دسته‌بندی نشده

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین بیماری‌های روانی (قسمت اول)

تصور کنید از بیماری روانی‌ای رنج می‌برید که باعث شود فکر کنید طرف مقابلتان یک شیاد تمام عیار است که به شما آسیب می‌زند، یا شما را وادار می‌کند که کتاب‌ها را بخورید، یا بدتر از آن، به نوعی تبدیل به مرده‌ای متحرک شده‌اید. اگر یک روز احساس کنید که در آینه خودتان هستید و روز بعد شخص دیگری، آن وقت چه احساسی خواهید داشت؟

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین بیماری‌های روانی (قسمت اول)

متأسفانه برای برخی افراد، این احساسات ترسناک یک واقعیت روزمره است. در حالی که تنها درصد کمی از مردم مجبور به زندگی با اختلالات روانی‌ای از این جنس هستند، این واقعیت همچنان باقی است که 450 میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری‌های روانی‌ای مشابه با آنچه اشاره شد، رنج می برند. به همین دلیل هم در این مطلب قصد داریم که شما را با ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین بیماری‌های روانی آشنا کنیم.

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین بیماری‌های روانی (قسمت اول)

سندرم آلیس در سرزمین عجایب

سندرم آلیس در سرزمین عجایب که به عنوان سندرم تاد «Todd» هم شناخته می شود، نوعی اختلال است که در آن محیط اطراف فرد مخدوش به نظر می‌رسد. درواقع همانطور که آلیس برای خانه بیش از حد بزرگ بود، دنیای اطراف هم برای این افراد مخدوش و غیر متناسب است. کسانی که از سندروم آلیس در سرزمین عجایب رنج می‌برند صداها را آرامتر یا بلندتر از آنچه که واقعا هست می‌شنوند. اجسام را بزرگتر یا کوچکتر از واقعیت خود می‌بینند و حتی قابلیت درک سرعت یا بافت اشیا را به شکل دقیق از دست می دهند. خوشبختانه، سندروم آلیس در سرزمین عجایب بسیار نادر است و در بیشتر موارد، افرادی 20 ساله را که دارای تومور مغزی یا سابقه سوء مصرف مواد هستند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین بیماری‌های روانی (قسمت اول)

سندرم دست بیگانه

مبتلایان به این اختلال روانی ترسناک، اما خوشبختانه نادر، به از دست دادن کامل کنترل دست یا یک اندام خود اعتقاد دارند. در چنین حالتی فرد احساس می‌کند که دستش غیرقابل کنترل است و ذهن و اراده او را غصب کرده است. مبتلایان به این نوع اختلال گزارش کرده‌اند که اندام بیگانه‌ی آنها تلاش می‌کند خود یا دیگران را خفه کند، لباس تن را پاره کند یا تا حدی که خون بیرون بزند، روی بدن خراش ایجاد کند. سندرم دست بیگانه اغلب در بیماران مبتلا به آلزایمر، کروتسفلد-جاکوب، یا در نتیجه‌ی جراحی مغز که طی آن دو نیمکره مغز از هم جدا شده‌اند، ظاهر می‌شود.

برای مطالعه قسمت دوم اینجا کلیک کنید

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین بیماری‌های روانی (قسمت اول)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا