دسته‌بندی نشده

سوزش لثه نشانه چیست و چگونه درمان میشود ؟

علل و درمان سوزش لثه

سوزش لثه ها یکی از مشکلاتی است که ممکن است در هر سنی برای شما اتفاق بیفتد، این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است برای شما اتفاق بیفتد و در صورتی که دچار سوش لثه شدید ممکن است بیماری های گوناگونی داشته باشید. معمولا سوزش لثه به صورت دائمی اتفاق نمی افتند و بعد از گذشت چند روز درد و سوزش شما تسکین میابد، ولی در برخی مواقع نیز سوزش لثه می تواند خطرناک باشد که در این صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

علل سوزش لثه چیست ؟

سوزش لثه می تواند علت های متنوعی داشته باشد ولی به صورت کلی می توان چند مورد که شایع تر است را بیان کرد.

  1. اولین دلیل سوزش لثه می تواند آسیب رسیدن به لثه باشد، در هنگام خوردن غذاهای داغ و یا تند لثه های شما ممکن است آسیب های جدی ببینند که بعد از چند ساعت شروع به سوزش کنند،
  2. یکی دیگر از دلایل سوزش لثه می تواند به صورت وراثتی باشد که این درد و سوزش و حساسیت به صورت ارثی به شما رسیده است، اگر بیماری خاصی دارید که مجبور به شیمی درمانی شده اید احتمالا دچار سوزش لثه می شوید چرا که قرار دادن داروهایی از قبیل آسیپرین در روی دهان می تواند باعث سوزش لثه ها شود.

چگونه سوزش لثه را درمان کنیم ؟

برای درمان سوزش لثه درمان های خانگی بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  1. یکی مهم ترین عوامل در سوزش لثه وجود باکتری هایی در این قسمت از بدن می باشد، برای از بین بردن این باکتری ها سعی کنید دهانتان را همواره تمیز نگه دارید و همواره مسواک بزنید.
  2. شست و شوی دهان با دهان شویه نیز می تواند عامل بسیار مهمی در درمان خانگی سوزش لثه باشد، می توانید روزانه این شست و شو را انجام دهید تا مشاهده کنید که به سرعت سوزش لثه شما از بین می رود.
  3. استفاده از مسکن نیز می تواند درد شما را تا حد زیادی تسکین دهد تا بتوانید با روش های دیگر عامل این سوزش را از بین ببرید.
  4. کمپرس یخ می تواند یک مسکن طبیعی برای شما باشد، تا بتوانید درد خود را تسکین دهید. مرطوب نگه داشتن دهان یکی از مهم ترین عوامل برای درمان سوزش لثه است.

جلوگیری از سوزش لثه

داشتن رژیم غذایی مناسب می تواند یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از مبتلا شدن به سوزش لثه ها باشد، در بسیاری از مواقع عامل اصلی سوزش لثه ها کمبود ویتامین های مختلف علی الخصوص ویتامین سی می باشد و می توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب می توانید از سوزش لثه ها تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید.

استفاده از مکمل ها به دستور پزشک نیز می تواند کمک شایانی در درمان و جلوگیری از سوزش دوباره لثه کند چرا که این مکمل ها منبع سرشاری از ویتامین های مختلف هستند که با رساندن آن ها به بدن خود می توانید از سوزش لثه جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید :

۱۵ راهکار خانگی موثر برای درمان خونریزی لثه

۱۰ درمان خانگی فوق العاده برای زخم لثه

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

وحید محقق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا