دسته‌بندی نشده

طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ غذای مجلسی خوشمزه

خورش بادمجان با مرغ مجلسی

خورشت بادمجان یکی از غذاهایی است که به روش های مختلفی تهیه می شود. در واقع خورش بادمجان غذایی است که برای پخت آن دستتان باز است و با طعم های مختلف می توانید آن را امتحان کنید.

یکی از این روش ها، تهیه خورشت بادمجان با مرغ است. ممکن است به دلایل مختلفی نتوانید گوشت در خورش بادمجان بریزید. در این صورت می توانید از مرغ استفاده کنید.

یکی از محاسن این غذا این است که برای درست کردنش نیاز به صرف وقت زیادی ندارید و چون مرغ زودتر از گوشت میپزد، می توانید آن را در مدت زمان کوتاه تری آماده کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ

مواد لازم برای تهیه خورشت بادمجان با مرغ:

  • ۱ عدد سینه مرغ
  • ۵ عدد بادمجان
  • چند عدد گوجه فرنگی کوچک
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • ۲ قاشق غذاخوری پیاز داغ
  • ۲ قاشق سوپخوری آبغوره
  • نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

خورش بادمجان با مرغ و غوره

خورشت بادمجان با مرغ

مراحل تهیه خورشت بادمجان با مرغ:

ابتدا پیاز را به شکل نگینی خرد کنید و آن را به همراه روغن در یک قابلمه تفت دهید. وقتی کمی پیازها سبک شد، نمک، فلفل، زردچوبه و مرغ های تکه شده را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را سرخ کنید تا هم بوی مرغ از بین برود و هم رنگش تغییر کند.

وقتی مرغ ها طلایی شدند، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا هم بوی خامی رب از بین برود و هم رنگش تیره تر شود. حالا یک لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مرغ بپزد.

در تهیه خورش بادمجان با مرغ قبل از انجام این مراحل لازم است که شما بادمجان ها را پوست بگیرید و به آن ها نمک بزنید تا تلخی آن ها برود. حالا در فاصله ای که مرغ میپزد، بادمجان ها را سرخ کنید و کنار بگذارید.

وقتی آب خورش کم شد، آبغوره را اضافه کنید و بادمجان ها را به خورش اضافه کنید و به مدت یک ربع الی نیم ساعت صبر کنید تا جا بیفتد. در این فاصله مقداری کره در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت بگذارید تا ذوب شود، سپس گوجه فرنگی های کوچک را در آن تفت دهید تا کمی نرم شوند.

در آخر، گوجه ها را به خورش اضافه کنید و کمی با هم جا بیفتند. حالا خورش بادمجان با مرغ شما آماده است و می توانید آن را با برنج زعفرانی سرو کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید. نوش جان.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا