دسته‌بندی نشده

طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی با طعمی دلچسب

روش تهیه بستنی سنتی زعفرانی

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده که در روزهای گرم و سوزان تابستان هوس کرده باشید که یک بستنی سرد و دلچسب بخورید و اینگونه هم دمای بدنتان را پایین بیاورید و هم تا حدود زیادی انرژی بگیرید.

بستنی ها جزء آن دسته از خوراکی هایی می باشند که طرفداران زیادی دارند و بخصوص در فصول گرم مصرف بالایی پیدا می کنند. در این بین بستنی سنتی زعفرانی کـه قطعا تا به حال همه مان آن را تجربه کرده ایم، از طعم و عطر بی نظیری در بین بستنی ها برخوردار است و از این رو علاقمندان زیادی نـیز دارد.

شما نیز می توانید بـا دنبال کردن دستورالعمل ارائه شده، این بستنی خوشمزه و دلچسب را در منزل تهیه نموده و از میل نمودن آن در کنار سایر اعضای خانواده، نهایت لذت را ببرید.

فیلم طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی/طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی با ثعلب

طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی

مواد لازم جهت تهیه بستنی سنتی زعفرانی:

  • خامه: ۱۰۰ گرم
  • شیر پر چرب: چهار پیمانـه
  • شکر: دو پیمانـه
  • گلاب: نصف پیمانـه
  • ثعلب: دو قـاشق چایی خوری
  • خلال پسـته: دو قـاشق غذا خوری
  • زعفران: یک قـاشق غذا خوری
  • اسانس هل: بـه مقدار لازم

مراحل تهیه بستنی سنتی زعفرانی:

ابتدا شیر را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید جوش آید. بعد از اینکه شیرتان جوشید حرارت زیر آن را کم کنید و گلاب و زعفران را بـه شیر اضافه کنـید و خوب هم بزنید.

ثعلب و شکر را بـا هم مخلوط کنـید سپس آن را قـاشق قـاشق بـه مخلوطتان اضافه کنید. هنگامی کـه شکر و ثعلب را بـه شیر اضافه می‌کنید لازم اسـت کـه مدام شیر را هم بزنید.

بعد از اضافه کردن ثعلب مایه بسـتنی شما غلیظ می‌ شود. آن را از روی حرارت بردارید و بـه یک کاسه بزرگ منتقل کنید.

درون یک قابلمه بزرگ مقداری یخ بریزید سپس کاسه‌ ای کـه مایه بسـتنی را درون آن ریخته بودید را روی یخ‌ ها قرار دهید. در همین حین بسـتنی را بـا همزن، هم بزنـید تا کشـدار شود. بعد از اینکه بسـتنی شما حالت کشدار پیدا کرد آن را برای ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

بعد از ۳۰ دقیقه کاسه بسـتنی را از یخچال خارج کنید و دوبـاره آن را بـا همزن، هم بزنید و دوباره بـه یخچال انتقال دهید. این کار را بـاید حدود ۳ یا ۴ مرتبه انجام دهید تا بسـتنـی‌ ای کـه درسـت می‌ کنید کاملا حالت بسـتنی‌ های بیرون را پیدا کند و کش بیاید.

برای تهیه خامه یخ زده‌ ای کـه درون بسـتنی‌ های سنتی اسـت کافیسـت خامه را درون یک سینی بزرگ کـه کمی لبـه داشته باشد بریزید و سطح روی آن را صاف کنید. بعد از اینکه خامه را کاملا بـه صورت یکنواخت در سینی پخش کردید آن را درون فریزر قرار دهید تا خامه یخ بزند.

خلال پسـته، خامه یخ زده و هل را بـه مایه بسـتنی اضافه کنید و آن را خوب هم بزنـید کـه همه قسمت‌های بسـتنی دارای این مـواد باشد. سپس بسـتنی را مجددا درون فریزر قرار دهید و دو ساعت به آن زمان دهید سپس آن را سرو کنـید.

آموزش تهیه بستنی سنتی زعفرانی

طرز تهیه بستنی سنتی با ثعلب/طرز تهیه بستنی سنتی مخصوص

ذکر چند نکته برای تهیه بستنی سنتی خانگی

اگر خامه چرب بـاشـد منجمد نمی‌شود پس اگر خامه‌ی شما چرب بود کمی شیر بـه آن اضافه کرده و بعد در سینـی فر آن را پخش کنـید. (خامه‌ی خشک مناسب این کار اسـت)

ثعلب بـاید مرغوب بـاشـد تـا بسـتنـی دچار یخ زدگی نشـده و کشـدار شود.

اگر شکر بسـتنـی بیشتر از میزان داده شـده بـاشـد، بسـتنـی نمی‌بندد.

هر چه مقدار ثعلب زیاد بـاشـد بسـتنـی کشـدارتر می‌شود. (البته نـه بیشتر از حد مجاز)

بـهتر اسـت برای زود بسـته شـدن بسـتنـی بـه روش سنتی آن را در سینـی‌های لبـه دار فلزی بریزید و هر بـار بـا کاردک آن را هم بزنـید تـا بسـتنـی زود بسـته شود.

اگر از دسـتگاه بسـتنـی ساز اسـتفاده شـد اجازه دهید بسـتنـی در فریزر کمی ببندد و بعد در دسـتگاه بسـتنـی ساز بریزید تـا بـه مدت ۲۰ تـا ۲۵ دقیقه هم خورده و بسـتنـی ببندد، بسـتنـی را از دسـتگاه خارج کرده و در فریزر قرار دهید تـا کاملاً بسـته شود.

طرز تهیه بستنی شکلاتی به دو روش در منزل + فیلم

۶ روش ساده جهت تهیه بستنی آلاسکا + عکس

طرز تهیه ۷ بستنی میوه ای خانگی با طعم های فوق العاده

طرز تهیه ۱۰ مدل بستنی خوشمزه خانگی + عکس

راحت ترین روش تهیه « بستنی ایتالیایی »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا