دسته‌بندی نشده

فال نخود : نحوه گرفتن، وسایل مورد نیاز و دعای فال نخود

نحوه گرفتن فال نخود

فال نخود فالی است کاملا ایرانی در بین زنان و مردان ایل بختیاری . یک از مزیت های فال نخود این است که جواب و تعبیر بر در این فال معنا و مفهومی ندارد .

در صورتی که واقعا معنای فال نخود شما تعبیر ناخوشایندو بدی داشته باشد شما باید مدتی اندک برای از بین رفتن اثر جواب صبر وتحمل پیشه کنید و سپس اقدام به انجام آن عمل کنید .

فال نخود بر خلاف دیگر فال ها میتوان با یک بار نیت تا 3 بار فال گرفت و تا زمانیکه جواب صبر برای شما نیاید میتوانید یکی از سه جواب را قبول کنید .

بهترین زمان برای گرفتن فال نخود بین دو نماز میباشد .

وسایل لازم برای گرفتن فال نخود

اگر قصد گرفتن فال نخود دارید وسایل زیر را آماده کنید .

  1. ۴۱ عدد نخود سالم و شسته شده
  2. پارچه‌ ی تمیز

اگر قصد گرفتن فال نخود را دارید باید 41 عدد نخود را تمیز بشویید و جدا بگذارید. نکته بسیار مهم دیگر این است که برای گرفتن فال نخود بعد از 41 نخود به تکه پارچه ای تمیز نیاز دارید . این پارچه حتما باید خصوص همین کار و فال باشد نه نخودهای دیگر .

دانه های نخود را بعد از هر بار فال گرفتن به درون پارچه بریزید. فال گیرهای ماهر و قهار بر این باورند که بعد از هر بار فال نخود گرفتن باید نخود ها را شسته و سپس در کیسه قرار داد .

دعای قبل از گرفتن فال نخود

قبل از گرفتن فال نخود دعایی خوانده میشود که به صحت و سلامت فال کمک میکند که برای شما قرار داده ایم .

ماشاءالله توج‌ها الی الله، ماشاءالله تعبدا الی الله، ماشاءالله تلطفا الی الله، ماشاءالله تذاللا لله، ماشاءالله استضارا باالله، ماشاءالله استکانه لله، ماشاءالله تضرعا الی الله، ماشاالله استعانه بالله، ماشاءالله استغاثه بالله، ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم

فال نخود / دعای فال نخود / چگونه فال نخود بگیریم

چگونه فال نخود بگیرم ؟

مراحل گرفتن فال نخود

  • مرحله اول فال نخود :

برای گرفتن فال نخود در مرحله اول باید وضو بگیرید سپس رو به قبله بشینید و دعای فال نخود را بخوانید .

ماشاءالله توج ها الی الله، ماشاءالله تعبدا الی الله، ماشاءالله تلطفا الی الله، ماشاءالله تذاللا لله، ماشاءالله استضارا باالله، ماشاءالله استکانه لله، ماشاءالله تضرعا الی الله، ماشاالله استعانه بالله، ماشاءالله استغاثه بالله، ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم.

  • مرحله دوم فال نخود :

در این مرحله برای گرفتن فال نخود، نخود ها را که از قبل شمرده به تعداد 41 و شسته و تمیز هستند را روی پارچه مخصوص فال نخود قرار دهید. توجه داشته باشید این پارچه فقط برای فال نخود استفاده شده باشد .

41 عدد نخود را با کمک دو دست به سه قسمت تقسیم کنید. (این تقسیم بندی کاملا مطابق سلیقه شماست و هنگام تقسیم نخود ها را نشمارید). بهتر است اینگونه نخود هارا تقسیم کنید که اول با دست راست برای دسته اول مقداری با دست چپ برای دسته دوم و نخود های باقی مانده در دسته سوم.

نکته بسیار مهم دسته بندی نخود ها در این قسمت این است که حتما باید با دو دست دقسیم شوند .

  • مرحله چهارم گرفتن فال نخود :

در مرحله آخر از گرفتن فال نخود نخود های هر قسمت را 4 تا 4 تا از هم جدا کنید تا جایی که 4 تا نخود در انتها باقی بماند .به طور مثال اگر در دسته اول 21 نخود بود 4 تا 4 تا که جدا کنید در آخر 1 نخود باقی میماند و با توجه به نخود باقی مانده فال را تفسیر میکنیم .

طریقه تفسیر فال نخود

  • حالت دوک در فال نخود

اگر باقی مانده تعداد نخودها بعد از تفکیک و تقسیم نخودها اعداد 2 ، 3 ، 4 با هر ترتیبی باشند به اصطلاح دوک ایجاد میشود . این تفسیر در فال نخود بد و ناخوشه تعویق بایند تعبیر میشود . و برای گرفتن نتیجه بهتر باید کا و پیشه خود را به روز دیگری محول کنید .

  • حالت الله در فال نخود

اگر باقی مانده ها اعداد 0، 0 و 1 با هر ترتیبی باشند، نتیجه فال بسیار بسیار خوب است و حالت الله صورت گرفته است.

  • حالت آسمان یا 5 تن آل عبا

حالت آسمان یا 5 تن آل عبا در فال نخود به ترتیب اعداد 1، 1 و 3 یا 1، 2 و 2 میگویند .

  • حالت 9 نبی الله در فال نخود

بعد از تقسیم و دسته بندی نخود ها و سپس تفکیک 4 تایی آنها از هر دسته اگر از هردسته سه تا باقی بماند حالت نوح نبی الله میگویند که تعبیر آن بسیارخوب است.

  • حالت 12 امام در فال نخود

حالت 12 امام در فال نخود به حالتی گفت میشود که از هر دسته از دسته های تفکیک شده 4 نخود باقی بماند که مجموع 3 دسته آن 12 شود به این حالت، حالت دوازده امام گفته و تعبیر آن سعادت و خوشی بسیار و آمرزیدگی و طلب خیر میباشد .

فال نخود / دعای فال نخود / چگونه فال نخود بگیریم

بهترین زمان گرفتن فال نخود

بهترین زمان ها برای گرفتن فال نخود عبارتند از :

  • سحرگاهان
  • قبل از طلوع و غروب آفتاب
  • مابین نیمه شب تا ثلث باقیمانده شب
  • بین دو نماز
  • بعد از نماز
  • شب جمعه ها

نکات مهم در گرفتن فال نخود

اگر جواب فال شما خوب بود ، کاری که نیت انجام آن را دارید را انجام دهید و اگر نتیجه فال نخود بد بود ، صبر کنید و با صبر نمودن اثر منفی آن کار را از بین ببرید.

بهتر است پارچه فقط مخصوص همین نخود ها باشد نه نخود ها و فال های دیگر .

برای یک نیت در فال نخود چندین بار فال نگیرید.

فال نخود یکی از مرسوم و پرمعناترین فال های عشایر بختیاری میباشد که در صورت آمدن نتیجه بد در فال نخود باید مدتی صبر در انجام کار خود کنید و سپس میتوانید نتیجه خوب را مشاهده کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا