دسته‌بندی نشده

طرز تهیه 2 مدل بورانی بادمجان در خانه : کم کالری و خوشمزه

دستور پخت بورانی بادمجان

بادمجان یکی از مواد غذایی است که می توان از آن در تهیه غذاهای متنوعی استفاده کرد. یکی از این غذاها بورانی بادمجان است. بورانی بادمجان هم به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلی استفاده می شود.

همچنین این غذای خوشمزه بسیار کم کالری بوده و برای کسانی که نمی خواهند از غذاهای چرب استفاده کنند، مناسب است. این غذا را می توانید خیلی راحت در منزل درست کنید و از آن لذت ببرید.

در ادامه شما را با طرز تهیه دو نمونه بورانی بادمجان آشنا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

طرز تهیه بورانی بادمجان مخصوص

  • 600 گرم بادمجان
  • 250 گرم گوجه فرنگی
  • 3 حبه سیر
  • 1 فنجان ماست
  • 4/1 تا 2/1 فنجان روغن
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • نان لواش یا چیپس پیتا

بورانی بادمجان گیلانی

بورانی بادمجون

مراحل تهیه بورانی بادمجان:

بادمجان را برش داده و نمک می پاشیم و به مدت 20 تا 30 دقیقه استراحت می دهیم. نمک ها را از روی بادمجان ها پاک کرده و در ماهی تابه سرخ می کنیم تا فقط کمی طلایی شود . پس از سرخ شدن ، بادمجان در یک ظرف روی یک حوله کاغذی می گذاریم تا روغن اضافه آن خارج شود.

در این مرحله از تهیه بورانی بادمجان، برش گوجه فرنگی را داخل میکسر ریخته یا رنده می کنیم و بعد سیر و نمک و فلفل را اضافه می کنیم. در یک قابلمه مقداری روغن زیتون ریخته و بادمجان ها را ته آن می چینیم و پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم. با پشت قاشق یا گوشتکوب بادمجان ها را کاملا له می کنیم.

نصف فنجان آب گرم اضافه می کنیم و به مدت 25 الی 30 دقیقه می پداریم روی حرارت تا تمام آب آن تبخیر شود. مراقب باشید بادمجان ها ته نگیرد مرتب هم بزنید. در نهایت ماست را به بادمجان و گوجه فرنگی اضافه کرده و خوب به هم بزنید میزان نمک و فلفل آن را بچشید و گرم همراه نان لواش یا چیپس چیتا سرو نمایید. نوش جان

طرز تهیه بورانی بادمجان

مواد لازم برای تهیه بورانی بادمجان ساده:

  • ۲ پیمانه ماست چکیده
  • ۱ الی ۱ و ۱/۲ پیمانه بادمجان کبابی
  • ۱ الی ۲ حبه سیر رنده شده
  • نعنا خشک به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

بورانی بادمجان با ماست

چطور بورانی بادمجان درست کنیم ؟

مراحل تهیه بورانی بادمجان ساده:

ابتدا بادمجان ها را به خوبی بشویید و سپس آن ها را روی شعله گاز قرار دهید تا کبابی شوند. اگر امکانات لازم را دارید می توانید آن ها را روی منقل کباب کنید. برای داشتن 1 الی یک و نیم پیمانه بادمجان، تقریبا دو عدد بادمجان کافی است.

بهتر است قبل از کباب کردن بادمجان ها، روی آن ها را با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید و سپس آن ها را کباب کنید تا طعم دودی بگیرد. اگر از گاز استفاده می کنید بهتر است روی آن شعله پخش کن قرار دهید.

حالا آن ها را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شوند و بعد پوستشان را بگیرید. اگر نمی خواهید خودتان در منزل کباب کنید و یا فرصت کباب کردن ندارید، می توانید به طور آماده از فروشگاه خریداری کنید.

هنگامی که بادمجان کباب می شود، حالت آبکی پیدا می کند برای اینکه بورانی بادمجان آبکی نشود بهتر است بادمجان های کبابی شده و پوست گرفته شده را در ماهیتابه کمی تفت دهید تا آب اضافی آن از بین برود. حالا بگذارید تا خنک شود.

اگر می خواهید بورانی شما لذیذتر و خوشمزه تر شود، از ماست چکیده و ترش مزه استفاده کنید. حالا بادمجان های خنک شده را به همراه ماست چکیده، سیر و نمک داخل یک کاسه بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید.

اگر دوست دارید طعم نعنا در بورانی بادمجان شما پخش باشد، در این مرحله نعنا را اضافه کنید و مخلوط کنید اما اگر طعم نعنا را دوست ندارید می توانید فقط برای تزیین از آن استفاده کنید. حالا مواد را برای چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا طعمشان به خورد هم برود.

سپس آن را از یخچال خارج کرده به ظرف دلخواه منتقل کنید و با نعنا آن را تزیین کنید. نوش جان

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا