دسته‌بندی نشده

طرز تهیه 2 نوع بورک سوخاری پیش غذا ساده و خوشمزه

1. طرز تهیه بورک سوخاری با خمیر یوفکا

درون بورک را می توان از انواع مواد مختلف پر کرد. در این دستور از پنیر و جعفری برای پر کردن بورک ها استفاده شده است. می توان درون بورک از هر نوع ماده گوشتی و پنیر پیتزا نیز پر نمود.

بورک را می توان به عنوان میان وعده یا پیش غذا در مهمانی ها یا به صورت فینگر فود در جشن های تولد تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک سوخاری در ادامه با سایت دلگرم همراه باشید.

separator line

مواد لازم بورک سوخاری

مواد لازم بورک سوخاری

خمیر یوفکا : ۴ عدد

آب : ۱ استکان

روغن : ۱ قاشق چای خوری

شیر : ۱ استکان

ماست : ۱ قاشق غذا خوری

بکینگ پودر : ۱ قاشق مربا خوری

مواد لازم برای رومال ( نان بورک سوخاری)

زرده تخم مرغ : ۱ عدد

پودر سوخاری : به مقدار لازم

مواد داخلی

پنیر فتا : به مقدار لازم

جعفری خرد شده : به مقدار لازم

طرز تهیه بورک سوخاری

طرز تهیه بورک سوخاری

1. برای تهیه بورک خوشمزه و مخصوص به روش سوخاری در ابتدای کار مواد میانی را در آن درست می کنیم. برای این کار پنیر فتا را با چنگال به صورت ریز خرد می کنیم و درون یک بشقاب می ریزیم، سپس کنار می گذاریم.

2. جعفری ساطوری شده را هم درون بشقاب دیگر قرار داده و کنار دست می گذاریم. یک کاسه برداشته و آب و روغن و شیر و ماست و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم و کنار می گذاریم. اولین خمیر را روی سطح کار پهن می کنیم.

3. سپس با مخلوط روغنی که تهیه کردیم روی آن را چرب می کنیم. سپس خمیر دوم را روی آن پهن می کنیم. خمیر را به ۸ قطعه مثلثی برش می زنیم. سپس مواد داخلی (پنیر و جعفری) را روی قسمت وسیع مثلث قرار می دهیم

4. سپس کناره ها را به داخل تا می کنیم و آن را به آرامی رول می کنیم. تمام خمیر را به صورت رول می پیچیم. سپس یک کاسه برداشته و زرده تخم مرغ را درون آن می ریزیم و با چنگال می زنیم تا از لختگی خارج شود.

5. سپس بورک ها را درون زرده تخم مرغ و بعد درون آرد سوخاری می غلتانیم. در ادامه سینی فر را برداشته و کف آن را به صورت یکدست با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. سپس بورک ها را روی کاغذ روغنی می چینیم.

6. فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم. سینی فر را درون فر قرار داده تا تغییر رنگ پیدا کند و سپس از فر خارج می کنیم. صبر می کنیم تا از داغی بیفتد و از سینی فر خارج کرده و درون ظرف می چینیم.

separator line

کرپ سوخاری گوشت و قارچ (کرپ بورک)

2. کرپ سوخاری گوشت و قارچ (کرپ بورک)

کرپ، به یک مدل پنکیک خیلی نازک گفته میشه که دو نوع هست، یک مدلش شیرینه و بیشتر برای دسر استفاده میشه و یک مدلش هم بدون شکر یا شیرین کننده هست که برای غذا استفاده میشه. میگن که دستور کرپ، از بریتانی اومده که در شمال غربی فرانسه هست. یکی از خوردنی های محبوب در فرانسه، بلژیک، هلند، کانادا، افریقای شمالی، برزیل، آرژانتین و بسیاری از بخش های اروپا، هست. و تا دلتون بخواد تنوع داره.

برای درست کردن کرپ باید یکم حوصله به خرج بدین وگرنه اونجوریها هم که میگن سخت و عجیب غریب نیست، ولی در عوض خیلی خیلی خوشمزه است. من همیشه فکر میکردم نباید خیلی خوشمزه باشه اما اشتباه میکردم خیلی خیلی عالیه. حتما امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه کرپ بورک سوخاری گوشت و قارچ

2 لیوان شیر

2 عدد تخم مرغ

نصف لیوان روغن مایع

2 لیوان آرد

نصف لیوان آب

نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری شکر

مایه ی گوشتی

1 عدد پیاز

1 حبه سیر بزرگ

400 گرم گوشت چرخ کرده

400 گرم قارچ

2 قاشق غذاخوری رب گوجه خونگی

1 عدد کدو خورشتی

نمک فلفل زردچوبه آویشن

پنیر پیتزا

آرد، پودر سوخاری، تخم مرغ و شیر

روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه بورک سوخاری گوشت و قارچ

طرز تهیه بورک سوخاری گوشت و قارچ

1. از این مواد کرپ ، شونزده تا کرپ تو تابه ی کوچیک میشه درست کرد. من برای اینکه مایه ی گوشتیم زیاد نیاد، از دو برابر کرپ استفاده کردم.

2. برای مایه ی گوشتی: پیاز رو با نمک و زردچوبه و فلفل ، عسلی کنید گوشت رو اضافه کنید. سیر رو رنده کنید و بریزید توی گوشت و بمونید تا گوشت کاملا بپزه و سرخ بشه. بعد قارچها رو که از قبل تفت دادید و آبش رو گرفتید به مواد گوشتی اضافه کنید. کدو خورشتی رو هم پوست گرفته و خرد کنید و به این مواد اضافه کنید. بعد از سه دقیقه رب گوجه رو اضافه کنید و بمونید خوب به خورد مواد بره، آویشن بزنید ، بعد خاموش کنید.

3. برای کرپ : همه ی مواد به غیر از آرد و بیکینگ پودر رو کاملا مخلوط کنید و بعدا آرد رو اضافه کنید. و با همزن دستی یا برقی خوب هم بزنید تا گلوله گلوله نشه. مایه ی کرپ، خیلی رقیق هست و از مایه ی پنکیک خیلی شل تره. اصلا نباید مثل ماست کش بیاد باید کاملا رقیق باشه. اگه دیدین غلیظ شد بهش آب یا شیر اضافه کنین.

4. حالا مایه رو بریزید توی یک پارچ، چون با پارچ راحتتره. بعد یک تابه ی نچسبرو داغ کنید و با فرچه بهش روغن بزنید اصلا نباید روغنش توش شناور باشه باید فقط با فرچه چربش کنید. بعد، از مایه ی کرپ ، یک لایه ی خیلییییی نازک خیلی نازک بریزید توی تابه ، بمونید تا روی کرپ به این شکل حباب بزنه و بپزه.

5. بعد با یک کفگیر پهن ، اون رو برگردونید تا اونطرفش هم بپزه. اصلا نباید بذارین سرخ بشه همین که یه کوچولو رنگ بگیره کافیه. چون میخوایم یه کرپ نرم و نازک داشته باشیم که بعدا دوباره سرخشون کنیم. پس فعلا لازم نیست خیلی سرخ بشن.

نکته : وقتی دارین کرپ درست می کنین حتما تابه ای بردارین که نچسب باشه، حتما لایه ی نازک بریزین ، ترجیحا سایز تابه کوچیک باشه ، تا وقتی روی کرپ ها هنوز خیسه و حباب حباب نیفتاده کرپ رو برنگردونین، برای برگردوندن، از کفگیر پهن استفاده کنید.

6. وقتی کرپ درست شد میتونین بلافاصله توشون رو پر کنید و بپیچید یا اینکه همه رو روی هم بذارید و بعدا توشون رو پر کنید، من هر بار که یک کرپ آماده میشد توش رو پر کردم و پیچیدم و بعد میرفتم سراغ پختن کرپ بعدی.

7. از مواد به اندازه ی یک قاشق یا به اندازه ی دلخواه بذارید در مرکز یا بالای کرپ، کمی پنیر هم بریزید، بعد اول سمت چپ و راستش رو یک تا بزنید و بعد کرپ رو رول کنید. این کرپ بورکها رو وقتی به این مرحله رسید میتونین بسته بندی کنین و بذارین توی فریزر و هر وقت خواستین سرخ کنین.

8. برای سرخ کردن : میتونین به صورت ساده یا سوخاری سرخشون کنین. در یک ظرف، مخلوط شیر و تخم مرغ رو آماده کنید. در یک ظرف آرد و توی ظرف دیگه پودر سوخاری. بعد لقمه های کرپ رو اول توی آرد بعد توی مخلوط شیر و تخم مرغ و بعد توی پودر سوخاری بغلتونین. نیم ساعت بذارین توی یخچال و بعدش توی تابه با روغن کم سرخ کنید.

9. کرپ ها حاضرن. برای مواد میانی میتونین از هر چیز دیگه مثل سبزیجات یا مرغ استفاده کنین. این لقمه ها رو هم داغ و هم سرد میتونین سرو کنین.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه بورک با بافتی نرم و پفکی

آموزش تهیه ی بورک پنیری غذای محبوب کشور ترکیه

بورک | طرز تهیه بورک خوشمزه با برگ کلم مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا