دسته‌بندی نشده

سوالات درس بیستم و سوم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی !

سوالات درس بیستم و سوم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

هدف درس بیستم و سوم مطالعات اجتماعی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با کوچه و خیابان آشنا شوند و با مفهوم ایمنی در خیابان آشنا شده و برخی مقررات عبور و مرور و نکات ایمنی مربوط به آن را بیان کنند و معنی و مفهوم برخی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی را بیان کنند و همچنین برخی تابلوهای پرکاربرد عبور و مرور را بشناسند.

سوالات درس بیستم و سوم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

1 .هنگامی که از منزل خارج می شویم چه نکات ایمنی را باید رعایت کنیم؟ الف) با یاد خدا از خانه بیرون می آییم ب) هرگز با افراد غریبه حرف نزنیم و با آنها جایی نرویم و از آنها چیزی نگیریم ج) هنگام عبور از عرض خیابان از قسمت خط کشی عبور کنیم د) به چراغ عابر پیاده توجه کنیم ها) در پیاده رو راه برویم و در طول خیابان قدم نزنیم و) موقع راه رفتن جلوی خود را نگاه کنیم و مشغول کاری دیگر نباشیم.

2 .هنگامی که با سرویس به مدرسه می رویم چه نکات ایمنی را باید رعایت کنیم؟ الف) با راننده حرف نزنیم و حواس او را پرت نکنیم ب) تا وقتی اتومبیل کاملا توقف نکرده درب را باز نکنیم و پیاده نشویم ج) هیچگاه از سمت چپ (درب طرف راننده) سوار یا پیاده نشویم د) دست و یا سر خود را از پنجره بیرون نیاوریم.

3 .اگر لازم باشد که هنگام شب از خانه خارج شوید چه نکات ایمنی را باید رعایت کنید؟ الف) برای عبور از کوچه و خیابان لباس روشن بپوشیم یا از شبرنگ و کاغذ سفید استفاده کنیم.

4 .تابلوهای راهنمایی رانندگی به چه منظوری نصب شده اند؟ برای وسایل نقلیه و نیز عابران پیاده نصب شده اند تا با توجه به آنها به طور صحیح در خیابان رفت و آمد انجام گیرد و یا در جاده ها رانندگی کنیم.

5 .هر یک از تابلوهای زیر چه نشانه ای هستند و چه پیامی برای ما دارند؟
بوق زدن ممنوع
ایست
عبور عابر پیاده ممنوع
عبور دوچرخه ممنوع
ورود ممنوع
ایستگاه اتوبوس
محل عبور دانش آموزان محل عبور عابر پیاده خطر

6.چراغ راهنمای عابرین پیاده چند رنگ دارد؟ روشن شدن هر رنگ نشانه ی چیست؟ دو رنگ دارد. رنگ قرمز به نشانه ی ایستادن و عبور نکردن است. رنگ سبز هم نشان دهنده این است که عابر پیاده می تواند عبور کند.

7 .چراغ راهنمایی مخصوص وسایل نقلیه چند رنگ دارد و هر رنگ نشان دهنده ی چیست؟ سه رنگ دارد. رنگ قرمز که نشان می دهد وسایل نقلیه باید پشت خط عابر پیاده توقف کنند و اجازه بدهند تا عابرین پیاده عبور کنند. رنگ زرد که به معنی احتیاط کامل برای ماشین ها و موتور سیکلت ها است وسایل نقلیه ای که از چراغ رد شده اند باید با احتیاط بقیه ی خیابان را طی کنند ولی وسایل نقلیه ای که قبل از چراغ راهنمایی هستند بهتر است بایستند و رنگ سبز به این معنی است که وسایل نقلیه حق عبور دارند.

8 .چگونه باید از خیابان عبور کنیم؟ بهتر است در جاهایی از خیابان عبور کنیم که تابلو، محل عبور عابر پیاده و یا خط کشی داشتن باشد. برای عبور از خیابان باید ابتدا پشت جدول خیابان بایستیم و به سمت چپ نگاه کنیم وقتی مطمئن شدیم که اتومبیلی نمی آید تا وسط خیابان رفته و روی خط وسط بایستیم سپس به سمت راست نگاه کرده و اگر اتومبیل نمی آمد با احتیاط به طرف دیگر خیابان برویم.

9 .در خیابان های پرعرض و شلوغ شهرهای بزرگ بهترین راه عبور از خیابان چه راهی است؟ عبور از روی پل عابر پیاده

10 .پلیس راهنمایی و رانندگی چه کمکی به مردم می کند؟ پلیس به همه ی مردم کمک می کند تا قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و به آن احترام بگذارند.

11 .برای تماس با پلیس با چه شماره ای باید تماس بگیریم؟ 110

12 .اگر در خانه یا بیرون از خانه با مشکلی برخورد کردیم از چه کسی می توانیم کمک بگیریم؟ از پلیس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا