دسته‌بندی نشده

علت چکه کردن آب از اتو چیست؟

علت چکیدن آب از اتو بخار چیست ؟

به گزارش دلگرم : یکی از مشکلات رایجی که به احتمال زیاد برای شما هم پیش امده این است که هنگام اتو کردن مشاهده کنید که آب از اتو چکه می کند، در نتیجه این مورد باعث خیس شدن لباس ها میشود.

در حالت کلی علت اصلی نشت آب از اتو می‌تواند عدم تنظیم صحیح درجه ورودی آب به قسمت بخار ساز دستگاه باشد، مثلاً وقتی بیشتر از مقدار مشخص اب به مخزن اضافه می شود در این حالت قطرات بخار نشده به وسیله سوراخ هایی که بر روی اتو وجود دارد به لباس منتقل میشود.

دلایلی متفاوتی می تواند باعث نشتی آب از اتو بخار شود که در لیست زیر چهار مورد از اصلی ترین علت های نشت آب از اتو بیان شده است.

علت نشت آب از اتو

علت نشت آب از اتو چیست و چرا اتو بخار آب می دهد

عدم تنظیم صحیح آب از علت های اصلی چکیدن آب از اتو بخار

عدم تنظیم صحیح آب از علت های اصلی نشت آب از اتو بخار به شرح زیر است:

همیشه باید به مقدار آب در اتو بخار دقت نمایید و با توجه به ظرفیت که مشخص شده مخزن اتو بخار را از آب پر نمایید.اگر بیش از ظرفیت مشخص شده باشد در این حالت می تواند باعث چکه کردن آب از اتو شود و همچنین به یاد داشته باشید همیشه بعد از تمام شدن اتوکشی آب اضافه مانده در مخزن را خالی نمایید.

موارد مهم دیگری که وجود دارد حتماً از آب جوشیده برای استفاده در مخزن اتو بخار استفاده نمایید در واقع این اقدامباعث عملکرد بهتر صحیح اتو بخار می گردد و همچنین باعث افزایش طول عمر محصول نیز می شود.

عدم تعیین دمای مناسب برای اتو بخار از دلایل اصلی چکه کردن آب از اتو

عدم تعیین دمای مناسب برای اتو بخار از دلایل اصلی چکه کردن آب از اتو به شرح زیر میباشد:

مورد دیگری که می‌تواند در چکه کردن آب از اتو دخیل باشد عدم تعیین درجه دمای مناسب برای اتو بخار می باشد ، در واقع بر حسب هر کدام از مدلهای اتو ها باید درجه دمای مناسبی تعیین شود.

چون اگر اتو بخار در درجه مناسب قرار نگیرد در این حالت ممکن است آب از تو چکه نماید و در نتیجه آن لباس ها خیس شده و ممکن است باعث کثیف شدن لباس شود چون معمولاً آبهای چک شده به صورت لکه بر روی بخاری ایجاد می شود.پس هنگام اتو کشی لباس ها دقت به جنس و بافت لباس و همچنین درجه دمای اتو بخار بسیار حائز اهمیت است.

ضربه خوردن بدنه و زمین افتاد از دیگر علت های نشت آب از اتو بخار

در برخی مواقع ممکن است به دلیل افتادن و به زمین خوردن و یا ضربه دیدن بدنه دستگاه، مخزن اتو بخار شکسته می شود که در نتیجه آن، آب از اتو نشت پیدا می کند که در این حالت باید مشکل به وجود آمده را حل نمایید.

دلیل چکه کردن آب از اتو چیست ؟

چرا آب اتو چکه می کند ؟

وجود جرم در اتو بخار علت دیگر چکه کردن آب از اتو

در برخی مواقع تمیز نکردن جرم اتو وجود می‌تواند باعث چکه کردن آب شود:

ممکن است به مرور زمان منافذ خروج بخار در اتو مسدود شود که دلیل آن هم وجود جرم در آن منافذ است به همین دلیل هر چند وقت یکبار بهتر است که این قسمت را تمیز و جرم گیری نمایید.

در برخی مواقع مشاهده می شود که خراب بودن لوله اسپری آب و بسته بودن دریچه های بخار دستگاه باعث نشت آب می شود.

جهت از بین بردن رسوب و جرم در اتو بخار برای رفع مشکل چکه کردن آب چه باید کرد؟

جهت از بین بردن رسوب و جرم در اتو بخار برای رفع مشکل چکه کردن آب موارد زیر را بررسی نمایید:

سرکه برای تمیز کردن جرم های داخلی اتو بخار بهترین گزینه است. خیلی راحت می توانید کمی سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کرده (نسبت هر دو ماه یکسان باشد ) محلول را قسمت آب ریخته، بعد از آن بخور دستگاه را طوری تنظیم نمایید تا محلول سرکه و آب به صورت کامل در دستگاه بخار شود.

بعد از آن یک بار دیگر محفظه را از اب پر نمایید و اقدام به اتو کردن یک پارچه به صورت ازمایشی کنید تا دوباره اب محفظه خالی شود. در این حالت بوی سرکه نیز به صورت کامل از بین می رود و رسوبات موجود در دستگاه به صورت کامل پاک می گردد.

علت نشت آب از اتو

روش عیب یابی اتو هنگام چکه کردن آب یا ریزش آب از کف اتو

در برخی مواقع دمای کم اتو میتواند باعث خارج شدن آب از کف اتو شود که برای رفع این مشکل می‌توانید ولوم ترموستات را در جهت عقربه های ساعت کمی افزایش دهید در واقع با رسیدن دمای کف به مقدار مورد نیاز، تمام آب به بخار تبدیل می شود و در این صورت چکه کردن متوقف می شود .

در واقع دلیل اصلی آن تنظیم نبودن ترموستات میباشد. تنظیم ترموستات و افزایش دمای اتو باعث میشود دیگر شاهد چکه کردن آب بر روی لباس های خود هنگام اتو کشی نباشید.

نتیجه گیری در رابطه با علت چکه کردن آب از اتو بخار

همانگونه که بیان شد ۴ دلیل مهم و اساسی می تواند باعث نشت آب از اتو بخار شود که در لیست زیر به صورت خلاصه بیان شده است:

  1. تنظیم نبودن آب اتو بخار
  2. تنظیم نبودن درجه دمای اتو بخار
  3. شکستگی و یا ضرب دیدگی و اتو بخار
  4. وجود جرم در اتو بخار

که موارد گفته شده از دلایل اصلی چکیدن آب در اتو بخار می باشد که خیلی راحت با توجه به موارد گفته شده در مقاله، مشکلات به وجود آمده را رفع کنید.

همچنین بخوانید :

۱۰ تا از بهترین اتو پرس های پیشنهادی برای خرید

چگونگی تمیز کردن داخل اتو بخار

علت گرم نشدن اتو پرس و اتو بخار چیست ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا