دسته‌بندی نشده

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ دسر مجلسی و لاکچری

روش تهیه پاناکوتای سه رنگ

پاناکوتا دسری است که دارای بافت نرم است و درست کردن آن نیز راحت بوده و نیاز به صرف وقت زیادی ندارد. این نوع دسر را می توان در طعم های مختلف درست کرد اما در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم ما قصد داریم پاناکوتای سه رنگ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

هر یک از رنگ های این دسر دارای یک طعم خاص است و ترکیب آن ها با یکدیگر، معجزه می کند. پس پیشنهاد می کنیم که این مطلب را از دست ندهید و این دسر خوشمزه را درست کنید.

طرز تهیه پاناکوتای لایه ای

مواد لازم جهت تهیه پاناکوتا سه رنگ:

  • شیر یک پاکت
  • شکر یک لیوان
  • پودر ژلاتین ۵ قاشق غذاخوری سرپر
  • آب سرد ۱/۴ لیوان
  • خامه صبحانه دویست گرم

پاناکوتا

دسر پاناکوتا

مراحل تهیه پاناکوتا سه رنگ:

در ابتدا شیر و شکر را با هم مخلوط کنید و بگذارید روی حرارت تا شکر حل شود. پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و بگذارید تا حالت اسفنجی شود بعد آن را روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود و یکدست و زلال شود.

سپس خامه صبحانه را نیز در یک ظرف ریخته و روی بخار کتری هم بزنید تا رقیق شود. چند قاشق از شیر داغ را در خامه بریزید و هم بزنید تا کاملا رقیق شود و خامه را به بقیه شیر اضافه کنید، آخر هم ژلاتین را به شیر اضافه کنید.

در این مرحله از تهیه پاناکوتای سه رنگ مواد شیری که درست کردید را به ۳ قسمت تقسیم کنید، برای پاناکوتای وانیلی مقداری وانیل یا اسانس وانیل اضافه کنید، برای پاناکوتای شکلاتی برای هر لیوان شیر ۱ قاشق مربا خوری پودر کاکائو و یک تکه شکلات تخته ای اضافه کنید.

و برای پاناکوتای نسکافه ای به ازای هر ۲ لیوان شیر یک بسته نسکافه فوری بریزید و خوب هم بزنید، کف قالب را چرب کنید اول از پاناکوتای شکلاتی ریخته، داخل یخچال قرار دهید وقتی نیم بند شد پاناکوتای نسکافه ررا بریزید، وقتی نیم بند شد، پاناکوتای وانیلی را بریزید، حالا چند ساعتی داخل یخچال قرار دهید تا دسر شما کاملا بسته شود.

سپس آن را از یخچال خارج کنید و در ظرف دلخواهتان برگردانید. نوش جان.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا