دسته‌بندی نشده

شرکت های بی ام و، اپ، سامسونگ کلید دیجیتالی خودرو می سازند

جمعی از شرکت­های شناخته شده ­ی خودروسازی و فناوری ائتلافی به منظور طراحی و ساخت کلید دیجیتالی خودروها تشکیل داده­اند. شرکت­های مشهور در حوزه­ی فناوری مانند کوالکام، ال­جی، پاناسونیک، سامسونگ، جنرال موتورز، بی­ام­و، هیوندای، فولکس واگن، ان­اکس­پی، اپل و آئودی تحت عنوان «ائتلاف اتصال به خودرو» و یا ccc، در صدد طراحی و تولید یک کلید دیجیتال استاندارد برای خودرو برآمده­اند.

هوشمندسازی کلیدهای خودرو

از قابلیت­های این کلید دیجیتال می­توان به قفل­کردن درب ماشین و استارت زدن از راه­دور و بوسیله­ی اتصال با تلفن همراه هوشمند اشاره کرد. نسخه­ی نخستین این کلید دیجیتال، روش استفاده­ی عمومی را به شرکت­های خودروسازی عرضه می­کند تا بوسیله­ی مدیریت مطمئن سرویس اتصال بین کلید دیجیتال و تلفن­همراه، یا به اختصار TSM، برقرار شود. به کارگیری تکنولوژی ارتباطات میدان نزدیک NFC و اتصال مستقیم به قطعه­ی ایمنی درونی کلید، باعث ایجاد ایمن­ترین کلید خودرو خواهد شد.

خودروسازان از یک سیستم مطمئن برای اتصال بین تلفن ­همراه هوشمند مجهز به NFC و کلید دیجیتال استفاده می­کنند. این تکنولوژی ارتباط میان تلفن­ همراه و خودرو را میسر می­سازد. به همین سبب، باز کردن قفل مرکزی خودرو از فاصله­ی دور مانند خانه به پارکینگ ممکن نخواهد بود. مزایای این روش در هنگام سرقت تشخیص داده می­شوند. سارق ماشین در صورت عدم وجود تلفن­ همراه متصل و مجاورت آن با خودرو موقعیت مناسب را از دست خواهد داد. دومین نسخه ­ی این کلید که در سه­ ماهه نخستین سال 2019 انتشار می­ یابد، شامل پروتکل اعتبار استاندارد میان تلفن ­همراه هوشمند و خودرو خواهد بود. مشارکت میان کمپانی ­های خودروسازی و تکنولوژی جهان، موجب کاهش هزینه های توسعه مربوط به طراحی ابزارهای ارتباطی میان خودرو و تلفن ­همراه هوشمند در نسخه ­ی دوم خواهد شد.

www.delgarm.com

دنیای مدرن تر

شرکت خودروسازی آلمانی بی­ام­و در حال حاضر توسط تیم مهندسی خود کلید دیجیتال را به همراه برخی از محصولات خود ارائه می­دهد. از مزایای دیگر این کلید دیجیتال در کنار وظایف استاندارد ریموت کنترل و قفل مرکزی، به وجود یک صفحه­ی نمایشگر LCD به ابعاد 2.2 اینچی برای نمایش وضعیت فنی خودرو می­توان اشاره کرد. اطلاعاتی مانند وضعیت مخزن سوخت و مسافت باقی­مانده برای استفاده از حالت تماما برقی، بر روی این صفحه نمایش می­یابند. مانند گوشی­های هوشمند حرکت دست روی صفحه، موجب نمایش وضعیت قفل­ بودن پنجره­ ها و درب­ های خودرو و زمان باقی­مانده تا اتمام سرویس دوره­ای خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا