دسته‌بندی نشده

ترک خوردگی لب ها

زمانیکه هوا رو به سردی می گذارد لب ها کمی خشک و زبر می شوند و گاهی اوقات دچار ترک خوردگی می شوند. در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید تا درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها را به شما آموزش دهیم.

ترک خوردگی لب ها

درمان خشکی لب ها

1. آب ، آب ، آب
اگر لبهایتان به طور مداوم خشک و ترک خورده اند، هر روز 8 لیوان آب بنوشید، اگر می توانید حتی بیش از 8 لیوان هم بنوشید خوب است. با اینکار هم خشکی و ترک خوردگی متوقف می شود و هم پس از بهبود دیگر تکرار نمی شود.

ترک خوردگی لب ها
2. از لبهایتان محافظت کنید.
چرب لب مناسبی که خاصیت ضد آفتاب داشته باشد با اس پی اف حداقل 15 تهیه کنید و قبل از اینکه در برابر آفتاب بروید از آن استفاده کنید. به همان اندازه که پوست در برابر آفتاب مراقبت احتیاج دارد لب ها هم می بایست محافظت شوند. بعضی ها ممکن است به چرب لب ها حساسیت داشته باشند و لب هایشان قرمز و متورم شود در اینصورت مصرف آن را متوقف کنید.

ترک خوردگی لب ها
3. ویتامین ‘ب’ بیشتر مصرف کنید.
هنگامی که لب هایتان دچار خشکی و ترک خوردگی شده است غذاهایی مصرف کنید که غنی از ویتامین ‘ب’ هستند. غلات،آجیل ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ‘ب’ هستند.

ترک خوردگی لب ها
4. هر چرب لب و یا رژ لبی را استفاده نکنید.
سعی کنید موقع خرید چرب لب و یا رژ لب مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید. از چرب لب هایی که حاوی اسید فنیک(فنول) و یا کافور هستند دوری کنید. این مواد ضدعفونی کننده های خیلی قوی هستند که منجر به خشکی لب ها می شوند.

ترک خوردگی لب ها
5. از لسیدن، جویدن و دندان زدن لب هایتان جدا خودداری کنید.
لب هایتان خشک است و با خیس کردن ان بوسیله زبان می توانید خشکی آن را برای چند دقیقه برطرف کنید، اما هرگز اینکار را نکنید.
بزاق دهان ممکن است لب ها را موقت نرم کند اما به سرعت تبخیر می شود و لبها را خشک تر از قبل می کند چرا که بزاق دهان حاوی آنزیم های گوارشی می باشد که باعث خشکی لب ها می شود.

گرداوری و ترجمه:
گروه سلامت مجله دلگرم

(اعظم بهادر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا