دسته‌بندی نشده

طرز تهیه کته با آب مرغ مناسب کودکان

طرز تهیه کته با آب مرغ مناسب کودکان، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

طرز تهیه کته با آب مرغ مناسب کودکان

طرز تهیه کته با آب مرغ مناسب کودکان

مواد اولیه :
مرغ به تعداد نفرات
برنج به تعداد نفرات

نوشته های مشابه

این غدا بسیار خوشمزه هست و خیلی هم راحت و آسون درست میشه. برای بچه ها مناسب و مقوی هست.ابتدا مرغ رو با پیاز و زردچوبه و کمی زعفران بپزید.

پس از اینکه مرغ کاملا پخت، آب مرغ رو از صافی رد می کنیم. و بعنوان آب برنج برای کته استفاده می کنیم. برنج رو شسته و در قابلمه یا پلوپز میریزیمو به مقداری که برای آب کته نیاز داریم از آب مرغ استفاده می کنیم. تکه های مرغ را هم درون مواد ریخته و روغن یا کره و نمک اضافه میکنیم و اجازه میدهیم مثل سایر کته ها بپزد.

خواص کته:

برنج را كته كنید نه چلو!

اغلب خانواده‌ها از كارشناسان و متخصصان علوم تغذیه می‌پرسند اگر برنج را آبكش كنند ازمیزان نشاسته‌ آن كاسته می‌شود؟ آیا ته‌دیگ به دلیل آن‌كه برشته و نشاسته آن خشك می‌شود، غذایی كم‌كالری و رژیمی به شمار می‌رود؟

حال باید بگوییم برخلاف تصورعامه كه بر اثر شستن زیاد یا آبكش برنج آب شیری‌ رنگی كه از آن خارج می‌شود همان مواد نشاسته‌ای موجود در برنج است و با خروج آن این محصول كم‌كالری می‌شود، این موضوع واقعیت ندارد. باید بدانید ساختار دانه برنج نشاسته‌ای است و تا وقتی دانه‌ها به چشم آیند حاوی نشاسته بوده و مصرف بیش از حد آن چاق‌كننده است.

مهم‌تر آن‌كه شستن زیاد و آبكش‌كردن برنج به میزان زیادی از فیبر و ویتامین‌های گروه B آن می‌كاهد و محصول را در مقایسه با برنج كته كم‌ارزش‌تر می‌كند.

خوب است بدانید مقدار این ویتامین‌ها در حین شستن دو درصد افت كرده و اگر آب پخت دور ریخته شود به حداكثر مقدار افت یعنی 10 درصد می‌رسد.

به همین دلیل برای حفظ ریزمغذی‌های برنج توصیه می‌شود آن را به صورت كته پخته و هرگز آبكش نكنید. در مورد ته‌دیگ برنج هم، خشك و برشته‌شدن آن باعث كاهش مواد نشاسته‌ایش نمی‌شود و مهم‌تر آن‌كه درصد زیادی از روغن غذا در ته‌دیگ نفوذ كرده و آن را پرچرب و پركالری‌تر از پلو می‌كند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا