دسته‌بندی نشده

فراری در مسابقات فرمول 1 سال 2015

با نزدیک شدن به زمان آغاز مسابقات فرمول یک سال 2015 میلادی در تاریخ 24 اسفندماه سال جاری، اکنون تیم‌ها در تکاپوی تست‌های نهایی اتومبیل‌های خود و درنهایت معرفی عمومی آن‌ها هستند.

تاکنون تیم‌های فراری و مرسدس AMG و شماری دیگر از کمپانی‌ها اتومبیل‌های خود را معرفی کرده‌اند و ما در این مطلب به‌صورت مختصر مهم‌ترین ویژگی‌های اتومبیل تیم فراری را مرور خواهیم کرد.

ferrari-team

مسابقات فرمول 1 فصل 2014 برای تیم فراری یک فاجعه به‌تمام‌معنا بود چراکه در طول 19 گرندپری برگزار شده حتی یک برد هم برای این تیم ثبت نشد با این حال فراری با تغییراتی که در رأس مدیریتی کمپانی انجام داده و هم‌چنین جانشینی سباستین فتل به‌جای فرناندو آلونسو، امسال امید زیادی برای موفقیت دارد.

Kimi Raikkonen-Sebastian Vettel

سباستین فتل آلمانی و کیمی رایکونن فنلاندی که هر دو سابقه قهرمانی فصل را در کارنامه را دارند، رانندگان تیم فراری در فصل 2015 هستند و سوار بر خودروی SF15-T با رانندگان دیگر تیم‌ها به رقابت خواهند پرداخت. حروف sf در نام خودرو سال 2015 فراری، مخفف کلمات scuderia Ferrari هستند. عدد 15 هم اشاره به فصل 2015 دارد و t نشانگر توربو بودن موتور اتومبیل است. اتومبیل sf15-t تاکنون شصت و یکمین اتومبیلی است که تیم فراری مخصوصاً برای مسابقات فرمول یک ساخته است. اتومبیل SF15-T با حضور رانندگان این تیم در موطن فراری یعنی مارانللو رونمائی شده است.

2015-ferrari-team

به گفته آقای جیمز الیسون که مدیر فنی تیم فراری هستند بیش‌ترین تلاش مهندسان و تکنسین‌های فراری در ساخت خودرو sf15-t بهبود عملکرد اتومبیل در سه مقوله نیروی دان فورس، قدرت موتور و قابلیت رانندگی بوده است.

SF15-T

فراری در مسابقات فرمول 1 سال 2015

ظهور موتورهای توربوچارجر هیبریدی در مسابقات سال گذشته چالش جدی برای تیم فراری به وجود آورد اما فراری درس‌هایی را که از مسابقات سال قبل گرفته را به‌خوبی در SF15-T پیاده کرده و درواقع SF15-T از هر لحاظ یک گام رو به جلو است.

SF15-T

SF15-T

مهم‌ترین تفاوت میان SF15-T با اتومبیل سال قبل یعنی F14T، کاسته شدن از قسمت جلویی اتومبیل به منظور مطابقت با قوانینی است که برای مسابقات امسال تصویب شده‌اند. طراحی بال عقب هم برای تولید نیروی دان فورس بیشتر تغییر کرده وهم چنین تغییراتی در مجاری ترمز برای کمک کردن بیشتر هوا به سیستم خنک‌کننده ترمز انجام گرفته است.

SF15-T

برای مسابقات فصل 2015 تغییر قابل‌ذکری در مقررات پیشرانه‌ها شاهد نیستیم به این معنی که پیشرانه اتومبیل‌ها هم چنان یک نمونه 1.6 لیتری v6 توربوچارجر خواهد بود که در ترکیب با دو موتور ژنراتور کار خواهد کرد یکی از ژنراتورها (mgu-k) بر روی قوای محرکه نصب شده و دیگری (mgu-h) به‌صورت یکپارچه با توربوچارجر کار می‌کند. در نهایت قدرت خروجی موتور در حدود 750 اسب بخار خواهد بود.

SF15-T

در مورد وظیفه و کارکرد ژنراتورهای (mgu-k) و (mgu-h) باید گفت که وظیفه ژنراتور اول که بر روی سیستم قوای محرکه نصب می‌شود، افزایش قدرت موتور در هنگام نیاز و هم‌چنین ذخیره کردن انرژی هدر رفته هنگام ترمزگیری در باتری لیتیم یونی است. وظیفه (mgu-h) هم کمک به توربوچاجر برای کاهش تأخیر توربو و بازپس‌گیری انرژی خروجی از اگزوزهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا