دسته‌بندی نشده

طرز تهیه فلافل ساندویچی خوشمزه

مگر می شود اسم فلافل بیاید و کسی دلش نخواهد این عذاب خوشمزه و معروف را تست نکند؟ کمتر ایرانی را می توانید پیدا کنید که فلافل نخورده باشد. غذای فست فودی که مختص جنوب کشورمان می باشد که البته در حال حاضر در تمامی نقاط کشور تهیه و به فروش می رسد. اما آیا می دانید که براحتی می توانید در خانه فلافل درست کنید در بخش آموزش آشپزی با ما همراه باشید

مواد لازم فلافل بندری

300 گرم نخود خیس خورده

2 ق غذاخوری آرد نخود چی

فلفل سیاه و زیره سبز و تخم گشنیز: هر کدام یک قاشق چای خوری

نصف فنجان جعفری

1 عدد پیاز

3 حبه سیر

1 عدد تخم مرغ

به مقدار نیاز نمک

طرز تهیه فلافل

طرز تهیه فلافل ساندویچی خوشمزه

1) وقتی غذایی با نخود تهیه می شود اولین کار این است که نخود ها حداقل از دو روز قبل خیس بخورند. پس اگر این کار را نکرده اید، انجام دهید. بهتر است که در این دو روز چندین دفعه هم آبش را عوض کنید. بعد از این کار مهم نخود ها را له کنید. حالا با هر وسیله ای که در منزل به آن دسترسی دارید.

2) نوبت به خرد کردن سیر، پیاز و جعفری می رسد. بعد از ریز کردن آنها به خوبی ورزشان دهید. سپس آرد نخود را نیز به آنها اضافه کنید. اگر دوست دارید می توانید در همین مرحله تخم مرغ را نیز بیفزائید چرا که به شکل دادن بهتر فلافل بسیار کمک می کند.

3) دقت کنید که همه این موارد را باید با هم ترکیب کنید. بعد از این کار نوبت به ریختن ادویه است. سپس مجددا هم بهم بزنید ( مخلوط کنید )

4) حال مرحله اصلی فرا رسیده است. باید گوله گوله مواد فلافل را با دست بردارید. اگر هم دستگاه فلافل زن در منزل دارید می توانید برای شکل دادن از آن استفاده کنید. بعد از این کار نیز باید در روغن فلافل ها را سرخ کنید.

5) مشاهده کردید که درست کردن فلافل بسیار آسان بوده است و ما توصیه اکید می کنیم برای اینکه سلامت کسانی که دوست‌شان دارید را به خطر نیندازید حتما درست کردن فلافل بندری را در منزل تست کنید. بعد از سرخ کردن گوله های فلافل می توانید آن را به تزئین های دلخواه خود سرو کنید.

منبع : روزگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا