دسته‌بندی نشده

علت کف نکردن مایع و پودر لباسشویی چیست؟

علت کف زیاد در ماشین لباسشویی

ابتدا این را بدانید که پودر رختشویی دستی زیاد کف می‌کند و در همه تبلیغات پودر دستی به کف فراوان اشاره می‌کنند که مخصوص شستن لباس‌ها در لگن می‌باشند، ولی پودر ماشین لباسشویی هر چقدر کم‌تر کف کند مرغوب‌تر است، اگر پودر دستی به اشتباه داخل لباسشویی بریزید باعث کف فراوان و ایجاد مشکلات زیادی مانند فشار به پمپ تخلیه خرابی هیدرواستات و … می‌شود. البته استفاده از شامپو، مایع ظرفشویی و یا زیاد ریختن پودر مخصوص لباسشویی نیز باعث درست شدن کف زیاد در لباسشویی می‌شود.

اگر همچین مشکلی برایتان پیش آماده و لباسشویی کف زیادی درست کرده لباسشویی را متوقف کنید و تنظیمات لباسشویی را رو تخلیه قرار دهید، تخلیه که تمام شد دوباره لباسشویی را متوقف کنید و برنامه را عوض کنید و روی آبکشی تنظیم کنید چند دقیقه صبر کنید آب که وارد لباسشویی شد دوباره برنامه را عوض کنید و روی تخلیه قرار دهید ۳ بار این کار را انجام دهید تا کف و پودر اضافه خارج شود و حال برنامه را روی شستشوی همیشگی تنظیم کنید و بگذارید کار را ادامه دهد.

علت کف نکردن پودر ماشین لباسشویی

همان طور که در بالا توضیح دادیم پودر مخصوص ماشین لباسشویی خوب کف کمتری دارد. یعنی پودر مرغوب ماشین لباسشویی باید کامل داخل آب حل شود و کف کمتری ایجاد کند. پس اگر پودر کامل داخل لباس‌ها حل شده و کف زیادی ندارد نگران نباشید. شما پودر مناسبی انتخاب کرده‌اید.

کیفیت پودر یا مایع شوینده علت کف نکردن ماشین لباسشویی

بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند که به هر اندازه در هنگام شستشوی لباس ها کف بیشتری ایجاد شود، لباس ها تمیزتر شسته خواهند شد. همچنین گمان می کنند که هر چقدر یک پودر یا مایع شوینده بیشتر کف کند، مطمئنا مرغوب تر و باکیفیت تر خواهد بود؛ در صورتی که این موضوع کاملا اشتباه بوده و تمیز شسته شدن لباس ها به میزان تولید کف در ماشین لباسشویی ارتباطی ندارد.
همچنین پودرهایی که کف کمتری تولید می کنند، نسبت به پودرهایی که کف بیشتری ایجاد می کنند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. اکنون که متوجه این موضوع شده اید، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که مهمترین علت کف نکردن ماشین لباسشویی مربوط به نوع پودر شستشوی استفاده شده در آن می باشد.

 کف نکردن پودر ماشین لباسشویی

حل نشدن پودر از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی مربوط به مشکل حل نشدن پودر در دستگاه می باشد. حل نشدن پودر یا به دلیل کیفیت پایین آن و یا به علت پایین بودن درجه شستشو در لباسشویی می باشد. در صورتی که درجه شستشو پایین تر از حد معمول باشد، پودر به خوبی در دستگاه حل نمی شود و در نتیجه کف ایجاد نخواهد شد.
در واقع پودر لباسشویی در آب سرد نمی‌ تواند به صورت کامل حل شود که این مسئله می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در شستشوی صحیح لباس ها شود. از این رو بهتر است برای بهتر حل شدن پودر درجه شستشوی لباسشویی خود را به میزان مورد نیاز افزایش دهید.

سختی آب علت کف نکردن ماشین لباسشویی

همه شما می دانید که هر شهر یا استان دارای آب و هوای متفاوتی می باشد و برخی از مناطق از آبی با میزان سختی زیاد برخوردار هستند. در صورتی که آب مصرفی منطقه شما دارای سختی بالایی می باشد، پودر شوینده در لباسشویی شما به خوبی کف نخواهد کرد.علت کف نکردن ماشین لباسشویی در آب سخت به دلیل آن است که پودر نمی تواند در این آب حل شود و در نتیجه دستگاه به هنگام عملیات شستشو کف ایجاد نمی کند. همچنین کف نکردن لباسشویی به میزان پودری که به هنگام شروع عملیات شستشو در دستگاه خود می ریزید نیز بستگی دارد و حتما باید این موارد را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

دمای پایین آب از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی

یکی از دلایل کف نکردن ماشین لباسشویی این است که دمای آب در زمان شروع عملیات شستشوی لباس ها پایین می باشد و به همین دلیل پودر ریخته شده در آن نمی تواند به خوبی کف کند. به طور کلی دمای آب در لباسشویی برای کف کردن پودر و شستشوی لباس ها باید به میزان ۴۰ درجه سانتی گراد باشد تا بتواند به کف مناسب برسد. همچنین حجم لباس هایی که درون ماشین لباسشویی خود می اندازید نیز در میزان کف دستگاه تاثیرگذار می باشد.
به هر اندازه که لباس در محفظه کمتر باشد، پودر به میزان بیشتری کف می کند، اما اگر حجم زیادی از لباس را درون لباسشویی خود ریخته باشید، مطمئنا کف کمتری تولید خواهد شد.
البته باید به این نکته اشاره نمود که به طور کلی پودرهای دستی نسبت به سایر پودرها کف بیشتری تولید می کنند.
همچنین در صورتی که به دنبال محصولی جهت ایجاد کف بیشتر هستید، می توانید از مایع و یا شامپو استفاده کنید تا دستگاهتان به خوبی کف کند.

پودر ماشین لباسشویی

میزان مصرف پودر ماشین لباسشویی

جالب است بدانید: من به عنوان یک تکنسین تعمیرات ماشین لباسشویی حدودا ۱۵ سال پیش در یک سمینار آموزشی تعمیر لباسشویی سامسونگ که توسط کره‌ای‌ها در ایران برگزار شد شرکت کردم. که می‌گفتند ما ۲۰ مشتری لباسشویی محصولات خودمان که در ایران نصب شده‌اند به صورت اتفاقی انتخاب و بازدید کردیم، در هر ۲۰ مورد فقط یک اشتباه دیدیم که آن هم مصرف پودر زیاد توسط ایرانی‌ها بود به طوری که داخل و زیر جاپودری مقدار زیادی پودر جمع شده بود.

و این سوال را از ما پرسید مگر شما بابت خرید پودر لباسشویی پول پرداخت نمی‌کنید؟ پس چرا این‌قدر هدر می‌دهید! پاسخ همکاران ما این بود که کیفیت پودرهای ساخت کشور ما پایین است. مدرس کره‌ای گفت اشتباه شما همین است که نمی‌دانید کیفیت مواد شوینده ایرانی در سطح کیفی بسیار بالایی قرار دارد که از محبوبیت زیادی در بین کشورهای اروپایی نیز برخوردار است.

حتماً بخوانید:

پس من به شما پیشنهاد می‌کنم که پول‌تان را هدر ندهید و پودر زیادی داخل لباسشویی نریزید. حد مجاز ریختن پودر در یک ماشین لباسشویی ۶ یا ۷ کیلوگرمی فقط ۳۰ گرم می‌باشد یعنی کمتر از ۳ قاشق غذاخوری. مطمئن باشید با همین مقدار کم لباس‌های شما کاملا تمیز می‌شوند.

نکات رفع مشکل کف نکردن پودر در ماشین لباسشویی

در صورتی که از علت کف نکردن ماشین لباسشویی خود اطمینان دارید و به دنبال راهکارهایی جهت رفع این مشکل هستید، می توانید با رعایت نکاتی ساده این مشکل را سریعا برطرف نمایید:

اگر مشکل لباسشویی شما به دلیل کیفیت نامناسب پودر شوینده آن می باشد، بهتر است پودر خود را سریعا تعویض نمایید و پس از استفاده از پودر جدید اطمینان حاصل کنید که مشکل از کیفیت پودر شوینده بوده است.
اگر مشکل کف نکردن ماشین لباسشویی شما به علت تغییر در درجه دمای آب درون لباسشویی است، باید دمای آب را به ۴۰ درجه سانتی گراد تغییر دهید تا پودر به خوبی در آن حل شده و بر روی لباس ها آثاری از پودر مشاهده نشود.
در صورتی که علت عدم ایجاد کف در لباسشویی سختی آب می باشد و پس از اتمام شستشو بر روی لباس ها لکه های پودر را مشاهده می کنید، می توانید جهت از بین بردن سختی آب از دستگاه تصفیه آب استفاده نمایید تا مشکل رفع گردد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا