دسته‌بندی نشده

سوالات درس سوم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی !

سوالات درس سوم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

هدف درس سوم مطالعات اجتماعی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با تفاوت ها و شباهت های خود و دوستانشان آشنا شوند.

سوالات درس سوم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

1 .چه تفاوت هایی بین شما و دوستانتان وجود دارد؟ همه ی ما در شکل و قیافه مانند رنگ مو، پوست، چشم، قیافه، قد و هیکل با یکدیگر تفاوت داریم.

2 .بین شما و دوستانتان چه شباهت هایی وجود دارد؟ همه ی ما به غذا، اب، محبت و مهربانی و آرامش نیاز داریم و چیزهای زیبا را دوست داریم.

3 .چرا دیگران بعضی از کارها را بهتر از ما انجام می دهند؟ چون هر یک از ما استعدادها و توانایی هایی داریم که باعث می شود بعضی از کارها را بهتر انجام دهیم.

4 .چرا خداوند ما انسان ها را، با شباهت ها و تفاوت های مختلف آفریده است؟ برای اینکه انسان ها بتوانند کارهای مختلف و متفاوت انجام دهند و برای یگدیگر مفید باشند.

5 .چرا مسخره کردن دیگران کار نادرستی است؟ چون مسخره کردن یکی از صفات ناپسند است و دوستی ها را از بین می برد .

6 .از معلم خود بپرسید خداوند در قرآن در این باره چه فرموده است؟ خداوند می فرماید: ای گروه مسخره کنندگان! دیگران را مسخره نکنید شاید آنان که مسخره می شوند، از شما بهتر باشند.

7 .اگر همه ی انسان ها مثل هم بودند، همه یک شکل و یک قیافه داشتند و علاقه ها و توانایی هایشان کاملا شبیه هم بود چه می شد؟ نمی توانستند یکدیگر را از هم تشخیص دهند و در شغل های مختلف و موقعیت های مختلف کار کنند و نیازهای یکدیگر را برطرف کنند و زندگی سخت و کسل کننده می شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا