دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک نامورا خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک نامورا خوش پخت و خوشمزه

کیک نامورا یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب است که به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

مواد اولیه:

بکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوری
مغز بادام: نصف لیوان
ارده کنجد: ۲ قاشق غذاخوری
شیر: ۳/۴ لیوان
آرد سمولینا: ۲ و ۱/۲ لیوان
شکر: ۱ و ۱/۲ لیوان
گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
اب: ۱ لیوان
کره ذوب شده: نصف لیوان

طرز تهیه کیک نامورا

طرز تهیه کیک نامورا:

این کیک یک کیک شهددار بوده و دارای روشی آسان و دستور تهیه ای ساده است. برای تهیه شهد باید ابتدا قابلمه ای روی حرارت گذاشته شود و مقداری شکر درون قابلمه ریخته و یک لیوان آب به آن اضافه کنید.
با استفاده از یک قاشق مواد را هم زده و بعد از اینکه شکر درون آب باز شد و کمی به غلظت رسید و قوام دار شد، می توانید مقداری آب لیمو و گلاب نیز به آن اضافه کنید.

بعد از چند دقیقه گاز را خاموش کرده و زمان دهید تا شهد خنک شود.
در مرحله دوم از تهیه این کیک نیز باید آرد سمولینا دانه درشت را درون کاسه ای ریخته و بهتر است از آرد دانه درشت استفاده کنید که بافت بهتری به کیک می دهد.
نصف لیوان نیز کره ذوب شده به آن اضافه کرده و مواد را خوب ترکیب کرده تا بافت یکدستی داشته باشد‌. بکینگ پودر و شیر را هم در این مرحله اضافه کرده و خوب مواد را ورز دهید تا مجدد ترکیبی یکدست داشته باشید.

روش پخت کیک نامورا

روی یک ظرف را با استفاده‌ از سلفون بپوشانید و زمان دهید تا خمیر به مدت ۴۵ دقیقه مواد استراحت کند. بعد از اینکه ذرات سمولینا کمی نرم شد، باید سراغ دیگر مراحل تهیه این کیک بروید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را گرم کنید.

حتماً بخوانید:

حالا باید سراغ یک قالب بروید و می توانید از یک قالب مربعی استفاده کنید. قالب بهتر است تا در ابعاد ۲۳ در ۲۳ باشد. کف قالب را چرب کرده و یک کاغذ روغنی روی آن پهن کنید‌. ۲ قاشق غذاخوری ارده کنجدی نیز روی کاغد ریخته و با استفاده از یک برس مواد آن را پهن کنید.

خمیری که برای استراحت قرار داده بودید، درون قالب بریزید و به خوبی آن را پهن کنید. با استفاده از گلاب روی آن را خیس نمایید و از یک چاقوی تیز روی کیک را به صورت اریب برش داده و روی آن را نیز بادام یا از مغزیجات دلخواه قرار دهید.
قالب را در قسمت وسطی فر قرار داده و ۴۰ دقیقه زمان داده تا شیرینی شما پخته شود. بعد از این مرحله نیز می توانید، شیرینی را روی گریل قرار دهید و بعد از اینکه طلایی شد، آن را فر خارج کرده و زمان دهید تا سرد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا