض صحیح ماهیچه‌ها می شود.کمبود کراتین می تواند باعث کمبود کلسیم شود که نتیجه آن کاهش عملکرد شما می‌باشد.

مکمل ورزشی

روش مصرف پودر کراتین پیور 100% دوبیس

به ازای هر یک کیلوگرم وزن بدن ۰٫۳ گرم به مدت ۳ الی ۵ روز مصرف شود. پس از آن ۲ تا ۵ گرم به مدت ۲۱ روز مصرف شود.

عوارض جانبی پودر کراتین پیور 100% دوبیس

افزایش بار پروتئین ناشی از مصرف بیش از اندازه کراتین در بلند مدت می‌تواند، اثرات مخربی برای کلیه داشته باشد. مصرف بیش از اندازه کراتین نه تنها باعث افزایش انرژی نخواهد شد بلکه پیری و فرسودگی زودرس را برای ورزشکاران به همراه خواهد داشت.

توصیه ها برای پودر کراتین پیور 100% دوبیس

  • پودر کراتین پیور 100% دوبیس را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.
  • در صورت مشکل کلیوی قبل از مصرف حتما با دکتر خود مشورت کنید.
  • زنان باردار و شیرده قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
  • دور از نور و در دمای زیر ۲۵ درجه نگهداری شود.

separator line

بیشتر بخوانید:

مکمل کراتین و نحوه صحیح مصرف آن

فواید بی نظیر مصرف مکمل بی سی ای ای (BCAA)

مکمل کافئین و تاثیرات مثبت آن بر بدنسازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا