دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کوکو کاهو پفکی خوشمزه و مجلسی

آموزش طرز تهیه کوکو کاهو و اصول کوکوی کاهو مجلسی و خوشمزه

کوکو کاهو : به گزارش دلگرم کوکو کاهو یکی از کوکوهای سالم و خوشمزه ایرانی است. شاید با شنیدن نام کاهو به یاد سالاد فصل بیفتید ولی این بار می خواهیم با آموزشی همراه شما باشیم که از این به بعد با شنیدن نام کاهو به یاد یک کوکوی خوشمزه و مجلسی بیفتید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکوی کاهو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو کاهو در ادامه با دلگرم همراه باشید.

مواد لازم کوکو کاهو

  • کاهو : ۱ عدد
  • تخم مرغ : ۴ عدد
  • آرد : ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع : به میزان لازم
  • گردو : ۵۰ گرم
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم

چگونه کوکو کاهو درست کنیم ؟

دستور پخت و طرز تهیه کوکو کاهو

ابتدا کاهو را برگ برگ می کنیم و پس از شستشو به صورت ریز خردش می کنیم. تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه می شکنیم و با نمک و فلفل به خوبی مخلوط می کنیم. سپس تخم مرغ ها را به کاهوهای خرد شده اضافه می کنیم.در مرحله بعد آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست و منسجم شوند. در مرحله پایانی مغز گردوها را خرد می کنیم و داخل مایع کوکو می ریزیم. حالا مایه کوکو آماده است و باید آنرا را سرخ کنیم.

حتماً بخوانید:

یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد مانند کوکوی سبزی تمام مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم یک سمتش سرخ شود ، سپس بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

نکات کلیدی برای تهیه کوکو کاهو

  1. هر چه کاهوها ریزتر باشد کوکوی شما منسجم تر و زیباتر خواهد بود.
  2. در این کوکو می توانید از گردو خرد شده هم استفاده کنید.
  3. این غذا را می توان با برنج هم خورد.

فواید کاهو

5 خاصیت کاهو برای سلامتی بدن

1. کمک به کاهش التهابات با استفاده از خواص کاهو

یکی از مهمترین خواص کاهو کاهش التهابات بدنی است. کاهو دارای برخی از پروتئین هایی مانند لیپوکسیژناز است که نقش مهمی در کنترل التهابات دارند. طبق تحقیقات درباره خاصیت کاهو به این نتیجه رسیده اند در طب قدیمی ایرانی برای کاهش التهابات بدن و درد استخوان ها از این گیاه سبز رنگ استفاده می کردند.ویتامین های A ،E و K موجود در کاهو قادر می باشند به کاهش التهابات کمک شایانی کنند. این ویتامین ها با باقی مواد معدنی موجود در کاهو ترکیب یک آنتی اکسیدان قوی را می دهند و این عملکرد باعث می شود التهابات دردناک بدن زودتر بهبود پیدا کنند. این آنتی اکسیدان های قوی در برگ های تیره کاهو بیشتر یافت می شوند.

2. کمک به کاهش وزن با مصرف کاهو

از دیگر خواص کاهو که باعث شده است بسیاری از افراد دارای اضافه وزن به خوردن آن روی بیاورند کالری پایین آن است. یک کاهو کامل تنها 5 کالری دارد.در مقابل کاهو دارای ریز مغذی هایی است که اگر در رژیم غذایی آن بسیار استفاده کنید این مواد تامین می شود و دیگر عوارض رژیم لاغری مانند ریزش مو برای شما اتفاق نخواهد افتاد.مصرف کاهو برای افرادی که رژیم کالری شماری را را برای لاغری دنبال می کنند یک انتخاب بسیار خوب است؛ چرا که در کنار مصرف میزان کم کالری می توانند مواد حیاتی بدن خود را تا اندازه قابل توجهی دریافت کنند.

3. کاهش اشتها و ریزه خواری با خوردن کاهو

از خواص کاهو این می باشد که به طرز قابل توجهی جلوی اشتها و ریزه خواری را می گیرد. چرا که این سبزی سرشار از فیبر است و این ماده کاملا در معده غیر هضم است؛ به همین دلیل مدت زمان بالایی در معده باقی می ماند و شما احساس سیری خواهید کرد. با این عملکرد میلی به خوردن خوراکی های دیگر نخواهید داشت.البته این را بخاطر داشته باشید کاهو زمانی می تواند این خاصیت را داشته باشد که شما آن را با سس یا اسانس های ترش مزه میل نکنید. در غیر این صورت برعکس عمل خواهد کرد و باعث افزایش اشتها می شود.

4. کمک به سلامت مغز با خواص کاهو

از خواص کاهو بدون شک این را بسیار کم شنیده ایم که می تواند به سلامت مغز کمک کند. برخی آسیب هایی که به مغز وارد می شود باعث خواهد شد سلول های عصبی که در مغز قرار دارند آسیب ببینند و افراد را دچار بیماری های خطرناکی کنند.طبق مطالعاتی که انجام شده است با استفاده از خواص کاهو تا میزان قابل توجهی توانسته اند جلوی مرگ سلول های عصبی مغزی را بگیرند؛ چرا که این سبزی سرشار از نیترات غذایی است.زمانی که نیترات را از طریق مواد خوراکی دریافت می کنیم در بدن این ترکیبات به نیتریک اسید تبدیل می شوند. این ماده یک مولکول سیگنالی عصبی است که باعث تقویت ارسال سیگنال های عصبی می شود. همچنین به دلیل وجود این ماده در کاهو ابتلا به بیماری هایی چون اختلال عصبی و آلزایمر کاهش چشمگیری پیدا کرده یا روند این بیماری ها را بسیار کند خواهد کرد.

5. بهبود سلامت قلب با مصرف کاهو

از مهمترین خواص کاهو این است که می تواند سلامت قلب را بالا ببرد و باعث بهبود عملکرد آن شود. کاهو منبع خوبی از فولات است. فولات نام دیگر ویتامین B9 می باشد که قادر می باشد هموسیستئین را به متیونین تبدیل کند. این ماده اگر ترکیباتش تبدیل نشود می تواند به رگ های خونی آسیب جدی برساند و همچنین این ماده منجر به تجمع پلاک خواهد شد؛ در نتیجه ی این اتفاق به قلب آسیب خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا