دسته‌بندی نشده

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی+ تصاویر

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی:شیرینی گردویی که احتیاجی به معرفی نداره. یکی از خوشمزه ترین شیرینی هاست.درست کردن این شیرینی خیلی خیلی ساده است فقط به کمی حوصله و تبحر نیاز داره. معمولاً برای درست کردن شیرینی گردویی پفکی دو شکایت عمده بیشتر به چشم می خوره یکی بوی زهم یا زخم تخم مرغ و یکی هم غلظت نگرفتن و پخش شدن مواد توی سینی فر است که اگه طبق روشی که می گم پیش برین بدون هیچ شکایتی از درست کردن و خوردن اون لذت خواهید برد.

این نکته رو هم اضافه کنیم که شیرینی گردویی پفکی جزء شیرینی هایی است که در اون از آرد استفاده نمی شه یا اگر بشه مقدار خیلی کمی مثلا یک قاشق استفاده می شه که البته مدلی که اینجا آموزش می دم مدل بدون آرد اون است.

مواد لازم:

::زرده تخم مرغ ٦ عدد
::پودر قند ٢ پیمانه سرخالی
::گردو خرد شده ١/٢ و ١ پیمانه
::وانیل ١/٢ قاشق چای خوری

طرز تهیه:
ابتدا فر رو روی درجه ١٧٥ درجه سانتیگراد روشن می کنیم. زرده های تخم مرغ رو برای حدوداً ١٠ تا ٥ دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا سرد بشه. بعد اون رو به همراه پودر قند الک شده و وانیل، به مدت حداقل ده دقیقه با همزن یا در غذاساز می زنیم تا کِرِم رنگ و کشدار بشه.

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی

حالا اگه از همزن استفاده می کردیم که هیچ ولی اگه از غذا ساز استفاده کردیم مایه زرده و پودر قند رو به یک ظرف دیگه منتقل می کنیم و گردوهای خرد شده رو به اون اضافه و با هم مخلوط می کنیم.

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی

در آخر با یه قاشق چای خوری مقداری از مایه رو داخل سینی که قبلا کاغذ روغنی انداخته ایم ریخته و به مدت حدوداً ١٠ – ٨ دقیقه می پزیم. نشونه پخته شدن این شیرینی ها اینه که خیلی راحت از کاغذ و سینی جدا بشن. پس اگه احساس کردین موقع جدا کردنشون هنوز به کاغذ روغنی چسبیده اند زمان پخت رو کمی بیشتر می کنیم.

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی

اگه به عکس دقت کنین متوجه می شین شیرینی بدون اینکه تغییر رنگ چندانی داده باشه کاملا ترد شده

و نهایتاً شیرینی های خوشمزه عید ما آماده اند که می تونین در ظرف در بسته از اونها نگه داری کنین.

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی

نکات:

::مقدار زدن زرده در این شیرینی بسیار بسیار اهمیت داره من فکر می کنم بیش از ١٢ دقیقه زرده هام رو زدم و همونطور که توی عکس هم می بینین رنگ شیرینی کاملاً روشن شده.

::زدن طولانی مدت زرده علاوه بر اینکه بوی زهم تخم مرغ رو از بین می بره، باعث می شه زرده تخم مرغ در کنار پودر قند حالت منسجم و متراکمی به خودش بگیره و کف سینی پهن نشه.

::استفاده از گردوی کمتر از میزان لازم هم با پخش شدن شیرینی کف سینی بی ارتباط نیست. پس لطفاً برای رسیدن به نتیجه مطلوب از مقدار گردو کم نکنید.

::گردوها رو خیلی ریز خرد نکنین تا موقع خوردن طعم و بافت گردو خوب حس بشه. ضمن اینکه وقتی گردو خیلی ریز بشه مقداری از اون به صورت پودر در میاد که هنگام اضافه کردن به مواد شیرینی ظاهر شیرینی رو از بین می بره و دیگه روی شیرینی به صافی و یک دستی شیرینی های زیر نیست.

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی

::در صورتی که دوست داشته باشید می تونین روی شیرینی رو با خلال یا پودر پسته تزئین کنین. (البته قبل از اینکه اون رو داخل فر بگذارید).

::اگه به تصاویر آماده شده این شیرینی دقت کنین متوجه می شید رنگ اون تغییری نکرده پس مراقب حرارت فر باشید که زیر و روی شیرینی ها رنگ اولیه خودش رو حفظ کنه و در عین حال کاملاً ترد و شکننده بشه.

::برای پخت این شیرینی لازم است ابتدا فر رو با درچه حرارت ١٧٥ درجه سانتی گراد روشن کنین تا داغ باشه و بعد اگه فرتون درجه های کمتر داره اون رو به ١٥٠ درجه برسونین و اگه نداره یه دستمال آشپزخونه لای در اون بذارید تا هوای داخل فر کاملاً داغ نباشه چون این شیرینی شدیداً برای سوختن و سوخته شدن آماده است.

::نهایتاً مقدار و زمان و درجه حرارت رو بر اساس فر خودتون و تجربه ای که از پخت شیرینی دارین, تعیین کنین تا به نتیجه دلخواه برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا