دسته‌بندی نشده

طلایی ترین نکات در مورد شستشوی فرش دستباف که از آن بی خبرید

شستشوی فرش دستباف نیز یکی از حساس ترین و مهم ترین کارهای قالیشویی ها محسوب می شود زیرا با توجه به جنس و نوع بافتی که فرش های دستباف دارند باید هنگام شستشوی آنها توجه و دقت خاصی لحاظ شود. در این مطلب که توسط کارشناسان مجرب قالیشویی یافت آباد نوشته شده است سعی داریم بهترین نکات در مورد شستشوی فرش دستباف را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

غبار روبی فرش دستباف

حتما به این نکته باید توجه داشته باشید که اولین گام در شستشوی فرش های دستباف غبار روبی است زیرا در صورتی که فرش ها قبل از گرفتن گرد و خاک هایشان خیس شوند پس از آن دیگر غبار روبی غیرممکن می شود. در روش سنتی معمولا برای این کار از جاروی دستی یا سنتی استفاده می کنند که ممکن است به تارو پود های فرش آسیب برسد اما در روش اتوماتیک با استفاده از ماشین های جدیدی که به کار گرفته می شود غبار روبی به راحتی انجام شده و به بافت فرش هیچ آسیبی نمی رسد.

شستشوی فرش با آب سرد

باید پس از غبارروبی فرش روی زمین سخت یا شیب دار انداخته شود تا مراحل شستن آغاز شود. شستشوی فرش دستباف حتما باید با آبی با دمای معمولی یا سرد انجام شود زیرا آب گرم و داغ سبب از بین رفتن رنگ فرش و کاهش چشمگیر کیفیت آن می شود.

طلایی ترین نکات در مورد شستشوی فرش دستباف که از آن بی خبرید

استفاده از مواد شوینده مناسب

در انتخاب مواد شوینده برای شستن فرش دستباف باید بسیارحساس عمل کرد وبهترین شوینده برای این کار شامپو فرش، پودر دستی، صابون و مایع ظرفشویی می باشد و به هیچ عنوان نباید از وایتکس استفاده کرد زیرا ممکن است استفاده از آن خسارت جبران ناپذیری به فرش شما وارد کند.

نحوه استفاده از شامپو فرش برای شستشوی فرش

برای شستن فرش با شامپو فرش لطفا این توصیه ها را جدی بگیرید :

  • در گام اول حدود دو لیوان شامپو فرش را داخل مقداری آب ولرم بریزید و آنقدر هم بزنید تا به خوبی کف کند.
  • به وسیله ی یک اسفنج به آaرامی کف شامپو فرش را به روی سطح فرش بکشید.
  • این کار را از قسمت بالای خواب فرش انجام دهید.
  • برای خارج کردن آب (پس از شستن) از سمت خواب فرش دست به کار شوید.

استفاده از جاروبرقی به ‌جای شستن فرش

برای تمیز شدن فرش از گرد و غبار، جارو کشیدن آن به صورت روزانه یا هفتگی بسیار ضروری است اما باید دقت داشته باشید که هرگز ریشه های فرش جارو کشیده نشود زیرا این امر باعث می شود تا ریشه های فرش به داخل جارو برقی کشیده شده و سبب پارگی و ایجاد آسیب جدی می شود.

اصول خشک کردن فرش دستباف

از نظر تولید‌ کنندگان و کارشناسان فرش، بهترین و ایمن ترین روش برای خشک کردن فرش دستباف پس از شستشو، قرار دادن آن در هوای آزاد است، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هر دو طرف فرش به طور کامل خشک شود زیرا ممکن است زیر فرش مقداری آب بماند و خیس باشد و همین خیس ماندن باعث تشکیل سفیدک و کپک پشت و روی فرش شما می شود. چناچه نحوه ی خشک کردن فرش دستباف برای شما سوال برانگیز است می توانید از کارشناسان قالیشویی شهر ری مشورت بگیرید.

فرش دستباف و فرش ماشینی چه تفاوت هایی باهم دارند؟

اولین و ساده ترین راه برای فهمیدن دستباف یا ماشینی بودن فرش این است که به پشت فرش نگاه کنید. در فرش دستباف، گره ها مقداری ناهموار هستند و یکنواخت دیده نمی شوند؛ بعضی از گره ها کوچک و بعضی از گره ها بزرگ هستند.

در پشت فرش های ماشینی به دلیل اینکه توسط دستگاه‌های اتوماتیک بافته می‌شوند، کاملا هموار و یکنواختی دیده می شود. تفاوت دیگری که میان فرش های ماشینی و دستباف می تواند بسیار مشهود باشد تفاوت در مصالح جنس بکار رفته در آن ها است، در تولید فرش ماشینی بیشتر از الیاف مصنوعی و با کیفیت پایین استفاده می شود که قسمت اغلب الیافی که در این نوع فرش مورد استفاده قرار می گیرد دارای جنسی اکریلیک و ابریشم مصنوعی پلی استر است ولی الیافی که در فرش های دستباف به کار گرفته می شود بسیار با کیفیت و از جنس ابریشم طبیعی هستند.

و در آخر اگر بخواهیم از نظر دوام این دو نوع فرش را بررسی کنیم فرش های ماشینی طول عمری بیست ساله یا کمتر دارند البته نوع بافت و کیفبت الیاف به کار برده شده می تواند کمی تاثیر گذار باشد. فرش دستباف به دلیل کیفیت بالایی که در الیاف آن استفاده می شود طول عمری بسیار بالاتری نسبت به فرش ماشینی دارد.

مزایای شستن فرش دستباف در قالیشویی ابریشم اصل

طلایی ترین نکات در مورد شستشوی فرش دستباف که از آن بی خبرید

با توجه به مطالبی که ذکر شد حتما به مهم و حساس بودن شستشوی فرش دستباف پی برده اید. قالیشویی ابریشم اصل مفتخر است با استفاده از کادری متخصص، مجرب و با دانش، اقدام به شستشوی فرش های دستباف شما همراهان گرامی در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت کند. اگر درشستشوی فرش های دست باف خود نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از کارشناسان قالیشویی باقرشهر کمک بگیرید.

سابقه ی درخشان قالیشویی ابریشم اصل از ابتدا تا کنون

قالیشویی ابریشم اصل یکی از قدیمی ترین کارخانه های قالیشویی در تهران به شمار می آید که از ابتدا تا کنون با خدمت رسانی به مشتریان عزیز نامی نیکو در زمینه ی شستشوی انواع فرش از خود به جای گذاشته و با حمایت شما مشتریان محترم جهت بهبود خدمات رسانی می کوشد.

اکنون نیز با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز در زمینه ی شستشوی انواع قالی و خشک کردن اقدام می نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا