دسته‌بندی نشده

طرز تهیه مربا آلبالو و گیلاس خوشمزه

دستور تهیه مربا آلبالو و گیلاس

آلبالو و گیلاس دو میوه ی تابستانی بسیار خوشمزه هستند که طرفداران زیادی نیز دارند. علاوه بر اینکه می توان این میوه ها را به صورت خام و در قالب میوه مصرف نمود، می توان آن ها را به شکل مربا نیز استفاده کرد.

به همین دلیل ما در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم دستوری کامل برای تهیه مربا آلبالو و گیلاس برای شما عزیزان آورده ایم. این مربای خوشمزه را می توانید به راحتی در منزل درست کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه مربا آلبالو و گیلاس

مواد لازم جهت تهیه مربا آلبالو و گیلاس:

  • آلبالو و گیلاس تازه: ۱ کیلو
  • شکر: ۱ کیلو
  • وانیل شکری: ۱ قاشق چایخوری

مراحل تهیه مربای آلبالو و گیلاس:

برای تهیه مربای آلبالو و گیلاس ابتدا دم آلبالو گیلاس ها را گرفته و آنها را تمیز بشویید ، سپس اگر دستگاه هسته گیر دارید با دستگاه هسته ها را جدا کنید. اگر هم ندارید به آرامی طوری که آلبالو و گیلاس ها له نشود هسته آنها را جدا کرده و درون ظرف لعابی قرار دهید.

شکر را لایه لایه به آلبالو و گیلاس ها اضافه کنید و به مدت ۷ الی ۸ ساعت در یخچال قرار داده تا شکر کاملا در آلبالو و گیلاس ها حل شود.

سپس روی شعله قرار دهید تا به جوش آید. مراقب باشید لحظه جوش آمدن کمی کف کرده از ظرف سرریز نگردد و بگذارید تا شکر قوام بیاید. در آخر کار وانیل را اضافه و شعله را خاموش نمایید.

مربا آلبالو و گیلاس

طرز تهیه مربای آلبالو و شربت آلبالو همزمان

طرز تهیه شربت آلبالو و گیلاس

اگر می خواهید از شهد مربا شربت آلبالو و گیلاس تهیه کنید می توانید مقدار شکر را دو کیلو کرده و موقعی که مربا پخته شد آن را جدا کرده و مجددا بگذارید تا کاملا شهد غلظت پیدا کرده فقط همیشه وانیل را آخر کار استفاده نمایید. در صورت زیاد جوشیدن وانیل ، مزه آن رو به تلخی خواهد رفت.

می توانید شکر مربا را کمی بیشتر بگیرید و در اخر شربت باقی مانده مربا را هم به عنوان شربت آلبالو و گیلاس مصرف کنید. فقط باید در زمان مصرف کمی از شربت را با یک لیوان آب مخلوط نمایید.

همچنین بخوانید:

کالری مربا آلبالو : 100 گرم مربا آلبالو چقدر کالری دارد ؟

۲ روش جهت تهیه شربت آلبالو سنتی و خوشمزه با نکات ضروری و مهم

طرز تهیه 2 مدل ترشی آلبالو + فوت و فن های خوشمزه شدن آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا