دسته‌بندی نشده

فرق چای لاته با ماسالا در چیست ؟

تفاوت چای لاته و چای ماسالا

چای لاته و چای ماسالا جزو نوشیدنی‌های گرم هستند که با استفاده از ادویه‌ های متنوع ساخته شده‌اند. تاریخچه هر دو این چای‌ ها به هندوستان باز می‌گردد. اگر به این کشور مسافرت کرده باشید، حتماً مردم هندوستان شما را با نوشیدن این چای‌ها سوپرایز کرده‌اند. طعم این نوشیدنی‌ها به ذائقه شخصی شما بستگی دارد و می‌توانید آنها را شیرین و یا تند سرو کنید.

چای ماسالا چیست؟

چای ماسالا در زبان هندی به معنای ادویه است. دلیل این نامگذاری وجود ادویه‌های مختلف در این چای است. این چای با استفاده از برخی ادویه‌ها مانند زنجبیل، میخک، هل و دارچین تهیه می‌شود. همچنین می‌توان به آن مقداری شیر نیز اضافه کرد، این کاملاً به ذائقه شخصی شما بستگی دارد.
اینکه خواص چای ماسالا چیست به مواد تشکیل‌دهنده آن یعنی همان زنجبیل، میخک و… بر می‌گردد که هر کدام خواص شگفت‌انگیز خود را دارند.

چای لاته

چای لاته چیست؟

چای لاته نیز همانند چای ماسالا یک نوشیدنی گرم با کمی تندی است که می‌توان آن را نیز با شیر میل کرد. در هند این نوشیدنی به قهوه لاته با شیر شهرت دارد. این نوشیدنی در آمریکا و اروپا بسیار معروف است و از آن به عنوان یک قهوه خوش طعم استفاده می‌کنند. این چای را اروپایی با ایده از چای ماسالا تهیه کرده‌اند و حتی در آن از شیر نیز استفاده می‌کنند.
ادویه‌هایی که در این نوشیدنی استفاده می‌شود شامل زنجبیل، میخک، بادیان ختایی (بادیان رومی)، دارچین و هل است. همانطور که می‌بینید تمام ادویه‌هایی که برای تهیه چای ماسالا استفاده می‌شود در چای لاته نیز وجود دارد.
دلیل این امر هم این است که اروپاییان از چای ماسالا استفاده کردند و با استفاده از این ایده به چای لاته رسیدند.
چای لاته نیز در بسیاری از خواص پیشتاز است و البته که اکثر آن‌ها به دلیل مشابه بودن مواد اولیه با چای ماسالا یکسان هستند. اما این میان چه چیزی باعث تمایز بین این دو چای می‌شود؟

حتماً بخوانید:

دستور پخت ماسالا دوسا هندی

دستور پخت ماسالا دوسا هندی

ماسالا دوسا یک غذای محلی محبوب مربوط به منطقه ی جنوب هندوستان است. این غذا متشکل از برنج و عدس و سیب زمینی است.

فرق چای لاته و چای ماسالا چیست؟

برای یافتن بعضی از این دلایل باز هم باید به مواد تشکیل‌دهنده هر چای توجه کرد. از تفاوت‌های اصلی این دو چای در ادویه بادیان ختایی (بادیان رومی) است. این ادویه تنها در چای لاته وجود دارد که باعث ایجاد طعمی متفاوت از چای ماسالا شده است. بادیان ختایی که نام دیگر آن آنیس ستاره‌ای است، بیشتر در نواحی جنوبی چین و نواحی شمالی ویتنام کشت می‌شود.

این گیاه دارای خاصیت ضد میکروبی و باکتری است، به همین دلیل دارای طرفداران زیادی می‌باشد. از این گیاه می‌توان برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کرد. در نتیجه این ماده باعث تفاوت بین چای لاته و چای ماسالا شده است.

چای ماسالا چیست؟

یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی این دو نوشیدنی در نحوۀ سرو آن است. در چای لاته از مقداری فوم شیر استفاده می‌شود؛ ولی در چای ماسالا به اینگونه نیست.
فوم شیر همان کف شیر است که با استفاده از شیر داغ در داخل فرنچ پرس تهیه می‌شود. شیر داغ با استفاده از اهرم صافی فرنچ پرس بالا و پایین می‌شود که نتیجه آن ایجاد فوم شیر است.
بعد از تهیه فوم شیر، حال چای لاته را درون فنجان می‌ریزند و روی آن مقداری از فوم شیر استفاده می‌کنند. اما در تهیه چای ماسالا از کف شیر استفاده نمی‌شود و اگر هم کسی قصد اضافه کردن شیر به این چای را داشته باشد، به صورت عادی استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا