دسته‌بندی نشده

غذاهايي که باعث شادابي شما مي شوند

– ماهي ساردين؛
اين نوع غذا نه تنها براي تقويت روحيه مفيد است،بلکه تاثير مثبتي روي عملکرد ذهن دارد.اين نوع ماهي سرشار از ويتامين D و امگا ? است.چربي در محصولات لبني،گوشت و روغن براي تقويت حافظه و استحکام عصبي لازم است.

– شير کم چرب؛
کمبود اسيد فوليک و ويتامين B در بدن سبب افسردگي مي شود.مصرف شير کم چرب،ماست،پنير و تخم مرغ بر روحيه تاثير مثبتي مي گذارد.ويتامين B و فولات در اين نوع مواد غذايي علاوه بر تقويت سيستم ايمني بدن،سبب نشاط افراد مي شود.

– ميوه هاي توت مانند؛
تمشک،توت و توت فرنگي سرشار از ماده اي به نام «polyphenols» است.(نوعي ماده شيميايي طبيعي که مانع از رسوب چربي در رگ هاي خوني مي شود) بررسي ها نشان مي دهد اين نوع ميوه عملکرد مغز را بهبود مي بخشد.فلاوانوئيد موجود در اين ميوه ها با ترکيب با ويتامين C مانع شکستن آن مي شود و راديکال هاي آزاد را از بين مي برد.اين نوع ميوه بدن را در برابر انواع سرطان ها،از دست رفتن سلول هاي مغزي و … نيز محافظت مي کند.

– سويا،لوبيا و سبزي جات؛
اين نوع موادغذايي با بيماري هاي متفاوتي مبارزه مي کند.لوبيا سرشار از نوعي ويتامين B به نام «Thiamine» است که در رشد سلول هاي سالم مغز و بهبود عملکرد آن موثر است. فيبر قابل حل در اين نوع موادغذايي عملکرد جذب قند خون را کاهش مي دهد.

– تخم دانه کتان آسياب شده؛
تخم دانه کتان مانند دانه کتان آسياب شده مفيد نيست.از اين گياه که بايد در يخچال نگه داري شود، مي توان روي شيريني جات،ماست و … استفاده کرد.تخم کتان آسياب شده سرشار از امگا? است که مغز را هوشيار مي کند و هورمون Serotonin را که بر روحيه فرد اثر دارد، تحريک مي کند.موادغذايي مانند تخمه آفتاب گردان (فوليک اسيد) و اسفناج (سرشار از ويتامين) نيز براي نشاط و شادابي روحيه مفيد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا