دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کیک لیمویی با ۳ روش جذاب

کیک لیمویی | طرز تهیه کیک لیمویی

کیک‌های خانگی را می‌توان در دسته خوشمزه‌ترین دسرهای خانگی قرار داد که درست کردن آن در مقایسه با دیگر دسرها چندان سخت نیست. امروز می‌خواهیم به شما طرز تهیه کیک لیمویی را به ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین روش آموزش دهیم. با دلگرم همراه باشید.

طرز تهیه کیک لیمویی مرحله به مرحله

برای درست کردن کیک لیمویی ابتدا باید ببینیم که به چه موادی نیاز داریم. مواد مورد نیاز برای درست کردن کیک به اندازه 4 تا 5 شخص کافی می‌باشد.

روش اول جهت تهیه کیک لیمویی

مواد لازم :

  1. 3 فنجان آرد الک‌ زده شده
  2. 2 قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
  3. نصف قاشق چای‌خوری نمک
  4. 200 گرم کره
  5. 2 فنجان شکر
  6. 4 تخم‌مرغ بزرگ
  7. 1 فنجان شیر
  8. 2 لیمو شیرین بزرگ که به خوبی ریز شده‌اند

برای تزئین روی کیک

  • یک سوم فنجان آب لیمو
  • دو سوم فنجان شکر

روش پخت :

گام اول: دمای فر را بر روی 180 (یا 175 درجه) تنظیم کرده تا گرم شود. کمی کرده در داخل ظرفی که قرار است آن را درون فر بگذارید، بچرخانید تا به خوبی همه نقاط ظرف چرب شود.

گام دوم: آرد، بیکینگ پورد و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. 200 گرم کره را با حرارت ملایم آب کرده و به این مواد اضافه کنید. شکر را اضافه کرده و به مدت 2 تا 3 دقیقه با همزن آنها را به خوبی هم بزنید.

گام سوم: تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی جداگانه بکشنید و با همزمان آنها را به خوبی هم بزنید تا رنگ آن روشن شود.

بیشتر بخوانید : کیک خیس پرتقالی : ۳ روش جهت تهیه کیک خیس پرتقالی

گام چهارم: مواد خشک را به آرامی و در سه مرحله به تخم‌‌مرغ‌ها اضافه کنید و مخلوط کنید. در نهایت شیر را به آن اضافه کرده و در یک جهت آن را هم بزنید.

گام پنجم: لیموهای ریز شده را به خمیر کیک اضافه کنید و کل مواد را به داخل ظرفی که پیش‌تر آن را چرب کرده‌اید بریزید. در هنگام ریختن مواد به داخل ظرف آن را بچرخانید تا کیک تقریباً یکدست در ظرف پخش شود.

60 دقیقه زمان تقریبی است که برای کیک پخت به آن نیاز دارید. پس از آنکه اطمینان حاصل کردید کیک شما به خوبی پخته شده است، آن را از فر بیرون آورده و 5 دقیقه به همان حالت بگذارید. پس از آن کیک را در یک ظرف ترجیحاً فلزی برعکس کنید.

حالاً پس از بیرون آوردن کیک، سریعاً آب لیمو را با شکر ترکیب کنید و با برس آن را به همه قسمت‌های کیک بمالید. حالا اجازه دهید که کیک لیمویی شما کاملاً خنک شود.

نکته: حداقل چند ساعت پس از پختن کیک آن را برش نزنید.

روش دوم جهت تهیه کیک لیمویی

مواد لازم :

  1. پوست رنده شده لیمو 1 لیمو
  2. آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
  3. آرد الک شده 175 گرم
  4. بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  5. کره 175 گرم
  6. شکر 175 گرم
  7. تخم مرغ 3 عدد

مواد لازم جهت تهیه کرم لیمو:

  • لیموی بزرگ و آبدار 1 عدد
  • شکر 75 گرم
  • تخم مرغ 2 عدد
  • کره 50 گرم

برای رویه کیک:

پوست خلال شده یک لیموی بزرگ

خاک قند 50 گرم

آب لیموی تازه 2 تا 3 قاشق چای خوری

روش تهیه:

درجه فر را روی 170 درجه سانتی گراد یا 325 درجه ی فارنهایت تنظیم نمایید تا فضای داخل فر گرم شود. تمامی ترکیبات کیک را داخل یک ظرف بریزید و به هم بزنید. برای این کار بهتر است از یک همزن برقی استفاده نمایید.

وقتی محتویات درون ظرف کاملا یک دست شدند، ترکیب تهیه شده را به دو میزان برابر داخل دو ظرف بریرید و آن ها را درون فر قرار دهید، تا به مدت 35 دقیقه بپزند (کیک ها باید تا مدتی بپزند که وقتی با انگشت به آرامی به وسط آن ها ضربه بزنید کیک ها حالت فنری و ارتجاعی داشته باشند).

زمانی که کیک ها در حال پختن هستند، کرم لیمو را تهیه نمایید. شکر و پوست لیموهای رنده شده را داخل ظرفی بریزید. تخم مرغ ها را با آب لیمو کاملا به هم بزنید و سپس آن ها را به شکر و پوست لیموی رنده شده، اضافه کنید. کره را به تکه های کوچک برش زده و به ترکیبات بیفزایید.

سپس ظرف را روی ماهیتابه ای که درون آن آب به آرامی در حال جوشیدن است قرار دهید. مرتب محتویات داخل کاسه را به هم بزنید تا قوام بیاید و غلیظ شود. این کار حدود 20 دقیقه طول می کشد . در تمام این مدت می بایست مرتب محتویات داخل ظرف را به هم بزنید.

وقتی که کیک ها پخته شدند، آن ها را از فر خارج کنید و بعد از گذشت 30 دقیقه، آن ها را از ظرف های خود خارج کرده، روی ظرف های مشبک قرار دهید تا کاملا سرد شوند.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه دسر بیسکویتی (چیز کیک) با طعم لیمو و نعناء

بعد از این که کاملا سرد شدند آن ها را به دقت به صورت افقی به دو نیم تقسیم کنید. بهتر است برای این کار از یک چاقوی تیز دندانه دار استفاده نمایید. حالا کرم را به میزان زیاد روی سطح کیک ها بمالید و آن ها را به صورت همبرگر روی هم قرار دهید.

برای تهیه خامه:

ابتدا پوست لیمو را خلال کنید. بهتر است خلال های پوست لیمو بلند و فردار باشند. خاک قند را الک کنید. آب لیمو را به آرامی به آن اضافه کرده، هم بزنید تا مایع غلیظ و یکدستی تهیه شود.

آن را 5 دقیقه در جایی قرار دهید. سپس آن را روی کیک ها بریزید. ممکن است مقداری از آن از گوشه های کیک پایین بریزد. خلال های باریک و بلند پوست لیمو را روی کیک بریزید. بگذارید تا کیک شما برای نیم ساعت به همین حالت بماند تا خامه روی کیک خودش را بگیرد.

کیک شما آماده سرو است، نوش جان بفرمایید!

طرز تهیه کیک لیمویی با ۳ روش جذاب

روش سوم جهت تهیه کیک لیمویی

مواد لازم :

  1. کره پاستوریزه : 90 گ
  2. شکر : 110 گ
  3. آرد سفید گندم : 260 گ
  4. مخلوط رنده پوست لیمو و پرتقال : 3 قاشق غذاخوری
  5. رنده پوست لیمو ترش : 1 قاشق ذاخوری
  6. تخم مرغ : 2 ع
  7. شیر : 180 گ
  8. آبلیمو ترش: 60 میلی لیتر

طرز تهیه :

قالب کیک را چرب کرده و کف آن را کاغذ روغنی قرار دهید . کره پوست لیمو شکر تخم مرغ آرد و شیر را در ظرف متوسطی بریزید وبا همزن برقی با سرعت کم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند سپس آن را با سرعت متوسط هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدست شود و رنگ آن تغییر کند .

مخلوط پوست لیمو ترش و پرتقال و آب لیمو ترش را اضافه و مواد را مخلوط کنید . مایه آماده شده را در قالب بریزید و یک قاشق از آب لیمو ترش را روی مایه کیک بریزید و بوسیله چاقو به صورت حرکت چرخشی سطح آن را مخلوط کنید.

کیک را به مدت یک ساعت در طبقه وسط فری که با حرارت 180 درجه سانتی گراد از قبل گرم شده است قرار دهید تا پخته و روی آن طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و از قالب جدا کرده برش داده و سپس سرو کنید.


بیشتر بخوانید :

طرز تهیه کیک لیمو و عسل

طرز پخت پای لیمو به روش ساده و خوشمزه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا