دسته‌بندی نشده

عجایب دوران باستان را میشناسید؟+تصاویر

در دنیای امروز بناهایی از دوران باستان به نام عجایب هفتگانه وجود دارند که تعداد زیادی از مزدم جهان را به سمت خود میکشانند.این بناها حس اسرار آمیزی از دوران باستان را به بازدید کنندگان خود میدهند.اما بناهایی از دوران گذشته هستند که به دلایل مختلف از بین رفته اند ولی آگاهی از آن ها خالی از لطف نیست چرا که تصور وجود عجایب باستانی همواره حس هیجانت انگیزی به انسان میدهد!

عجایب دوران باستان

1- غول رودس (The Colossus of Rhodes):

عجایب دوران باستان

غول رودس به مجسمه غول پیکری از هلیوس ( خدای خورشید) اطلاق می شود که به گفته برخی حدود ۵۶ سال در ورودی بندر رودس یونان قرار داشته و پس از آن به زمین افتاده. این مجسمه نماد اتحاد شهروندان رودس شناخته می شده.

۲- مجموعه اهرام جیزه (The Great Pyramid of Giza):

عجایب دوران باستان

اهرام جیزه با مساحتی حدود ۸ کیلومتر در بخش های شمالی قاهره امروزی واقع شده و متعلق به دوران مصر باستان می باشند ( حدود ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح). این مجموعه از سه هرم اصلی و چند هرم کوچکتر تشکیل شده.

۳- باغ های معلق بابل (The Hanging Gardens of Babylon):

عجایب دوران باستان

باغ های معلق بابل حدود ۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و ظاهرا به فرمان بخت النصر دوم در بابل (عراق امروزی) بنا شده است ولی در هیچ کدام از نوشته های دوران باستان مطلبی در مورد این باغ ها ذکر نشده و همچنان در مورد وجود آن ها ابهام وجود دارد.

۴- فانوس اسکندریه (The Lighthouse of Alexandria):

عجایب دوران باستان

این فانوس حدود ۳۵۰ سال قبل از میلاد مسیح به فرمان بطلمیوس دوم (جانشین اسکندر) در جزیره فاروس در اسکندریه بنا شد. گفته می شود این بنا برجی بوده که در بالای آن آتشی روشن بوده تا راهنمای ملوانان برای رسیدن به بندر در شب باشد.

۵- آرامگاه هالیکارپناسوس (The Mausoleum at Halicarnassus):

عجایب دوران باستان

این آرامگاه همزمان با حکومت اردشیر سوم (حدود ۳۵۰ سال پیش از میلاد مسیح) برای ماسول (ساتراپ هخامنشیان) به درخواست همسرش (آرتمیس دوم) در بدروم امروزی توسط معماران یونانی بنا شد. خرابه های این بنا هنوز در بدروم ترکیه وجود دارد.

۶- مجسمه زئوس در المپیا (Mausoleum of Halicarnassus):

عجایب دوران باستان

این مجسمه یکی از بزرگترین تندیس های دوران باستان بوده. مجسمه زئوس (خدای خدایان) حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد در مرکز مذهبی یونان باستان یعنی المپیا بنا شده است.

۷- معبد آرتمیس (The Temple of Artemis at Ephesus):

عجایب دوران باستان

این بنا در ۵۵۰ سال پیش از میلاد در ۵۰ کیلومتری ازمیر امروزی در ترکیه ساخته شد.

نکست هالیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا