دسته‌بندی نشده

سوالات درس هفدهم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی !

سوالات درس هفدهم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

هدف درس هفدهم مطالعات اجتماعی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با اهمیت مسئولیت پذیری، رعایت نکات ایمنی و اهمیت آن در زندگی آشنا می شوند و آشنایی فراگیران با مفهوم نکات ایمنی و آشنایی با بکارگیری مفهوم مسئولیت پذیری در زندگی و رعایت نکات ایمنی است. و همچنین تشویق به پذیرش حس مسئولیت پذیری و رعایت نکات ایمنیاز اهداف این درس است.

سوالات درس هفدهم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

1 .وظیفه ی مأموران آتش نشانی چیست؟ کمک کردن و امداد رسانی به مردمی که با حادثه روبه رو شده اند، اعم از آتش سوزی، سقوط در چاه یا گودال، گیر کردن درِ آسانسور یا ……

2 .مراحل کارآتش نشان ها را بنویسید. الف) دریافت اطالعات از راه های مختلف اعم از: تماس تلفنی، رایانه، دوربین های نصب شده در مناطق مختلف و ….. ب) آماده شدن آتش نشان ها برای حضور در مکان وقوع حادثه (پوشیدن لباس و همراه داشتن لوازم) ج) حرکت کردن به طرف محل حادثه با ماشین های آتش نشانی دارای امکانات اطفای حریق د) خاموش کردن آتش یا برطرف کردن مشکلی که پیش آمده و کمک به مصدومین حادثه

3 …………………………………….. .موجب بروز اکثر حادثه هاست.

4 .شعله ی بخاری و لوازم گازسوز باید به چه رنگی باشد؟ آبی

5 .اگر شعله ی لوازم گازسوز ما زردرنگ باشد چه اتفاقی می افتد؟ اگر شعله به جای اینکه به رنگ آبی باشد، زردرنگ بود نشانه ی این است که بدسوزی صورت می گیرد و گازهای سمی تولید می شود

6 .زمانی که می خواهیم بخاری نصب کنیم چه موارد ایمنی را باید رعایت کنیم؟ الف) دودکش مناسب داشته باشیم ب) بالای پشت بام روی دودکش، کلاهک بگذاریم ج) شلنگ گاز را بررسی کنیم که نشتی گاز نداشته باشد و یا سوراخ نباشد.

7 .استفاده از ترقه و مواد آتش زا چه خطراتی دارد؟ الف) موجب بروز آتش سوزی و انفجار می شود ب) موجب سوختگی یا صدمه دیدن می شود ج) انواع خسارات مالی و جانی را ممکن است به بار بیاورد.

8 .اگر هنگامی که وارد خانه می شویم بوی گاز را احساس کنیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟ الف) شیر اصلی گاز را ببندیم ب) پنجره ها را باز کنیم ج) با پارچه یا حوله ی خیس به آرامی سعی کنیم گازها را به طرف پنجره و به بیرون از اتاق هدایت کنیم د) از روش کردن لوازمی مثل اجاق گاز، بخاری و …. خودداری کنیم (آتش روشن نکنیم) ها( هرگز کلید برق را نزنیم )روشن – خاموش نکنیم و( برق خانه را قطع کنیم )از طریق کنتور برق که همیشه در ورودی ساختمان است.

9 .چه کارها یا عواملی موجب برق گرفتگی یا آتش سوزی می شود؟ الف) قدیمی بودن و شکسته بودن کلید، پریز و ……. برقی ب) استفاده نکردن از کنتور برق ج) دستکاری کردن کنتور برق د) سیم کشی های نادرست و غیراصولی ها( پوسیدکی و یا
غیراستاندارد بودن سیم ها، کلید و پریزها و …… و) خرابی لوازم برقی که از آنها استفاده می کنیم. ز) استفاده کودکان از لوازم گرمازا بدون هماهنگی با والدین، روشن کردن آتش داخل اتاق ها، آویزان کردن لباس ها کنار بخاری … و به طور کلی رعایت نکردن موارد ایمنی موجب بروز حادثه های تلخی خواهد شد.

10 .چگونه می توانیم از خانه های خود مراقبت و محافظت کنیم؟ با رعایت کردن کلیه ی نکات ایمنی در کلیه ی مراحل (از زمانی که در حال ساخت ساختمان هستیم تا زمانی که در آن زندگی می کنیم)

11 .نکات ایمنی به چه کارهایی گفته می شود؟ به طور کلی به تمام کارهایی که برای حفظ سلامتی و پیشگیری از وقوع حوادث باید انجام بدهیم و کارهایی که نباید انجام بدهیم نکات ایمنی گفته می شود.

12 .برای تماس گرفتن با آتش نشانی چه شماره ای را باید بگیریم؟ شماره 125

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا