دسته‌بندی نشده

فرق نسکافه و کافی میکس چیست ؟

فرق نسکافه و کافی میکس در چیست ؟ آیا کافی میکس با نسکافه فرق دارد ؟ در ادامه از مجله دلگرم درباره تفاوت بین کافی میکس و نسکافه بیشتر توضیح خواهیم داد .

نسکافه چیست ؟

نسکافه یک نشان تجاری یا برَند قهوه فوری است که توسط شرکت نستله تولید می‌شود. واژهٔ «نسکافه» آمیزه‌ای است از دو واژهٔ Café و Nestlé.نسکافه از دانه‌های قهوهٔ به‌عمل آمده و فرآوری‌شده به‌دست می‌آید.

نسکافه در سال ۱۹۳۸ برای نخستین‌بار یک فرایند بسیار پیشرفته‌تر نسبت به سایر رقبا برای تولید قهوهٔ فوری ارائه داد و از آن زمان تاکنون، یکی از تولیدکنندگان تجاری بزرگ و مهم در زمینهٔ تولید قهوهٔ فوری در جهان به‌شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

در برخی از مناطق ایران، مردم تمامی محصولات قهوهٔ فوری از هر نشان تجاری دیگری را نیز «نسکافه» خطاب می‌کنند و از این نام تنها به‌عنوان یک نشان تجاری کاملاً مستقل از شرکت نستله و بدون ربط به سایر برَندهای قهوه فوری، استفاده نمی‌گردد.

از مزایای نسکافه و به‌طورکلی «قهوه فوری» می‌توان به سرعت آماده‌سازی بسیار بالا، وزن کم و عمر طولانی آن اشاره کرد؛ هرچند اگر قهوهٔ فوری در محل خشک نگهداری نشود امکان فاسدشدن، پوسیدگی از بین رفتن را نیز دارد.

فرق نسکافه و کافی میکس

تفاوت قهوه فوری نسکافه

کافی میکس چیست ؟

قهوه، گیاهی است که میوه آن به طرق مختلف فرآوری شده و نهایتا نوشیدنی های متنوعی از آن تهیه می‌گردد. در داخل دانه های قهوه، فیبرهای غیر قابل هضم وجود دارد و به همین دلیل است که اگر در آب جوش حل شود، این فیبرها به صورت رسوب در ته لیوان باقی می‌مانند.

حالا اگر این محلول را از صافی رد کنیم تا رسوبات حذف شوند و سپس مایع را مجددا تبخیر و سپس خشک کنیم، پودر به دست آمد را کافی میکس می‌نامند که به راحتی در داخل آب جوش حل شده و فورا قهوه آماده می شود.

کافی میکسنوشیدنی رایج بین خانواده های ایرانی در عین طعم و بوی دلپذیر اما همیشه برای مصرف مناسب نیست و بخاطر برخی عوارض از نوشیدن دایم آنها باید پرهیز کرد. دو نوع کافی میکس وجود دارد که یکی از آنها که علامت سه در یک(1*3) روی آن قرار دارد شکر در آن وجود دارد و علامت دو در یک (1*2) آن نشان از عدم وجود شکر است.

کالری کافی میکس

در ترکیبات کافی میکس، هم شکر و هم چربی وجود دارد این بدان معنا است که این نوشیدنی کالری بالایی دارد به همین دلیل است که بیان کردیم زیاده روی در مصرف این نوشیدنی، منجر به چاقی خواهد شد. هر 100 گرم از این نوشیدنی معادل 450 کالری دارد. افراد چاق دقت کنند که تعداد دفعات و میزان مصرف این نوشیدنی را باید کمتر از افراد با وزن مناسب داشته باشند.

تفاوت نسکافه با کافی میکس

کافی میکس چیست و چه فرقی با نسکافه دارد ؟

تفاوت کافی میکس با نسکافه

اولین تفاوت میان کافی میکس و نسکافه ترکیبات موجود در این دو نوشیدنی است. نسکافه (قهوه فوری)، عصاره خشک شده قهوه است. در حالی که کافی میکس، مخلوط قهوه فوری، کافی میت و شکر است.

از نظر کالری نیز کافی میکس به دلیل اینکه دارای شکر و کافی میت است، انرژی و کالری بیشتری نسبت به نسکافه دارد.

عطر و طعم این دو نوع نوشیدنی نیز با یکدیگر تفاوت دارد. کافی است تنها یکبار از هر دو نوشیدنی استفاده کنید تا متوجه تفاوت های میان آن ها شوید.

تفاوت کافی میکس و نسکافه اسپرسو

نوع ترکیبات و مراحل فراوری نسکافه اسپرسو و کافی میکس سبب می شود تا تفاوت های عدیده ای در این پودرها دیده شود.

کافی میکس و نسکافه بر پایه استفاده از پودر قهوه فوری تهیه می شوند اما تفاوت های بسیاری در این محصولات دیده می شود. تولید و فراوری نسکافه با استفاده از دستگاه های خاص و دانه های قهوه مختلفی انجام می شود که در نهایت شاهد تولید نسکافه های گلد و کلاسیک خواهیم بود.

در مقابل برای تولید کافی میکس، نیاز به ترکیبات اولیه متعددی از جمله شکر، فومر و کرمر می باشد که هر چه کیفیت این مواد اولیه بیشتر باشد، شاهد تولید کافی میکس هایی مرغوب و خوش عطر خواهیم بود.
نوع فومر و کرمر مورد استفاده نیز می تواند از جمله عواملی باشد که برروی میزان کف دهی کاپوچینو و کافی میکس اثر می گذارد و از سوی تولید کنندگان مورد توجه قرار می گیرد.

فرق اصلی نسکافه و قهوه در چیست ؟

فرق کاپوچینو و نسکافه در چیست ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا