دسته‌بندی نشده

عوارض و خطرات جبران ناپذیر خوابیدن کنار گوشی تلفن همراه

در کنـار گوشی تلفن همراهتان نخوابید

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در حال خواند پیام و یا چک کردن تماس ها و.. با تلفن همراهتان به خواب رفته اید که با دانستن خطرات این کار هرگز..با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با عوارض خوابیدن کنار تلفن همراه آشنا شوید.

 در کنـار گوشی تلفن همراهتان نخوابید

امواج گوشی موبایل

خوابیدن کنار گوشی – وای فای روشن

دوستانی که تو رخت خواب از گوشی استفاده میکنن احتمال ۹۰ درصد حال و حوصله خاموش کردن وای فای مودم ADSL رو ندارن و خیلی وقتا حتی وای فای گوشی رو هم خاموش نمی کنن و همونجوری مدهوش می شن تا صبح ( تا ظهر البته ) . این کار علاوه بر اینکه در دراز مدت به مودم آسیب می زنه، امواج وای فای رو هم دور و بر گوشی موبایل منتشر می کنه .

هنوز به طور ۱۰۰ درصد اثبات نشده که امواج موبایل مضر هستن یا نه اما احتمالش زیاده . بالاخره پیشگیری بهتر از درمانه ، گوشی موبایل واسه اینکه همیشه تو دسترس باشه باید تمام امواج مربوط به خودش رو جستجو کنه ، این امواج الکترومغناطیسی می تونه روی مغز انسان تاثیر گذار باشه مخصوصا روی مغز کودکان که غشای مغز و جمجمه نازک تری نسب به بزرگسالان دارن .

خوابیدن کنار گوشی – آلودگی رختخواب

من مطمئنم این گزینه واسه خیلی ها اصلا اهمیت نداره چون دیدم طرف کلا به خیلی مسائل فکر نمیکنه چه برسه به این . متاسفانه یه فاز خیلی بدی تو جامعه راه افتاده با عنوان ” ولمون کن بابا هرچی کثیف تر سالم تر “، اما واقعیت این نیست . این همه آدم تو بیمارستان و مراکز درمانی نمی دونن که چرا اونجان اما دکترها می دونن !

در کنـار گوشی تلفن همراهتان نخوابید

خوابیدن کنار گوشی – اختلال در خواب

گوشی موبایل ، تبلت ، تلویزیون و هر وسیله الکترونیکی که داخلش لامپ LED باشه یه نور موسوم به نور آبی تولید می کنه، این نور آبی طول موج خیلی کمی داره اما تو همون طول موج کم، دامنه زیادی داره. نور آبی می تونه در تصمیم گیری هورمون خواب تاثیر گذار باشه ، هورمون خواب ، اگر در معرض نور قرار بگیره به اشتباه فکر میکنه که هنوز روزه و دستور شل شدن بدن رو نمیده .

خوابیدن کنار گوشی – احتمال آتش سوزی

چند وقت پیش خبرهایی مبنی بر آتش گرفتن رختخواب یه نوجوون تو خبرگزاری ها سر و صدا کرد . مثل اینکه این نوجوون گوشی رو زیر متکای خودش گذاشته و خوابیده . چه چیزی باعث آتیش گرفتن گوشی میشه ؟ قطعا یه چیزی که با برق و جریان و اینجور چیزا سرکار داشته باشه . کاشف به عمل اومده که این نوجوون از باتری غیر اورجینال استفاده کرده .( از باتری و شارژر های تقلبی استفاده نکنید .)

خوابیدن کنار گوشی – احتمال برق گرفتگی

احتمال این یه مورد خیلی کمه اما هستن دوستانی که آهنگ راک میذارن تو گوشی و هدفون به گوش می خوابن ، جدای از اینکه اینا چجوری با آهنگ راک می تونن بخوابن ، مسئله مهم اینه که هدفون اگه قلابی باشه یا اتصالی چیزی داشته باشه تحت فشار تو گوش می تونه عامل برق گرفتگی بشه مخصوصا اگه شارژر به گوشی وصل باشه . جالبه یکی از عجیب ترین مرگ هایی که تو دنیا خیلی سر و صدا کرد مرگ یه زندانی بر اثر برق گرفتگی توسط هدفون بوده .

خب دوستان در مورد خوابیدن در کنار گوشی حرف زیاده اما در حوصله من ، شما و این مقاله نمی گنجه ، امیدوارم هیچ وقت کنار گوشی یا تبلت نخوابید . موقع خواب بهتره گوشی یا تبلت رو در یه اتاق دیگه بذارید یا تا جایی که می تونید از بدن تون دورش کنید .

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب در کنـار گوشی تلفن همراهتان نخوابید

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

—————————————————————————-

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا