دسته‌بندی نشده

فایده های شگفت انگیز نقاشی با آبرنگ و گواش برای کودکان

مزایای نقاشی با آبرنگ چیست؟

عموم مردم از سال‌ها پیش به نقاشی علاقه داشتند. این علاقه از آثار به‌جامانده روی دیوار غارها کاملاً پیدا است. آبرنگ جزء محبوب‌ترین محصولات رنگ‌آمیزی است. رنگ‌آمیزی و نقاشی با آبرنگ فعالیتی است که به بسیاری از افراد از لحاظ شناختی و روان‌شناسی کمک می‌کند.
افراد با نقاشی کردن با آبرنگ از نظر روان‌شناختی رشد می‌کنند و خلاق‌تر می‌شوند. حتی اگر شما قصد داشته باشید که حالت روحی یک کودک را بهبود ببخشید می‌توانید آن را به نقاشی با آبرنگ تشویق کنید.

آبرنگ چیست؟

آبرنگ یک ماده رنگی برای نقاشی است. طرح‌ها و نقاشی‌ها با به‌کارگیری از این رنگ ماده اجرا می‌شوند‌. رنگ‌دانه و یک ماده چسبنده قابل‌حل در آب که معمولاً صمغ عربی است در تشکیل و ساخت آبرنگ شرکت دارند. آبرنگ به‌وسیله ابزارهایی مانند قلم‌مو بر روی کاغذ، مقوا و… به کار برده می‌شوند. از نظر ساختاری و عملکردی این محصول با دیگر محصولات رنگی نقاشی متفاوت است. آبرنگ انواع مختلفی دارد که هرکدام از این محصولات کاربرد خاص خود را دارند.

 نقاشی با آبرنگ و گواش

مزایای نقاشی با آبرنگ

قطعاً هر شخصی قبل از اینکه از آبرنگ استفاده کند مزایای آن را بررسی می‌کند. بررسی مزایای این محصول این امکان را به شما می‌دهد که به طور کار با ویژگی‌های آن آشنا بشوید. همچنین میل شما برای نقاشی با آبرنگ بیشتر شود. باتوجه‌به اینکه مزایای نقاشی با آبرنگ بسیار زیاد است اکنون به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم. نقاشی با آبرنگ از دو جهت مزیت دارد یک‌جهت تأثیر آن بر جسم و روح افراد و جهت دیگر تأثیر فیزیکی خود محصولات.

حتماً بخوانید:

ابزار نقاشی چیست و چه کاربردی دارد ؟

ابزار نقاشی چیست و چه کاربردی دارد ؟

ابزار نقاشی و رنگ آمیزی شامل وسایل و موادى است که به‌ واسطهٔ آنها نقاش قادر به آفرینش یک اثر هنرى مى‌شود. در این مقاله به بررسی و کاربرد ابزار نقاشی…

تقویت حافظه

امروزه به دلیل افزایش مشغله و همچنین سبک زندگی مدرن بسیاری از افراد حافظه ضعیفی دارند. بر همین مبنا به دنبال راهی هستند که حافظه خود را تقویت کنند. نقاشی با آبرنگ ذهن را از طریق تجسم و انتقال و اجرای مفاهیم به میزان قابل‌توجهی تقویت می‌کند. همچنین سبب تقویت حافظه با به‌کارگیری سلول‌های خاکستری قشر مغز می‌شود. تقویت حافظه فقط برای الان شما بازده ندارد بلکه از بروز ازدست‌دادن حافظه در سنین بالا جلوگیری می‌کند.

فواید نقاشی کردن کودکان

کاهش استرس

استرس یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که افراد با آن سروکار دارند. نقاشی با آبرنگ سبب برون‌ریزی احساسی می‌شود. به همین دلیل به حد چشمگیری می‌تواند افراد را آرام کند. وقتی افراد با رنگ‌های مختلف شروع به نقاشی می‌کنند ذهن آن‌ها آرام‌تر می‌شود. بعلاوه نقاشی با آبرنگ خلاقیت افراد را زیاد می¬کند این خلاقیت سبب تسکین فشار روحی و کاهش استرس می‌شود.

پرورش خلاقیت

هر شخصی که نیمکره راست فعال‌تری دارد در انجام کارهای هنری عملکرد بهتری خواهد داشت. اما این دلیل نمی‌شود که بیان کنیم افرادی که دارای نیمکره چپ غالب هستند در انجام کارهای هنری موفق نباشند. نقاشی با آبرنگ توانای تمرکز را بالا می‌برد. به همین دلیل افراد هنگام کارکردن با آبرنگ خلاق‌تر می‌شوند. این خلاقیت فقط در نقاشی نیست بلکه در انجام امور مختلف زندگی نیز می‌توانند خلاقیت بیشتری داشته باشند.

مزایای نقاشی با آبرنگ

ارتباط بهتر

امروزه داشتن ارتباط خوب با افراد بسیار مهم است. شما حتی برای داشتن یک آینده شغلی خوب باید رابطه خوبی با همکاران خود و در محیط کار داشته باشید. نقاشی با آبرنگ به ما کمک می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنیم.
در هنگام نقاشی امکان بروز هیجانات و احساسات به‌گونه‌ای متفاوت وجود دارد. افرادی که با آبرنگ نقاشی می‌کنند با کمک آبرنگ می‌توانند احساسات، هیجان و افکار خود را نشان دهند. این ویژگی برای افراد خجالتی و کسانی که قادر نیستند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند بسیار مؤثر و سازنده است. ‌

نقاشی با گواش یعنی خلاقیت و هیجان

مخلوط کردن

آب یک حلال است که با رنگ‌های آبرنگ برای رسیدن به غلظت مناسب ترکیب می‌شود. شما می‌توانید رنگ‌ها را به هر غلظتی که دوست دارید در بیاورید. مقدار آبی که با رنگ‌ها مخلوط می‌کنید در واقع تعیین‌کننده شدت رنگ و همچنین اثرگذار بر شفافیت آن است. به‌علاوه شما می‌توانید با ترکیب چند رنگ رنگی جدید و دلخواه را ایجاد کنید. جالب است که بدانید پس از خشک‌شدن نقاشی با رنگ آب تبخیر می‌شود و رنگ نقاشی کمی روشن‌تر خواهد شد.

خشک‌ شدن

از مزایای نقاشی با آبرنگ می‌توان به این مورد اشاره کرد که نقاشی شما خیلی سریع خشک می‌شود. در صورت استفاده از بعضی رنگ‌ها شما مدت‌زمان زیادی حتی در بعضی موارد تا چند روز باید صبر کنید تا نقاشی خشک شود. بر همین اساس دیگر قادر نیستید روی نقاشی کار کنید یا نمی‌توانید از آن استفاده کنید.
اما در نقاشی با آبرنگ شما مدت‌زمان کمی برای خشک‌شدن نقاشی باید صبر کنید. این امر سرعت کار را به حد قابل‌توجهی بالا می‌برد. همچنین شما می‌توانید بیشتر روی نقاشی خودکار کنید.

از نقاشی با آبرنگ چه می‌دانید؟

تنوع رنگ

بعضی از نقاشان هنگام نقاشی به دنبال رنگ دلخواه خود می‌گردند. اما نمی‌توانند در رنگ‌های مورداستفاده و خریداری کرده، این رنگ را پیدا کنند. از جمله مزیت‌های نقاشی با آبرنگ این است که پالت‌های آبرنگ دارای رنگ‌های بسیار متنوع هستند. شما می_توانید با خرید یک پالت آبرنگ از میزان زیادی رنگ استفاده کنید. همچنین شما قادر خواهید بود رنگ‌های دلخواه را با ترکیب کردن چند رنگ با هم ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا