دسته‌بندی نشده

سیر تا پیاز خرید ملک در ترکیه

در چند سال گذشته، تحولات گسترده ای در برخی از شهرهای ترکیه اتفاق افتاده است، بنابراین ارزش املاک در ترکیه به جایی رسیده است که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و مردمان زیادی با فرهنگ های مختلف، به این شهرها علاقه مند شده و قصد مهاجرت به این کشور را داشته اند. شرکتهای ساختمانی در ترکیه با هدف ساخت برخی از مجلل ترین ساختمان ها در زیباترین مکانها، رونق زیادی یافته اند. ما خود نیز می دانیم که خرید ملک در ترکیه و اقامت در این کشور، کار ساده ای نیست.

سیر تا پیاز خرید ملک در ترکیه

قبل از هر چیز باید بدانید که برای خریدن ملک در ترکیه می بایست قوانینی را رعایت کنید تا دچار مشکل در روند کار نشوید. بنابراین سایت آسیا ملک با ارائه این مقاله قصد دارد شما را با هر آنچه که مربوط به خرید ملک در ترکیه است، آشنا کند.

خرید خانه در ترکیه و چگونگی اقتصاد آن

همانطور که کمی بالاتر ذکر کرده ایم، ترکیه کشوری در خاورمیانه می باشد که تا به امروز از رشد چشمگیری برخوردار بوده است. لازم به ذکر است علارغم امکاناتی که دارد، هیچ فردی نمی تواند در بافت های روستایی این کشور اقدام به خرید ملک کند. بیشتر سرمایه گذاران در مناطقی که مملو از آپارتمان و برج های بزرگ است اقدام به خرید ملک می کنند. امروزه قوانین خرید ملک در کشور ترکیه دستخوش تغییر شده است که در ادامه به شرح کامل آن خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

افرادی که ترکیه را برای اقامت خود انتخاب می کنند، باید یک ملک به ارزش 250 هزار دلار آمریکا خریداری کنند تا اقامت ترکیه را دریافت کنند. افراد خارجی که در ترکیه ملک خریداری می کنند، می توانند به راحتی مجوز اقامت ترکیه را دریافت کنند. سرپرست خانواده می تواند برای تمامی افراد خانواده اقامت بگیرد به جز فرزندانی که بالا 18سال می باشند.

کسانی که از اقامت ترکیه برخوردار هستند، شرایط شغلی بهتری نسبت به دیگر افراد خارجی دارند.

اخذ اقامت ترکیه با اجاره ملک

حال ممکن است برایتان سوال پیش آید که آیا با اجاره ملک هم می توان برای اخذ اقامت ترکیه اقدام نمود؟

در جواب باید بگوییم بله، زیرا افرادی که در ترکیه ملکی اجاره می کنند، دولت ترکیه به آن ها اقامت توریستی می دهد که این اقامت یک سال بیشتر مورد استفاده نیست. به یاد داشته باشید که با اقامت توریستی نمی توانید در جایی مشغول به کار شوید و یا ادامه تحصیل دهید. در گذشته اگر به مدت پنج سال به طور مداوم اقامت توریستی خود را تمدید می کردید، می توانستید بعد از پنج سال اقامت ترکیه بگیرید. اما مطابق قوانین دولت ترکیه، اقامت توریستی فقط یک سال می باشد و قابل تمدید نیست.

سیر تا پیاز خرید ملک در ترکیه

برای خرید ملک در ترکیه چقدر سرمایه لازم است؟

خیلی از افرادی که می خواهند در ترکیه املاک بخرند، در ابتدا می خواهند بداند که چقدر سرمایه برای خرید ملک در کشور ترکیه لازم است؟

از لحاظ قانونی هیچگونه محدودیتی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود ندارد. اما باید بدانید که حداقل میزان سرمایه برای سرمایه گذاری در ترکیه چقدر است.

قیمت املاک در ترکیه به تمامی امکانات و ویژگی های آن از جمله: متراژ، موقعیت مکانی، قدمت بنا و … بستگی دارد. معمولا برای هر متر خانه در ترکیه باید مبلغی بین 3 الی 5 لیر پرداخت کنید. به طور کلی برای خرید یک خانه 50 متری به 150 هزار لیر و یا شاید هم بیشتر، احتیاج دارید.

چه مقدار پول برای خرید ملک در کشور ترکیه لازم است؟

برای خرید ملک در کشور ترکیه باید حداقل 150 هزار لیر ترکیه، 250 هزار دلار آمریکا و 330 الی 375 میلیون تومان ایران احتیاج دارید.

جالب است بدانید شما با پرداخت 800 میلیون تومان می توانید در پایتخت ایران یک خانه معمولی خریداری کنید، اما در کشور ترکیه با نصف این پول می توان یک ملک نسبتا خوب خریداری کرد و اقامت ترکیه را اخذ نمود.

قوانین خرید خانه در ترکیه

بر اساس قوانین جدید دولت ترکیه، افراد می توانند با رعایت قوانین مربوط به خرید املاک، ملکی برای خود تهیه کنند. بعضی از کشورها هستند که در لیست ممنوعه قرار دارند و نمی توانند در کشور ترکیه ملک خریداری کنند، جهت آگاهی از این کشورها می توانید به سایت نقشه برداری اراضی ترکیه مراجعه کنید.

محدودیت های خرید ملک در کشور ترکیه

اگر قصد مهاجرت به ترکیه دارید باید بدانید که فقط 30 هکتار اراضی از این کشور را می توانید خریداری کنید.

زمین هایی که در مناطق امنیتی و نظامی ترکیه می باشد، برای افراد خارجی غیر قابل فروش می باشد.

هریک از اتباع خارجی تنها می تواند 10 درصد اراضی هر منطقه در ترکیه را خریداری کنند.

سیر تا پیاز خرید ملک در ترکیه

مدارک لازم برای خرید ملک در کشور ترکیه

  • اصل گذرنامه
  • دو قطعه عکس 4*3
  • مدارک مربوط به محل سکونت
  • اخذ کد مالیاتی محلی
  • افتتاح حساب در یکی از بانک های ترکیه

قبل از خرید ملک در ترکیه، نکات زیر را به یاد داشته باشید

  • قبل از این که در ترکیه ملکی خریداری کنید، از صاحب ملک درخواست کنید تا مدارک لازم را به طور واضح به شما نشان دهد تا از صحت آن ها مطمئن شوید.
  • اگر اختلافی بین فروشنده و خریدار به وجود آید، هر دو طرف می توانند به اقامه دعوی در دادگاه حضور پیدا کنند.
  • درخواست خرید خانه در تمامی ادارات پستی امکان پذیر می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا