دسته‌بندی نشده

طرز تهیه باقلوای پسته

اگر خمیر فیلو در خانه دارید، هر زمان که بخواهید می‌ توانید باقلوای خانگی برای مهمانان خود آماده کنید.

مناسب برای :8 نفر

زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت

می‌توانید به‌راحتی و با سرعت برای مهمانان ناخوانده خود، شیرینی بسیار خوشمزه و باشکوهی آماده کنید. خمیر باقلوا را که تشکیل‌دهنده‌ی اصلی این شیرینی است، می‌توان به صورت آماده تهیه نمود و در فریزر نگه‌داری کرد یا اینکه برای طعم بهتر آن را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه باقلوای پسته

طرز تهیه خمیر باقلوا (فیلو) را ببینید.اگر خمیر فیلو ندارید می‌توانید از خمیر هزارلا استفاده کنید (تفاوت خمیر هزارلا و فیلو).

طرز تهیه باقلوای پسته
مواد لازم:

خمیر باقلوا: L 480 گرم

پسته کوبیده شده : 450 گرم

کره : 230 گرم

شکر : 1 پیمانه (200 گرم)

آب : 1 پیمانه

عسل : ½ پیمانه

وانیل خالص : 1 قاشق چای‌خوری

دارچین : 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

فر را با دمای 175 درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم تا گرم شود. داخل یک سینی فر مستطیل شکل به ابعاد 22.5 در 33.5 سانتی‌متر، کره می‌مالیم. به طوری که تمامی کف و دیواره‌های آن به کره آغشته شود. حواستان باشد که برای درست کردن باقلوا, در استفاده از کره دست و دلباز باشید.

پسته را کوبیده و دارچین را روی آن‌ها می‌پاشیم و مخلوط را کنار می‌گذاریم.

برش‌های خمیر را نصف می‌کنیم به طوری که هر قطعه آن به اندازه ظرف فر باشد. روی ورقه های خمیر که استفاده نشده پارچه نمداری می‌اندازیم تا از خشک شدن آن‌ها در حین انجام کارهای دیگر جلوگیری شود.

دو ورقه از خمیر را داخل ظرف فر آماده شده، می‌اندازیم و روی آن را کامل کره می‌مالیم. باز هم دو لایه‌ دیگر گذاشته و کره می‌مالیم. این کار را آنقدر انجام می‌دهیم تا هشت لایه خمیر روی هم قرار گیرد. سپس دو تا سه قاشق غذاخوری از مخلوط پسته و دارچین را روی سطح آن‌ها پاشیده و کامل به طور یکدست پخش می‌کنیم. روی مواد را دو لایه دیگر خمیر قرار داده و روی آن را باز هم کره می‌مالیم. از مخلوط پسته روی آن ریخته و کامل سطح خمیر را با پسته می پوشانیم.

باز هم دو لایه دیگر خمیر روی آن قرار می‌دهیم و کره مالی می کنیم و مخلوط پسته را روی آن پخش می کنیم و در نهایت 6 تا 8 ورقه از خمیر برای آخرین لایه باقلوا بماند. یعنی آخرین لایه باید به ضخامت 6 تا 8 ورقه خمیر باشد.

به کمک یک چاقوی مناسب، باقلوای داخل سینی فر را به شکل لوزی یا مربع برش می‌زنیم. سپس آن را به مدت حدود 50 دقیقه داخل فر داغ می‌گذاریم تا پخته شده و روی آن طلائی و ترد شود.

تا زمانی که باقلوا در فر می‌باشد، شهد آن را آماده می‌کنیم: شکر و آب را داخل یک قابلمه مناسب ریخته و آن را روی حرارت قرار می‌دهیم تا شکر کامل در آب حل شود. سپس وانیل و عسل را به آن اضافه می‌کنیم و مواد را به مدت 20 دقیقه روی حرارت به آرامی مخلوط می‌کنیم تا شربت قوام بیاید.

باقلوا را از فر خارج کرده و سریع شهد را روی آن می‌ریزیم و آن را کنار می‌گذاریم تا خنک شود.

منبع : پارسه گرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا